مرگ در دناک اهورا



  اخبار حوادث,خبرهای حوادث, حوادث روز

اهورای سه‌ساله که پس از جدایی پدر و مادرش زندگی جدیدی را با ناپدری‌اش آغاز کرده بود، نمی‌دانست سرنوشتی همچون ستایش و آتنا در انتظارش است. این کودک سه‌ساله زمانی که در خانه با ناپدری‌اش تنها بود، در حمام مورد تجاوز قرار گرفت. مرد جوان که خودش صاحب یک فرزند سه‌ساله است وقتی طاقت شنیدن گریه‌های این پسربچه را نداشت با کوبیدن سر اهورا به دیوار به زندگی وی پایان داد. 

 به گزارش  شهروند ؛عقربه‌ها ساعت ٢ظهر شنبه ٢٢مهرماه امسال را نشان می‌داد که صدای فریادهای پسربچه‌ای سکوت را در خیابان لاکانی رشت شکست. اهالی محل خیلی زود خود را پشت درِ خانه‌ای که صدا از آن‌جا شنیده می‌شد، رساندند اما کسی در را باز نکرد و پس از لحظاتی صدای پسربچه خاموش شد. خیلی زود ماموران پلیس در جریان این ماجرای مشکوک قرار گرفتند و با حضور در محل هرچه درِ خانه را زدند، کسی در را باز نکرد. آنها با هماهنگی مقام قضائی اقدام به تخریب درِ خانه کردند و زمانی که وارد خانه شدند با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. مرد جوان با چهره‌ای آشفته روی مبل نشسته بود و نگاهش به سمت حمام خانه بود که در این صحنه چندنفر از همسایه‌ها وقتی وارد خانه شدند، به سمت حمام رفتند و با اهورای سه‌ساله درحالی‌که لباسی به تن نداشت و خون زیادی از او رفته بود، روبه‌رو شدند. به‌سرعت این پسربچه از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد. مرد جوان که مجتبی نام دارد در صحنه مرموز این حادثه پیش‌ روی ماموران ادعا کرد که من پدر اهورا هستم و وقتی دیدم پسرم داخل حمام روی زمین افتاده شوکه شدم و روی مبل نشستم، این درحالی بود که همسایه‌ها مرد جوان را نامزد مادر اهورا معرفی کردند.

 

مادر اهورا وقتی در تماس مجتبی از وضع پسرش که در بیمارستان بود باخبر شد به سرعت خودش را به بیمارستان رساند و از پزشکان شنید که پسرش به‌دلیل تجاوز، شدت خونریزی و شکستگی سر و استخوان دنده‌هایش به کام مرگ فرو رفته است. همگی انگشت اشاره به سمت مجتبی داشتند و او را عامل این جنایت معرفی می‌کردند.

 

زن جوان نمی‌توانست باور کند که پسرش از سوی ناپدری‌اش به قتل رسیده و هدف آزار و اذیت قرار گرفته است. او از مجتبی خواست تا درباره علت این حادثه توضیح دهد که مرد جوان درحالی‌که اشک می‌ریخت و قسم می‌خورد، خود را بیگناه می‌دانست و می‌گفت چطور می‌توانم این کارها را انجام داده باشم، اهورا مثل پسر خودم بود.

 

مجتبی که گریه می‌کرد به همسرش گفت: «حدود ساعت١٤:٣٠ بود که اهورا از خواب بیدار شد و به سمت دستشویی رفت و من نیز به آشپزخانه رفتم تا غذایش را آماده کنم که ناگهان صدای افتادنش را شنیدم. به سرعت خودم را بالای سر اهورا رساندم و او را در آغوش گرفتم و روی مبل نشستم و وقتی یک لیوان آب به او دادم اهورا از حال رفت که از همسایه‌ها کمک خواستم.»

 

ناپدری اهورا از همسرش خواست تا به‌ دلیل اتهاماتی که به او زدند از پزشکان و حراست بیمارستان شکایت کند.

 

زن جوان که حرف‌های مجتبی را باور داشت، ابتدا از وی هیچ شکایتی نکرد و او را بیگناه می‌دانست تا این‌که قاضی پرونده روز ٢٣مهرماه پدر، مادر و ناپدری اهورا را به دادسرا احضار کرد و مجتبی در این مرحله سکوتش را شکست و به تجاوز و قتل اهورای ٣ساله اعتراف کرد. مجتبی در اعترافاتش گفت: «روز حادثه در خانه بودم. نامزدم از من خواست وقتی اهورا از خواب بیدار شد غذایش را بدهم. پس از رفتن او بود که وسوسه شدم و اهورا را به داخل حمام کشاندم و هدف آزار و اذیت قرار دادم که او به‌ دلیل درد و خونریزی که داشت مدام فریاد می‌زد و گریه می‌کرد. هر چه تلاش کردم که او آرام شود، بی‌فایده بود به همین‌ دلیل سر او را چند بار به دیوار کوبیدم که بیهوش شد و روی زمین افتاد.»

 

در این مرحله، قاضی پرونده دستور بازداشت مادر و ناپدری اهورا را صادر کرد و زن جوان در این مرحله به‌ دلیل این‌که ابتدا شکایتی از مجتبی نداشت، گفت: «چندی قبل به‌ دلیل اختلافاتی که با همسرم داشتم از هم جدا شدیم و پس از آن مجتبی وارد زندگی‌ام شد و در این مدت رفتارهای مجتبی با اهورا آن‌قدر صمیمی و خوب بود که پسرم او را بابا مجتبی صدا می‌زد. باور این‌که ناپدری اهورا دست به این جنایت زده باشد برای من غیرممکن بود.»

 

وی گفت: «صبح روز حادثه برای رفتن به سرِ کار از خانه خارج شدم و ظهر بود که به خانه بازگشتم تا غذای پسرم را بدهم. او میلی به غذا خوردن نداشت و خوابید که از مجتبی خواستم هر وقت اهورا بیدار شد، غذایش را بدهد و دوباره به مغازه‌ای که کار می‌کردم، رفتم. نزدیک ساعت ٣بعدازظهر بود که مجتبی با من تماس گرفت و ادعا کرد که اهورا بیهوش شده و او را به بیمارستان رازی منتقل کرده‌اند. خیلی زود خودم را به بیمارستان رساندم که از پزشکان شنیدم پسرم هدف تجاوز قرار گرفته و به‌ دلیل شدت درد و خونریزی و ضربه به سر و شکستگی دنده‌هایش به کام مرگ فرو رفته است. مجتبی گریه می‌کرد و می‌گفت که این حرف‌ها دروغ است و او اهورا را مورد تجاوز قرار نداده و شکستگی دنده‌هایش نیز به‌ دلیل ماساژ قلبی و تنفس‌های مصنوعی‌ای که همسایه‌ها به اهورا داده‌اند، صورت گرفته است.»

 

مادر اهورا ادامه داد: «من به مجتبی اعتماد داشتم و نمی‌توانستم باور کنم که او دست به این کار زده باشد و زمانی که به این اقدامش اعتراف کرد شوکه شدم. از او خواستم درباره علت کارش به من توضیح دهد که سرش را پایین انداخت و گریه کرد.»

 

در حالی که دستور بازداشت مادر اهورا صادر شده است، وی گفت: «اهورا همه زندگی من بود و می‌خواهم که مجتبی قصاص شود.»

 

شکایت پدر از ناپدری و مادر اهورا

پدر اهورا که دوماه بود پسرش را ندیده بود، وقتی به بیمارستان رسید با جسد پسرش روبه‌رو شد و درباره این پرونده گفت: «روز حادثه وقتی از بیمارستان با من تماس گرفتند در منطقه گیلان نبودم، اما به سرعت خودم را به بیمارستان رساندم و پزشکان اعلام کردند که اهورا از نظریه ریه وضعیتش وخیم است و ضربه شدید به سرش باعث شده ضریب هوشی او به ٦ کاهش پیدا کند. در ادامه شنیدم پسرم هدف تجاوز قرار گرفته است.»

 

وی افزود: «درحالی که همه شواهد نشان می‌داد مجتبی دست به این کار زده اما همسر سابقم اصرار داشت که او بیگناه است و می‌دانم که وی نیز در این پرونده نقش داشته و از او هم شکایت کرده‌ام. چند روز قبل مدیر سابق ساختمان همسر سابقم با من تماس گرفت و درباره گریه و صداهای اهورا با من حرف زد که از همسرم خواستم پسرم را ببینم اما او به‌ دلیل این‌که نفقه اهورا را پرداخت نکرده بودم اجازه دیدن پسرم را نداد. آن‌جا بود که متوجه شدم مادر پسرم ٢ماه اجاره نداده است و قرار بود من از شوهر همسرم به‌ دلیل عدم‌ صلاحیت در نگهداری فرزندم شکایت کنم. حتی مدیر ساختمان نیز قصد شکایت از آنها را داشت که این اتفاق رخ داد. در دادسرا شنیدم که مجتبی یک بچه ٣ساله دارد و ابتدا اصرار داشت خود را بیگناه معرفی کند اما در اداره پلیس آگاهی به قتل و تجاوز اعتراف کرد.»

 

عامل این جنایت اعتیاد ندارد

در ادامه رئیس‌ کل دادگستری گیلان نیز درباره جزییات این پرونده گفت: «ناپدری اهورا در بازجویی‌ها ادعا کرده که هیچ‌گونه سابقه و مشکل روانی نداشته و در زمان اقدام به این جنایت مواد مخدری نیز مصرف نکرده است، اما برای بررسی دقیق این ادعا پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد.»

 

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان گفت: «پرونده در بازپرسی در مرحله تحقیقات مقدماتی است و جسد طفل به منظور بررسی به پزشکی قانونی ارسال شده است. همچنین وضع روانی متهم نیز توسط کادر روانپزشکی در پزشکی قانونی بررسی خواهد شد.»

 

آخرین وداع با اهورا

صبح روز گذشته مراسم تشییع و خاکسپاری اهورا در شهرستان خمام استان گیلان برگزار شد و پدر اهورا برای آخرین‌بار درحالی‌که پسرش به خواب ابدی رفته بود او را در آغوش گرفت و اهورا در میان جمعیت زیادی که در این مراسم شرکت کرده بودند به خاک سپرده شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------