قاتلان دختر5ساله و پسر 10ساله محکوم به قصاص شدند



دو مرد که در جنایت‌های جداگانه دو کودک را به قتل رسانده بودند، با احکام دادگاه به مرگ محکوم شدند. قرار است یکی از این قاتلان که در مشهد دست به جنایت زده، در ملأ‌عام به دار آویخته شود.

یکی از محکومان مردی است که دختری پنج‌ساله را به کام مرگ کشاند. این پرونده از روز ششم اردیبهشت به جریان افتاد. ساعت 11:30  آن روز والدین کودک پنج ساله که سلاله نام داشت، متوجه شدند از این دختر خبری نیست. دختربچه برای بازی به کوچه رفته و ناپدید شده بود. والدین او که ساکن روستای‌ گری شهرستان آق‌قلا هستند، به جست‌وجو در روستا پرداختند اما اثری از او به دست نیاوردند به همین دلیل از متولی مسجد روستا خواستند چند بار خبر مفقودشدن سلاله را اعلام کند تا شاید کسی او را ببیند و به آنها کمک کند، ولی این کار هم فایده‌ای نداشت. در نهایت خانواده سلاله بعد از دو ساعت تلاش بی‌حاصل در حالی‌که تقریبا مطمئن شده بودند اتفاق ناخوشایندی رخ داده است، به کلانتری رفتند و اعلام شکایت کردند.

 

آنها در پاسخ به این سؤال که به چه کسی مظنون هستند، نام مردی را آوردند که به مواد مخدر اعتیاد داشت و سابقه کیفری نیز در پرونده او ثبت شده بود. به‌این‌ترتیب مظنون بازداشت شد. او ابتدا گفت از سرنوشت سلاله خبر ندارد، اما در نهایت به قتل این کودک اعتراف کرد و گفت جسد او را در انبار خانه یکی از اهالی روستا که در منزل حضور ندارد، پنهان کرده است. وقتی مأموران به محل موردنظر رفتند جنازه کودک را پیدا و به پزشکی قانونی منتقل کردند.

 

ابتدا این شائبه وجود داشت که مرد معتاد دختربچه را به قصد آزار جنسی ربوده باشد، اما متخصصان اعلام کردند به این بچه تجاوز نشده و قاتل او را خفه کرده است.

 

متهم در بازجویی‌های تکمیلی گفت: صبح آن روز به خانه یکی از اقوام سلاله رفتم تا از او درخواستی داشته باشم، اما آن فرد به من جواب رد داد. خیلی ناراحت شدم و از او کینه به دل گرفتم. در حال بازگشت سلاله را دیدم و برای اینکه از این فرد انتقام بگیرم کودک را ربودم و به انباری بردم. او را در آنجا خفه کردم. قصد داشتم جسدش را در زمین‌های کشاورزی اطراف روستا دفن کنم تا ردی از این قتل باقی نماند، اما همان زمان چند بار اسم سلاله را از مسجد روستا تکرار کردند و من که ترسیده بودم جسد را همان‌جا رها و فرار کردم.

 

متهم بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی در دادگاه کیفری استان گلستان محاکمه شد.

 

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان، درباره این پرونده گفت: پرونده قتل «سلاله»، دختربچه اهل شهرستان آق‌قلا، در دستگاه قضائی استان تشکیل و با دستور صادرشده به‌فوریت بررسی شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی دوماهه پرونده حکم این پرونده صادر و قاتل از نظر قتل کودک به قصاص و از نظر آدم‌ربایی به 15 سال حبس محکوم شد.

 

رئیس‌کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در صورت عدم اعتراض، حکم صادرشده به اجرای احکام ارجاع می‌شود و در صورت ارائه اعتراض، بررسی‌ اعتراض انجام و رأی نهایی صادرشده اجرا می‌شود.

 

دومین مرد اعدامی فردی است که پسری 10ساله را در مشهد ربود و سپس با ضربات سنگ و چاقو به قتل رساند.

 

این پرونده نیز اول  اردیبهشت و پس از آن تشکیل شد که خانواده امیرحسین به پلیس آگاهی مشهد رفتند و خبر دادند فرزندشان ربوده شده است. مادر امیرحسین توضیح داد: صبح پسرم به قصد رفتن به مدرسه از خانه خارج شد، اما یادش افتاد سرویس دنبالش نمی‌آید به همین دلیل زنگ در را زد و از من خواست برایش آژانس بگیرم من هم این کار را کردم. دقایقی بعد پرایدی سفیدرنگ جلوی پای امیرحسین توقف و او را سوار کرد، اما من به اینکه آژانس آن‌قدر زود رسیده بود، شک کردم و وقتی به دفتر آژانس زنگ زدم، گفتند ماشین‌شان پراید نیست همان موقع بود که فهمیدم اتفاق بدی برای بچه‌ام افتاده است».

 

درحالی‌که تحقیقات تازه آغاز شده بود جسد پسربچه‌ای خارج از شهر پیدا و  معلوم شد جنازه متعلق به امیرحسین است. به همین دلیل راننده ناشناس تحت تعقیب قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه دو نکته کشف شد؛ نخست آنکه پراید موردنظر دو آنتن داشت و دیگر اینکه روی آن شکل مارمولک نقاشی شده بود.

 

کارآگاهان در نهایت توانستند متهم را شناسایی و او را دستگیر کنند. این مرد در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. او گفت: وقتی پسرک را تنها در خیابان دیدم برای آزار جنسی او وسوسه شدم و سریع به‌سمتش رفتم. او از من پرسید آیا راننده آژانس هستم من هم جواب مثبت دادم به‌این‌ترتیب او را ربودم و قصد داشتم به وی تعرض کنم، اما پسربچه مقاومت کرد به همین دلیل او را با سنگ و چاقو کشتم.

 

این متهم بعد از پایان تحقیقات ابتدایی در دادگاه کیفری استان خراسان‌رضوی محاکمه و در نهایت به جرم قتل به قصاص در ملأ‌عام و به جرم آدم‌ربایی به زندان محکوم شد. این حکم بعد از تأیید در دیوان عالی کشور به اجرا درمی‌آید.

 

 شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------