اعتراف دروغ برای نجات مادر



یک سال قبل مأموران پلیس از طریق گزارش‌های مردمی باخبر شدند زنی به نام زهره در محله‌ای موادفروشی می‌کند. اهالی به مأموران گفتند که این زن امنیت محله را به هم ریخته و معتادان زیادی در محل رفت‌وآمد می‌کنند.

به گزارش شرق؛با توجه به اين گزارش بود که مأموران به محل مراجعه کردند و با حکم قضائي وارد خانه شدند. آنها بعد از بررسي خانه 108 گرم شيشه و 40 گرم هروئين از خانه کشف کردند. زهره ادعا کرد اين مواد متعلق به پسرش است و او مواد توزيع مي‌کند. رامين نوجوان 17ساله نيز گفته‌هاي مادرش را تأييد کرد و گفت که مادرم نقشي در توزيع اين مواد ندارد. وقتي رامين به دادسرا منتقل شد و فهميد که ممکن است مجازات سنگيني در انتظارش باشد، گفته‌هايش را انکار کرد و گفت: براي اينکه مادرش را نجات دهد چنين ادعايي را مطرح کرده ‌است.

 

با اين حال، کيفرخواست عليه اين نوجوان صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه 4 دادگاه کيفري استان تهران ارسال شد. رامين در جلسه رسيدگي به پرونده‌اش گفت: من مواد توزيع نمي‌کردم مادرم اعتياد دارد و به خاطر اعتيادش مواد در خانه نگهداري مي‌کرد و من اصلا نمي‌دانستم که چه سرنوشتي در انتظارم است. او گفت: من و مادرم در منطقه خاک سفيد زندگي مي‌کنيم. مادرم سال‌هاست که معتاد است. پليس در تعقيب مادرم بود و آن روز  مأموران به خانه‌مان آمدند و مواد مخدر را پيدا کردند. من به خاطر مادرم به‌دروغ گفتم مواد متعلق به من است چون نمي‌خواستم مادرم به دردسر بيفتد و زنداني شود، اما در کانون اصلاح و تربيت تصميم گرفتم حقيقت را بگويم.

 

وي ادامه داد: مادرم در خريد و فروش مواد دستي  ندارد و اين مواد را براي مصرف خودش تهيه کرده بود. من از قضات دادگاه تقاضاي کمک دارم و مي‌خواهم تا در مجازاتم تخفيف قائل شوند. قول مي‌دهم بعد از آزادي کار و به مادرم کمک کنم تا مواد را ترک کند. در پايان جلسه هيئت قضائي وارد شور شد. آنها با توجه به گفته‌هاي متهم و مدارکي که در پرونده موجود بود و با توجه به اينکه او يک نوجوان بوده و متوجه عمل خودش نبوده ‌است، او را به پنج سال حبس و اقامت در کانون اصلاح و تربيت محکوم کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------