کودک 6 ماهه را برای تفریح بالا انداختند،سرش به پنکه خورد و جان داد



سه روز قبل در یکی از خانه‌های روستایی همدان کودک 6 ماهه ای که به گفته یکی از اعضای خانواده‌اش به منظور بازی و سرگرمی به هوا پرتاب شده بود که ناگهان سرش به پره‌های پنکه سقی اصابت کرد و بشدت آسیب دید.

به گزارش ایران؛ دکتر علی احسان صالح- مدیرکل پزشکی قانونی همدان - در تشریح این خبر  گفت: پس از برخورد سر این کودک با پنکه سقفی او به بیمارستان منتقل و به مدت 2 روز بستری شد اما شدت جراحات وارده به حدی بود که کودک جان باخت.

 

یک پزشک متخصص کودکان در همدان نیز ضمن هشدار جدی به خانواده‌ها در این باره گفت: پرتاب کردن کودکان به هوا بیشترین آسیب را به قسمت مغز، شبکیه چشم، شکم و سینه وارد می‌کند.

 

دکتر نصرالله پزشکی توضیح داد: در دوران خردسالی حجم مغز کوچکتر از استخوان‌های اطراف‌اش است بنابراین مغز در حالت معلق و آزاد قرار دارد. تکان‌های شدید در این مواقع موجب خونریزی زیر پرده مغز می‌شود. هنگام پرتاب کردن کودک، چون عکس‌العمل او قابل پیش‌بینی نیست بنابراین احتمال سقوط هم وجود دارد. از طرفی هرگونه تکان دادن شدید کودک برای خنداندن، بازی و تنبیه، مضر و خطرناک است و این حرکات بویژه در کودکان زیر 2 سال آسیب‌های بیشتری بر جا می‌گذارد.

 

پرتاب کودک به هوا هر چند موجب هیجان در او و شادی بزرگسالان می‌شود اما باید بدانیم که این حرکت نوعی کودک آزاری مخفی به شمار می‌رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------