احیای کودک ۹ ساله پس از غرق شدن در آب/ احتمال مرگ مغزی زیاد است



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
قلب کودک ۹ ساله که در رودخانه غرق شده بود پس از نجات از آب با ۵۰ دقیقه عملیات احیاء بازگشت اما احتمال مرگ مغزی وجود دارد. 

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یک مورد حادثه غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: ساعت ۱۹ روز گذشته غرق شدن یک کودک ۹ ساله در چناربرم استان کهگیلویه و بویر احمد به اورژانس اعلام شد و بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به همراه یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه پرسنل پایگاه اورژانس میمند پس از بیرون آورده شدن فرد غرق شده عملیات CPR و احیاء را آغاز کردند اضافه کرد: اقدام تکنسین‌های اورژانس به مدت ۵۰ دقیقه طول کشید و سرانجام نبض و قلب این پسربچه بازگشت و بلافاصله وی را به بیمارستان منتقل کردند.

 

وی ادامه داد: با این وجود طبق گزارش پرسنل، احتمال مرگ مغزی این کودک به علت زیاد ماندن در زیر آب و نرسیدن اکسیژن، زیاد است.

 

وی اضافه کرد: علت غرق شدگی این کودک عدم آشنایی وی به مهارت شنا بوده است و با توجه به گرم شدن هوا و اقدام برای شنا در رودخانه‌ها در چند روز گذشته چندین نفر غرق شده‌اند لذا رعایت نکات ایمنی و آشنایی با مهارت شنا ضرورت دارد. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------