مأموران قلابی پلیس آگاهی در دام مأموران واقعی



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار عضو گروه سارقان که در پوشش مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اقدام به سرقت مسلحانه محموله کرده‌ بودند، خبر داد. 

به گزارش ایسنا، در پی وقوع چند فقره سرقت محموله به شیوه مسلحانه در مبادی ورودی شهر تهران که در آنها چهار مرد مسلح با تجهیزات نظامی از جمله اسلحه کمری، بی سیم، دستبند و ...، در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله‌های کالای قاچاق اقدام به آدم ربایی راننده خودروهای باربری و نهایتا سرقت محموله به ویژه محموله‌های لوازم خانگی کرده بودند، پرونده‌ای مقدماتی در این خصوص در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و رسیدگی ویژه به پرونده برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.

 

درتحقیقات انجام شده از رانندگان خودروهای باربری که سارقان پس از سرقت خودروهایشان، آنها را به مناطق بیابانی حاشیه شهر تهران منتقل و رها کرده بودند، همگی در اظهاراتی مشابه گفتند که چهار مرد حدودا ۳۵ تا ۴۰ ساله به شیوه‌ای مشابه و با استفاده از انواع خودروهای سواری زانتیا، پژوپارس، پژو ۴۰۵ و سمند، ابتدا آنها را در مبادی ورودی شهر تهران به ویژه در اتوبان قم – تهران متوقف و در ادامه با استفاده از تجهیزات نظامی وضمن معرفی خود به عنوان مأموران پلیس آگاهی، به بهانه داشتن محموله قاچاق آنها را ربوده و نهایتا در بیابان های حاشیه تهران رها کرده‌اند.

 

یکی از رانندگان در اظهارات خود به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ساعت ۲۱:۳۰ هفدهم خردادماه امسال با خودرو وانت حاوی لوازم خانگی به ارزش تقریبی ۱۲۰میلیون تومان، از شهرستان قم به مقصد تهران، سه راه امین حضور در حال حرکت بودم که یک زانتیا به شماره انتظامی معلوم با چهار سرنشین مسلح به سلاح کمری، دستبند، بی سیم و... خودروی مرا متوقف کرده وضمن معرفی خود به عنوان مأموران پلیس مدعی شدند که محموله ماشین قاچاق است و باید توقیف شود.

 

مالباخته ادامه داد: این افراد ابتدا اقدام به گشتن خودرو کرده وسپس یکی از آنها سوار خودروی من شد و از محل دور شد، سه نفر دیگر که مسلح به سلاح کمری، بی سیم، شوکر و دستبند بودند ابتدا دست‌های مرا بسته ومرا سوار خودروی خودشان کردند و در خلاف مسیر حرکت خودروی من به سمت شورآباد حرکت کردند. در بیابان های منطقه کهریزک بود که مرا از ماشین پیاده کرده وخودشان با ماشین از محل دور شدند.

 

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با بررسی اظهارات چهار راننده محموله که همگی به شیوه‌ای مشابه مورد سرقت وآدم ربایی قرارگرفته بودند و با بهره گیری از اقدامات ویژه پلیسی، ابتدا اقدام به شناسایی مالک خودرو سواری زانتیا مورد استفاده در یکی از سرقت ها کرده و در تحقیقات بعدی خود اطلاع پیدا کردند که خودروی مذکور در اختیار فرزند صاحب خودرو بوده است.

 

این فرد به نام علی .م ۳۲ ساله در منطقه مشیریه، خیابان سازمان آب شناسایی شد و تصویرش به رؤیت رانندگان رسید و به صورت دقیق مورد شناسایی قرار گرفت. با شناسایی علی .م به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان مسلح مأمورنما، وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و نهایتا سه عضو دیگر این گروه نیز شناسایی و در تحقیقات میدانی از محل‌های تردد و مخفیگاه آنها دیگر خودروهای سواری مورد استفاده در سرقت ها نیز شناسایی شد.

 

سرانجام ماموران در تاریخ ۲۷ تیرماه و با اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه‌هایشان در مناطق مشیریه، خیابان نبرد شمالی و خیابان پیروزی، هر چهار نفر آنها را طی چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

 

 متهمان در همان تحقیقات مقدماتی صراحتا به سرقت محموله در پوشش مأموران پلیس در مبادی ورودی شهر تهران و همچنین محدوده نواب و خیابان فدائیان اسلام اعتراف کرده و محل نگهداری اموال مسروقه را نیز در محدوده خیابان فدائیان اسلام به ماموران معرفی کردند که در بازرسی از این‌محل نیز کلیه اموال مسروقه کشف و توقیف شد.

 

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: هر چهار متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قراردارند و تحقیقات تکمیلی از متهمان در دستورکارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------