قسامه نتوانست گره از پرونده تازه عروس باز کند



 اخبارحوادث  ,خبرهای حوادث ,تازه عروس
اولیای‌دم تازه عروسی که یکسال و نیم بعد از شروع زندگی مشترک کشته شده است دیروز نتوانستند برای برگزاری مراسم قسامه 50 نفر را به دادگاه معرفی کنند. آنها همچنان بر گناهکار بودن دامادشان اصرار کردند، اما گره کور این پرونده باز نشد.

به گزارش جام‌جم، بیست و یکم اسفند 94 ماموران راهنمایی و رانندگی در جاده دماوند با یک پراید روبه‌رو شدند که زن جوانی از داخل آن به بیرون پرتاب شد. ماموران خود را به خودرو مورد نظر رساندند. مرد راننده که پریشان بود ادعا کرد همسر 26ساله اش به نام مریم خودش را از داخل خودرو به بیرون پرت کرده است. زن جوان به بیمارستان منتقل شد، اما به خاطر شدت جراحات جان سپرد. در حالی که برای همسر 30 ساله قربانی به نام مهرداد قرار منع تعقیب صادر شده بود پدر و مادر مریم از دامادشان شکایت کردند و گفتند این مرد باعث قتل دخترشان شده است. مهرداد منکر دست داشتن در قتل بود ولی پرونده وی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

در جلسه دادگاه مهرداد گفت: وقتی با همسر اولم ازدواج کردم مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم داشتم، اما همسرم دانشجوی فوق لیسانس بود. به همین خاطر از من خواست تا حق طلاق را به او بدهم. من هم پذیرفتم اما وقتی همسرم مدرک فوق‌لیسانسش را گرفت از من جدا شد. من تحت‌تاثیر این ماجرا افسرده شدم و مدتی بعد دست به خودکشی زدم ولی زنده ماندم.چند ماه بعد با مریم که دختر عمه ام بود ازدواج کردم. مریم همیشه به خاطر سختگیری‌های پدرش، با او اختلاف داشت. بعد از ازدواج نیز رابطه مریم و پدرش قطع شد. من برای بهتر شدن این ارتباط تلاش کردم و از چند نفر از بزرگان فامیل خواستم تا وساطت کنند، اما نشد.

 

وی ادامه داد: آخرین بار من و همسرم از مهمانی به خانه بر می‌گشتیم که مریم موضوع اختلاف با پدرش را پیش کشید. من که عصبانی شده بودم از او خواستم برای همیشه به این ماجرا پایان دهد، اما او گفت خودش را می‌کشد و داغش را بر دل پدرش می‌گذارد. او همان موقع در ماشین را باز کرد و خودش را به وسط جاده پرت کرد.

 

در پایان جلسه قضات دادگاه پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. قرار بود دیروز اولیای دم 50 نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند تا قسم بخورند دامادشان قاتل مریم است. اما اولیای دم نتوانستند 50 را به دادگاه معرفی کنند. پدر مقتول گفت: دخترم همسر دوم متهم بود. وقتی دامادم دستگیر شد آثار جراحت روی سر و صورتش نمایان بود و این موضوع نشان‌دهنده درگیری او و دخترم است. اما دامادم ادعا می‌کند وقتی مریم خودش را از ماشین به بیرون پرت کرد او به سر و صورتش کوبیده و همین موضوع باعث ایجاد آثار جراحت شده است. مهرداد بلافاصله بعد از مرگ دخترم ماشینش را فروخت که موضوع شک‌برانگیز است. من شک ندارم که او قاتل مریم است. به همین خاطر حاضر نیستم قسم را به او واگذار کنم تا بعد از 50 بار قسم خوردن آزاد شود.

 

در حالی که اولیای‌دم نتوانستند مراسم قسامه را برگزار کنند و راضی به واگذاری قسم هم به دامادشان نشدند هیات قضایی وارد شور شد تا درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------