مدال فیلدز ریاضیدان ایرانی دزدیده شد



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,مدال فیلدز
مدال فیلدز که از آن به عنوان جایزه نوبل ریاضیات یاد می‌شود، دقایقی پس از اهداء شدن به ریاضیدان ایرانیِ استاد دانشگاه کمبریج دزدیده شد.

به گزارش ایسنا، کوچر بیرکار، ریاضیدان ایرانی که یکی از چهار برنده جایزه فیلدز امسال در کنگره بین المللی ریاضیات بود، پس از دریافت مدال آن را در کیف شخصی خود قرار داد اما دقایقی بعد متوجه شد مدال در کیفش نیست و بلافاصله این موضوع را با ماموران امنیتی مراسم در میان گذاشت.

 

مقامات امنیتی حاضر در محل مراسم در شهر "ریودوژانیرو"ی برزیل جعبه خالی مدال را در زیر تریبونی در محل برگزاری مراسم پیدا کردند. پلیس دو مظنون به سرقت را از طریق بررسی فیلم دوربین های امنیتی شناسایی کرده است.

 

کمیته برگزاری این رویداد که هر چهار سال یک بار برگزار می شود،  ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرده عکسهای گرفته شده در مراسم به منظور شناسایی سارق در حال بررسی بوده و این کمیته همکاری های لازم برای تحقیقات در این زمینه را با پلیس انجام خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، پروفسور بیرکار، متخصص در هندسه جبری در سال ۱۹۷۸ میلادی در روستایی در استان کردستان در نزدیکی مرز ایران و عراق متولد شده و حدود ۲۰ سال پیش به انگلیس مهاجرت کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------