بلاتکلیفی برای قصاص قاتل مستی که 16سال پیش آدم کشت و گریخت/ او همسر و 2 فرزند دارد



مردی که 13 سال قبل در یک جنایت مستانه جوانی را به قتل رسانده بود، در حالی پای میز محاکمه رفت که اولیای ‌دم فوت کرده‌اند. براساس محتویات پرونده سال 84 در منطقه ورامین، درگیری بین دو جوان در یک مراسم عروسی رخ داد و سپس این درگیری به خیابان کشیده ‌شد.

به  گزارش شرق؛حین درگیری متهم که کاوه نام ‌دارد، با واردکردن ضربه‌ای با قمه جوانی به نام کیارش را به قتل رساند. کاوه بعد از قتل متواری شد و ردی از او پیدا نشد. در این مدت تحقیقات مأموران برای پیداکردن او ادامه داشت.

 

پلیس در بازجویی‌هایی که برای شناسایی متهم انجام داد، متوجه شد متهم زمان حادثه مست بود.

 

سعید یکی از دوستان او به مأموران گفت: ما به مراسم عقد دعوت شده‌ بودیم و در یک روز در دو مراسم عقد باید حاضر می‌شدیم و هر دو نفری که ما را دعوت کرده‌ بودند، از دوستانمان بودند. بعد از اینکه به اولین مراسم عقد رفتیم کمی مشروب خوردیم و بعد به مراسم عقد دومین دوستمان رفتیم. کاوه در آن مراسم هم مقداری مشروب خورد؛ زیاده‌روی کرد. من هرچه به او گفتم نباید مشروب بخوری، قبول نکرد. او بدمست بود و همیشه بعد از مشروب‌خوردن درگیری به راه می‌انداخت؛ این‌بار هم با جوانی در مراسم درگیر شد و پسر جوان که کیارش نام داشت، برای اینکه مراسم به هم نخورد، تصمیم گرفت بیرون بیاید؛ کاوه هم دنبال او رفت و درگیری آنها در خیابان ادامه پیدا کرد، بعد هم کاوه با قمه ضربه‌ای به مقتول زد و فرار کرد؛ ما خبر نداریم او حالا کجاست.

 

تحقیقات برای پیداکردن متهم به جایی نرسید. با توجه به جمیع اطلاعات به‌دست‌آمده و شکایت اولیای‌ دم پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری که در آن زمان 74 بود، فرستاده شد.

 

در آن زمان پدر و مادر مقتول زنده بودند؛ آنها درخواست قصاص کردند و رأی غیابی بر قصاص نیز صادر شد تا اینکه دو سال قبل یکی از اقوام مقتول به پلیس گزارش داد که می‌داند متهم کجاست. او گفت: من او را در شهری اطراف مشهد دیدم و آدرس خانه‌اش را هم دارم.

 

مأموران با بازداشت کاوه متوجه شدند او بعد از قتل به شهر اجدادی‌اش رفته، همان‌جا ازدواج کرده و دو فرزند هم دارد؛ بااین‌حال متهم برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

از آنجا که پدر و مادر مقتول هر دو فوت کرده‌ بودند، فرزندان آنها و مادر یکی از فوت‌شدگان به‌عنوان ولی‌ دم شناخته شدند. مدتی بعد از دستگیری متهم، مادر پدر مقتول هم که از وراث و از اولیای‌ دم بود فوت کرد و فرزندان او به‌عنوان وراث شناخته شدند و جمع اولیای ‌دم به 15 نفر رسید.

 

روز گذشته قرار بود متهم محاکمه شود اما از آنجا که از اولیای ‌دم تحقیق نشده بود دادگاه دادسرا را موظف به تحقیق از آنها و اعلام نتیجه به دادگاه کرد و ادامه رسیدگی را به بعد از تحقیق موکول کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------