توفان 246 نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد



با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 246 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از 20 مرداد تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

 

به گزارش ایرنا، عبدالرحمن شهنوازی  اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: 46 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به غلظت 60 برابر فراتر از حد مجاز ذرات معلق در هوای سیستان به مردم منطقه بویژه بیماران، سالمندان و کودکان توصیه کرد در این مدت از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.

 

شهنوازی گفت: وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا سبب شد امروز تمامی ادارات و نهادهای شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بجز نهادهای خدمات رسان تعطیل شوند.

 

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان بامداد امروز /یکشنبه/ به 60 برابر حد مجاز رسید.

 

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان 9هزار و 75 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

 

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 104 کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به 500 متر شد.

 

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می شود به طوری که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای زابل و زاهدان وجود دارد.

 

ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می شود.

 

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده ای ضروری است.

 

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

 

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------