گفت‌وگو با پدران 2 نوجوان ناپدیده شده در یاسوج



پدر "امید صفدری" و پدر "رامین رحمانی" دو نوجوان ناپدید شده در یاسوج اعلام کرده اند که هنوز سرنخی از فرزندانشان پیدا نکرده‌اند و از مسئولان و مردم خواسته‌اند به کمکشان بیایند تا زنده و یا مرده فرزندانشان را بیابند و از سوی دیگر معاون فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفته است موضوع امنیتی نیست و تاکنون اثری از آنها پیدا نکرده‌اند. 
 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

سمت راست امید صفدری و سمت چپ رامین رحمانی

 

خداداد صفدری، پدر "امید"،  یکی از نوجوان های ناپدید شده یاسوجی به خبرنگار ایسنا گفت: امید و همکلاسی اش رامین هر دو حدودا 15 ساله‌اند، روز پنجشنبه، 25 مرداد ماه از خانه خارج شدند و پس از آن هر چه با آنها تماس گرفیتم جا و آدرس خود را به ما نگفتند و پس از آن تا تقریبا ساعت یک بامداد گوشی همراهشان خاموش شد. پی در پی با فرزندم در تماس بوده‌ایم اما جای خود را به ما نگفتند.

 

وی اظهارکرد: بعد از خاموش شدن تلفن شان هیچ گونه تماسی با ما نگرفتند اما ما برای جستجویشان شهرهای یاسوج و سی سخت را گشتیم و به سپاه، اطلاعات، آگاهی و مخابرات اطلاع دادیم اما تاکنون هیچ ردی از آنها پیدا نشده است.

 

پدر "امید صفدری" یکی از نوجوان های ناپدید شده یاسوجی خاطرنشان کرد: فرزندم به من گفته بود که موتورسیکلت می خواهم؛ به او قول دادم به محض دریافت حقوق برایش می خرم اما انگار هر دو نفرشان از پیش برنامه داشتند که از خانه خارج شوند؛  با رحمانی(دوستش) از دوره راهنمایی دوست است  و با هم صمیمی نیز بودند.

 

وی تصریح کرد: حدود ساعت 22 و 30 دقیقه تا 24 و 30 دقیقه با چند نفر از دوستانشان داشتند و بلعکس. نیروی انتظامی نیز در حال پیگیری ناپدید شدن این 2 نفر است.

 

پدر "امید صفدری" یکی دیگر از نوجوان های ناپدید شده یاسوجی عنوان کرد: چند نفر با این 2 نفر دعوا داشتند که در دادگاه نیز پرونده دارند و حتی دوبار فرزندم را با موتورسیکلت سوار کردند و حتی به آنها نیز به خاطر رفت و آمدشان با فرزندم تذکر دادم؛ به همین جهت به این افراد هم مشکوک هستم.

 

صفدری بیان کرد: از مردم، مسئولان و رسانه ها برای پیدا شدن فرزندم و دوستش درخواست کمک دارم و از مسئولان انتظار دارم در صورت امکان بوسیله بالگرد برای جستجوی هوایی، عکسبردای و فیلمبرداری در مناطق صعب العبور اقدام کنند که یا زنده و یا مرده آنها پیدا شود. طی چند روز اخیر شب و روز زندگی ما آشوب شده است و هر چه می گردیم پیداشون نمی‌کنیم و نمی‌دانیم هم چکار کنیم.

 

پدر "امید صفدری" یکی از نوجوان های ناپدید شده یاسوجی در خصوص آخرین تماس فرزندش گفت: خیابان تختی یاسوج آخرین نقطه‌ای بود که گوشی آنها روشن بود اما محدوده‌های این خیابان را هم هر چه گشتیم چیزی پیدا نکرده‌ایم.

 

صفدری در خصوص روحیات و شخصیت فرزندش اظهار کرد: فرزندم درسخوان بود و هیچ مشکل هم نداشت؛ گوشی موبایل فرزندم تا موقعی که آخرین تماس را با آنها داشته‌ایم شارژ داشت اما احتمالا به صورت عمدی خاموش شده یا از طرف خودش و یا از طرف فرد دیگری(احتمالا همان فردی که درگیری قبلی با هم داشتند) بوده است.

 

وی تصریح کرد: از طریق قانونی از این افراد شکایت کرده‌ایم و شاکی شان شده‌ایم. صدای فرزندم در هنگام گفت و گوی تلفنی با او، حالت عادی نداشت. همچنین مشخص بود که تنها نیستند و کسانی دیگر هم همراهشان است. 

 

همچنین منوچهر رحمانی، پدر "رامین" یکی دیگر از نوجوان های ناپدید شده یاسوجی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: امید(دوست فرزندم) و رامین پسرم در مدرسه با هم درس می‌خواندند و دوست شدند. پیش از این مسئولان مدرسه ما را خواسته بود و تذکر داده بود که مواظب فرزندتان باشید و نگذارید با این فرد رفت و آمد داشته باشد.

 

وی افزود: حدود ده تا بیست روز پیش به فرزندم قرص داده بود که باعث شد با "تیز بر" به خودش هم آسیب بزند. او به فرزندم یاد داد که به خانواده‌ات بگو خودرو می‌خواهم که البته خودرو هم برایش گرفتیم و هم اکنون در حیات خانه مان پارک است. فرزندم با دوستش همکلاس بود و در مدرسه با هم آشنا شدند و حتی معلمان مدرسه طی تماس تلفنی به من گفتند که دوست فرزندتان بر روی او تاثیر بدی دارد و به اصطلاح او را "خراب" می کند؛ دو سه بار با فرزندم در این زمینه صحبت کردم که فایده نداشت تا این مشکل پیش آمد.

 

رحمانی ادامه داد: روز پنجشنبه، 25 مرداد ماه به خانه ما مراجعه کرد و دوباره با فرزندم بیرون رفتند. در سطح شهر یاسوج، اطراف شهر و کوه گل سی سخت دنبال فرزندم و دوستش گشتیم اما خبری از آنها نشد.

 

وی با تاکید بر اینکه فرزندم هیچ مشکلی از نظر اخلاقی نداشته و ساکت و آرام بوده است، تصریح کرد: تا جایی که فرزندم را می شناسم اقدام به خودکشی نمی کند و دست به چنین کاری نمی زند و اهل خلاف هم نبود. دوستش آمد و فرزندم را از خانه مان بیرون بُرد، هر طوری شده و چی پیش آمده اطلاعی ندارم و این احتمال هم وجود دارد که کس دیگری اقدام به این کار کرده باشد.

 

رحمانی، پدر رامین عنوان کرد: از مردم دخواست دارم هر اطلاعی از فرزندم پیدا کردند به ما اطلاع دهند و از مسئولان انتظار دارم که برای پیدا شدن فرزندم پیگیریهای لازم را داشته باشند.

 

وی یادآور شد: پنجشنبه شب، 25 مرداد ماه ساعت 2 بامداد آخرین تماسی بود که با فرزندم داشته‌ایم؛ جواب مرا نمی داد ولی رفیقم تماس گرفت و جوابش داد. رفیقم گفت به نظر می رسیده که حال عمومی فرزندم خوب نبوده و دوستش گوشی را می گرفت و قطع می کرد و نمی‌گذاشته است که با ما تماس بگیرد.: شک دارم که دوستش قرص به فرزندم داده باشد و فرزندم تمام کرده باشد و یک احتمال دیگری وجود دارد که پیش دوستی یا رفیقی رفته باشند والله نمی دانم چه بگم.

 

رحمانی اضافه کرد: از مسئولان درخواست دارم که تلفن فرزندم که خاموش است را ردیابی کنند تا اگر جایی گیر افتاده اند و زنده باشند رودتر پیدا شوند.

 

همچنین سرهنگ بیت اله محمد پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: تا این لحظه هیچ خبری از دو نوجوان 14 ساله یاسوجی در دست نیست. مفقود شدن این دو نوجوانان مشکل امنیتی و سیاسی نبوده بلکه طبق شواهد بدون دلیل تصمیم به خروج از خانه گرفتند. تا این لحظه هیچ خبری از این دو نوجوان در دست نیست.

 

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی براساس وظیفه‌ای که دارد کار پایش را انجام می‌دهد. پرونده این دو نوجوان مفتوح است اما همچنان ردی از آنها به دست نیامده است.

 

به گزارش ایسنا،  دونوجوان ۱۴ساله یاسوجی به نام های "امید صفدری" و "رامین رحمانی" از تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۹۷ از خانه خارج شده‌اند و تاکنون اطلاعی از آنها در دست نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------