جراح در مرگ زن58ساله که برای درمان چاقی به او مراجعه کرده بود مقصر شناخته شد/پزشک به دادگاه نیامد



زن میانسال که برای خارج کردن چربی‌های پهلو و شکمش خود را به تیغ جراح سپرده بود پس از تحمل 18 روز درد شدید روی تخت بیمارستان جان باخت.

 به  گزارش ایران ؛«نسرین» 58 سال بیشتر نداشت. اما به‌دلیل وزن زیاد سلامتی‌اش به خطر افتاده بود. درمان دارویی، دیگر روی او جواب نمی‌داد و به ناچار باید جراحی می‌کرد.وی بعد از پرس و جوهای فراوان از طریق یکی از آشنایانش، نشانی یک دکتر جراح زیبایی را گرفت. بلافاصله جلسه مشاوره و آزمایش‌های لازم انجام شد و 10 آذر 95، «نسرین» برای انجام جراحی به کلینیک زیبایی رفت.

 

چند ساعت بعد عمل جراحی به ظاهر با موفقیت انجام و بیمار بعد از چند روز مرخص شد.

 

اما هر روز که می‌گذشت حال و روز زن میانسال بدتر می‌شد. دردهای شدید در ناحیه شکم امانش را بریده بود. فرزندان «نسرین» که نگران حال مادر بودند او را پیش دکتر بردند و پزشک جراحش پس از بستری کردن وی و چند عکسبرداری اعلام کرد که معده وی در اثر ترشحات اسیدی سوراخ شده است و بار دیگر زن میانسال را زیر تیغ جراحی برد. اما بعد از این عمل دیگر «نسرین» رنگ خانه را ندید و 10 دی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جان باخت.پسر «نسرین» که از مرگ مادر شوکه بود، گفت: «تنها مشکل مادرم پیش از عمل جراحی، چاقی و اضافه وزنش بود اما بعد از اینکه نخستین عمل انجام شد، گفتند معده‌اش نیز آسیب دیده و سریع باید جراحی شود. حتی دکتر دستور انتقال او به بیمارستانی دیگر را داد. من نمی‌توانم از خون مادرم بگذرم و از جراح او شکایت دارم.»

 

اتهام قتل غیرعمد برای پزشک جراح

با شکایت خانواده زن میانسال، پرونده در شعبه پنجم بازپرسی دادسری ناحیه 19 تهران(جرایم پزشکی و دارویی) مورد رسیدگی قرار گرفت و به درخواست بازپرس برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی ارسال شد.نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور یک متخصص پزشکی قانونی و 2 فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی تشکیل شد و کارشناسان پس از بررسی‌های تخصصی دریافتند پزشک جراح به علت تشخیص راه درمانی اشتباه برای بیمار، اجرای نادرست تکنیک جراحی و ناتوانی در مدیریت صحیح عوارض بعد از عمل مرتکب قصور شده و در مرگ زن میانسال 30 درصد مقصر است.

 

با اعتراض خانواده این زن به رأی کمیسیون پزشکی قانونی، جلسه دیگری با حضور 5 کارشناس تشکیل شد و این بار پزشک معالج 40 درصد مقصر شناخته شد. به این ترتیب کیفرخواست پرونده با موضوع قتل غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی در دادسرا صادر و برای محاکمه و صدور رأی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2 به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد.

 

با توجه به اینکه در این جلسه متهم حضور نداشت، قاضی پس از بررسی اظهارات شاکی، نظریه پزشکی قانونی و سایر شواهد و قرائن، پزشک زیبایی را به تحمل 3 سال حبس از جنبه عمومی جرم و پرداخت 40 درصد دیه کامل زن مسلمان محکوم کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------