کلاهبرداری مجری قلابی رادیو در اصفهان



فردی با شاکیان تماس گرفته و تحت عنوان این که مجری یکی از شبکه‌های رادیویی است عنوان می‌کرد که «شما برنده جایزه ویژه ما در قرعه‌کشی شده‌اید» و با چرب‌زبانی خاصی آن‌ها را پای عابربانک می کشاند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: فردی که با معرفی خود به‌عنوان مجری یکی از شبکه‌های رادیویی توانسته بود از 70 نفر بالغ بر 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کند، در عملیاتی در شهرستان کرج شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سعید سلیمیان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی تحت عنوان مجری یکی از شبکه‌های رادیویی از آنان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد که فردی با شاکیان تماس گرفته و تحت عنوان این که مجری یکی از شبکه‌های رادیویی است عنوان می‌کرد که «شما برنده جایزه ویژه ما در قرعه‌کشی شده‌اید» و با چرب‌زبانی خاصی آن‌ها را پای عابربانک کشانده و پس از این که شاکیان، عملیات بانکی را به‌ دستور تماس‌گیرنده انجام می‌دادند، حساب‌شان خالی می‌شد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متهم با هوش بالای خود آرزوها و نیازهای شاکیان را به‌هنگام ارتباط تلفنی دریافته و وعده جایزه‌ای با همان موضوع به آنان می‌داد به‌طور مثال به شخصی که آرزوی رفتن به کربلا داشت او را برنده جایزه سفر به عتبات معرفی می‌کرد.

 

وی با ابراز اینکه متهم با این شیوه توانسته بود از 70 شهروند اصفهانی بالغ بر 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کند، خاطرنشان کرد: کارآگاهان این پلیس با یک کار علمی دقیق و حساب‌شده توانستند مخفیگاه متهم را در شهرستان کرج شناسایی کنند.

 

سلیمیان اظهار داشت: مأموران پس از شناسایی متهم، با اخذ نیابت قضایی به محل مذکور اعزام شدند و طی یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

 

وی با اشاره به اعتراف صریح متهم در مورد بزه انتسابی خود تصریح کرد: تلاش‌ها برای کشف کلاهبرداری‌های احتمالی متهم در استان‌های دیگر کشور و شناسایی مال‌باختگان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با تذکر نسبت به اینکه برای دریافت جایزه در قرعه‌کشی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیاز به رفتن پای عابربانک نیست، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم از توجه کردن به چنین تماس‌هایی خودداری کرده و هرگز به درخواست تماس‌گیرندگان عمل نکنند و پای عابربانک‌ها نروند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------