نجات یک کوهنورد در عملیاتی ۵ ساعته



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,کوهنورد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات یک کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه طی عملیات پنج ساعته خبر داد.

 ‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از اداره‌کل جمعیت هلال احمر استان لرستان، صارم رضایی اظهار کرد: طی تماس تلفنی امروز یک گروه کوهنوردی مبنی بر اینکه یکی از اعضای تیم‌شان دچار ارتفاع‌زدگی و اسپاسم عضلانی شده بلافاصله دو تیم امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به محل حادثه اعزام شد.

  

 وی افزود: با توجه به اینکه یک تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر که عصر روز 5 شنبه جهت تمرین و آمادگی لازم به قصد صعود به قله سن‌بران در مسیر بودند پس از برخورد با مصدوم اقدامات لازم اولیه را با هماهنگی‌های لازم که از مسئول و فرماندهی عملیات گرفتند انجام داده تا دو تیم دیگر خود را به مصدوم برسانند.

 

رضایی بیان کرد: پس از اینکه دو تیم دیگر در بالای پناهگاه گل‌گل به موقعیت مصدوم رسیدند اقدامات لازم را جهت انتقال مصدوم به پایین کوه انجام دادند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت مصدوم خوب گزارش داده شد و پس از تلاش پنج ساعته امدادگران این مصدوم به پایین کوه و به روستای طیان انتقال یافت.

 

وی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان تماس بگیرند تا بتوانند بلافاصله از خدمات تیم‌های امداد و نجات و واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان بهره ببرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------