دستگیری دو متهم فروش سوالات امتحانی در مشهد



فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:دو متهم فروش سوالات امتحانی یکی از دانشگاههای دولتی مشهد دستگیر شدند. 

به گزارش مهر، سردار قادر کریمی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نماینده حقوقی یکی از دانشگاه های دولتی در مشهد با تنظیم شکایتی مبنی بر افشای سوالات آزمون گروه تخصصی یکی از رشته های تحصیلی این مرکز آموزشی خواستار پیگیری  موضوع شد.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم برای پیگیری پرونده صادر شد و کارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی خراسان رضوی ماموریت یافتند تحقیقات  خود در این رابطه را آغاز کنند.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که افرادی با سوء استفاده از موقعیت نفوذی خود در مرکز آموزشی مذکور، به صورت مخفیانه و کاملا ماهرانه اقدام به برداشت سوالات از سیستم دانشگاه کرده اند و سپس با گرفتن مبالغی، سوالات را به وسیله فرد دیگری به دانشجویان فروخته اند.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که افشای سوالات آزمون در این مرکز آموزش عالی باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی و همچنین نارضایتی شدید دانشجویان مرکز آموزشی شده بود، تحقیقات پرونده به صورت ویژه ادامه یافت و کاراگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان پس از بررسی های دقیق کارشناسی و اقدام های گسترده اطلاعاتی، یکی از عاملان افشای سوالات آزمون را شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضایی و حراست مرکز آموزش، این فرد دستگیر شد.

 

کریمی گفت: متهم که تصور می کرد هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته و از لو رفتن موضوع شوکه شده بود در بازجویی های به عمل آمده، لب به اعتراف گشود و بیان داشت که با همکاری خانمی جوان که هر ۲ از افراد مرتبط با سیستم مرکز آموزشی مورد نظر بودند  سوالات را با استفاده از درگاه USB از دانشگاه خارج و اقدام به فروش این سوالات به چند نفر از دانشجویان به مبلغ یکصد میلیون ریال کرده اند.

 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: با اشاره به این مطلب که کارآگاهان با همکاری تیم حراست دانشگاه، متهم ردیف دوم را نیز شناسایی و دستگیر کردند وهر ۲ متهم پرونده برای سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------