50نفر در دادگاه قسم خوردند که مردبنگاهدار را برادرش کشته است



دهم تیر سال 86 زن میان‌سالی با کلانتری تهرانسر تماس گرفت و از آتش‌سوزی در خانه‌اش خبر داد. پلیس به خانه مورد نظر رفت و با شعله‌های سرکش روبه‌رو شد.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از شرق؛ پلیس بعد از مهار آتش به بررسی این خانه پرداخت و با بقایای جنازه مرد صاحبخانه به نام حسن مواجه شد. شواهد نشان می‌داد این مرد قبل از آتش‌سوزی عمدی با ضربه‌های متعدد چاقو کشته شده است. جنازه با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند.

 

شواهد نشان می‌داد حسن که صاحب یک بنگاه معاملات ملکی بود، از چند نفر طلب داشت و به‌همین‌ دلیل نیز به‌تازگی با چند نفر از دوستانش اختلاف پیدا کرده بود. درحالی‌که فرضیه جنایت کینه‌جویانه قوت گرفته بود، پلیس چندین مظنون را دستگیر کرد ولی به سرنخی مناسب نرسید.

 

وقتی نظریه پزشکی قانونی فاش کرد حسن با 97 ضربه چاقو کشته و سپس جنازه پتوپیچ وی به آتش کشیده شده است، فرضیه جنایت از سوی یک آشنا قوت گرفت. پلیس در گام دیگر از بررسی‌ها به اختلاف‌های حسن و برادر کوچکش به نام محسن پی برد. به‌همین‌دلیل محسن 39ساله  بازداشت شد.

 

وی گفت: من سال‌ها در ژاپن کار می‌کردم و پول‌هایم را برای پدرم می‌فرستادم. ولی وقتی به ایران برگشتم متوجه شدم پدرم پول‌هایم را ناعادلانه میان من و برادرم تقسیم کرده است. همین موضوع باعث اختلاف من و برادرم شده بود، ولی این اختلاف‌ها به حدی نبود که تصمیم به قتل برادرم بگیرم. من نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای برادرم را کشته است.

 

درحالی‌که 11 سال از قتل مرد بنگاه‌دار گذشته بود، محسن فروردین سال جاری پای میز محاکمه ایستاد و ادعای بی‌گناهی‌اش را تکرار کرد. درحالی‌که مدرکی علیه متهم به دست نیامده بود، قضات دادگاه پرونده را از موارد لوث تشخیص و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند.  قرار بود اولیای دم 50  نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند ولی چون نتوانستند، از قضات دادگاه مهلت سه‌ماهه گرفتند. در نهایت مقرر شد اولیای دم در مهلت قانونی 50 نفر را به دادگاه معرفی کنند تا قسم بخورند محسن قاتل برادرش است و به‌این‌ترتیب برای متهم حکم قصاص صادر شود. فرزندان مقتول درحالی به این کار اصرار داشتند که محسن همچنان مدعی ‌است مرتکب قتل نشده ‌است.

 

 روز گذشته مراسم قسامه در شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و اولیای‌دم 50 نفر را به دادگاه معرفی کردند تا قسم بخورند که اطمینان دارند محسن عامل قتل برادرش است. مشخصات این افراد گرفته شد و آنها قسم خوردند که اطمینان دارند محسن برادرش را به قتل رسانده ‌است.  بعد از پایان مراسم قسامه، قضات درصورتی‌که قسم را درست تشخیص دهند، وارد شور می‌شوند و رأی صادر می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------