رشد کلاهبرداری کارت به کارت بانکی در اردبیل



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,جواد تقوی
‌رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل از رشد کلاهبرداری کارت به کارت بانکی در اردبیل خبر داد و گفت: مردم از نگهداری طلای بسیار زیاد در منازل خودداری کنند

 ‌به گزارش ایسنا، ‌جواد تقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه در بحث سرقت منزل شهریور ماه 28 درصد کاهش وقوع داشته‌ایم، گفت: همچنین در خصوص سرقت منزل، 86 درصد منجر به کشف داشته‌ایم. 

 

وی با بیان اینکه هفت باند سارقان غیربومی در اردبیل دستگیر شده‌اند، افزود: در تحقیقاتی که انجام شده است، طبق اعتراف خود سارقان علت حضور این افراد در استان اردبیل نگهداری طلای بسیار زیاد در منازل اردبیل عنوان شده است. 

 

تقوی ادامه داد: یکی از باندها بعد از سرقت از شهر تبریز برای سرقت به اردبیل آمده بودند؛ به طوریکه در شهر تبریز از پنج منزل تنها یک النگوی زنانه، یک انگشتر و یک سرویس نقره بود، ولی متاسفانه در شهر اردبیل در هر خانه‌ای که برای سرقت مراجعه کرده بودند؛ بالای 200 میلیون تومان و حتی در نقاط حاشیه شهر با 20 میلیون طلا مواجه شده‌اند. 

 

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل به ضرورت استفاده از سرویس صندوق امانات بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین رویکرد سارقان منازل، سرقت ریزبر و درشت قیمت است، یعنی به دنبال اقلام کاملا نقد هستند. 

 

وی نبود حفاظ مناسب درب و پنجره و خاموش نمودن تمامی لامپ‌ها را زمینه ورود سارقان به منازل دانست و افزود: عدم استفاده از پارکینگ و قفل و فرمان، نصب وسایل لوکس و قیمتی در خودرو و وجود کیف‌های زنانه در روی صندلی خودرو نیز از مسائلی هستند که در سرقت خودرو مدنظر سارقان قرار می‌گیرد.

 

تقوی با اشاره به موضوع کیف‌قاپی و گردنبندقاپی، تصریح کرد: آمار این سرقت در استان اردبیل بسیار کم است. 

 

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل با اشاره به بحث کلاهبرداری کارت به کارت که در استان اردبیل با افزایش آن رو به رو هستیم، افزود: به عنوان مجری رادیو جوان با مردم تماس می‌گیرند و افراد به پای دستگاه‌های ATM بانکی کشانده و با دریافت رمز دوم کارت حسابشان را خالی می‌کنند که امیدواریم مردم در این زمینه هوشیار باشند تا شاهد پیشگیری از این کلاهبرداری باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------