سقوط پنکه کلاس روی دانش‌آموزان/ مصدومیت 2 دانش‌آموز دختر



در اتفاقی عجیب و ناگوار، در روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه امسال، در کلاس پایه ششم ابتدایی مدرسه دخترانه حضرت معصومه (س) روستای نهرسن بخش اروندکنار، پنکه سقفی کلاس درس سقوط کرد. 

مشکل فضای آموزشی فقط فرسودگی فضا نیست بلکه فرسودگی تجهیزات را هم شامل می‌شود که نمونه آن سقوط پنکه کلاس، روی دانش‌آموزان و مصدومیت ۲ دانش‌آموز دختر است.

 

به گزارش فارس، با آغاز سال تحصیلی جدید، چند حادثه ریزش دیوار حیاط مدرسه، توجه‌ها را به سمت فرسودگی فضاهای آموزشی جلب کرد.

 

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این خصوص عنوان کرده است «حدود ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند».

 

وی گفت: «۱۱ استان کشور زیر خط میانگین سرانه آموزشی هستند».

 

اما مشکل فضای آموزشی فقط فرسودگی فضا نیست بلکه فرسودگی تجهیزات را هم شامل می‌شود.

 

در اتفاقی عجیب و ناگوار، در روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه امسال، در کلاس پایه ششم ابتدایی مدرسه دخترانه حضرت معصومه (س) روستای نهرسن بخش اروندکنار در استان خوزستان، پنکه سقفی کلاس درس سقوط کرد.

 

این حادثه در زمانی رخ داد که دانش‌‌آموزان در کلاس حضور داشتند و این حادثه موجب آسیب دیدگی و مصدومیت ۲ دانش‌آموز شد.

 

حسن نصاری رئیس آموزش و پرورش اروندکنار در این خصوص گفت: «یکی از دانش‌آموزان در این حادثه از ناحیه گردن و دیگری از ناحیه سر آسیب دیدند که بلافاصله به بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار اعزام شدند».

 

وی ادامه داد: «۲ دانش آموز دختر پس از مراقبت‌های درمانی اولیه در اروندکنار به بیمارستان شهید بهشتی آبادان اعزام و تحت مداوا قرار دارند».

 

آموزش و پرورش اعلام کرده است این ۲ دانش‌آموز مصدوم از بیمارستان مرخص شدند و آموزش و پرورش تمام هزینه های درمانی این دانش‌آموزان را پرداخت کرده است.

 

وزیر آموزش و پرورش چندی پیش از فرسوده بودن ۳۰ درصد از مدارس کشور خبر داد و گفت: «این مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاوم سازی است؛ اعتباری که برای این اقدام نیاز داریم ۹۰هزار میلیارد تومان است. این بدان معنا است که اگر یک روز من بخواهم برای یک بار برای همیشه مشکل فضای آموزشی را حل کنم، باید نزدیک به دوسال از اعتبارات آموزش و پرورش را کاملاً به این امر اختصاص دهم».

 

به گزارش فارس، آنچه مسلم است توجه به فضاهای آموزشی در اولویت توجه‌ها باید باشد که اگر اینچنین نباشد، آموزش در کشور به شدت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------