راز آدم‌ربایی ۵۰۰هزار یورویی در سینه مرد شیک‌پوش



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
سه مرد که به اتهام ربودن یک دکتر عمران و اخاذی از خانواده وی دستگیر شده‌اند صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستادند. 

به گزارش  ایران، براساس اوراق این پرونده صبح ۲۴ مرداد پارسال خودروی ون سبز رنگی با ۳ سرنشین مرد در منطقه زعفرانیه تهران به سراغ مرد ۵۸ ساله‌ای که دکترای عمران دارد و برج ساز معروفی است رفته و تحت عنوان مأموران یک وزارتخانه او را سوار بر خودرویشان کردند.

 

۳ مأمور قلابی پس از ربودن این مرد وی را به اسارتگاهی در محدوده جنوب تهران بردند و در آنجا تحت شکنجه‌های دردناکی قرار دادند. آنها برای رسیدن به پول ۵۰۰ هزار یورویی در تماس‌های تلفنی و پیام‌های تلگرامی خانواده‌اش را تهدید کردند تا اگر پول درخواستی را تهیه نکنند او را به قتل می‌رسانند. البته آنها ابتدا پنج میلیون یورو درخواست کردند ولی وقتی مخالفت خانواده دکتر را دیدند به ۵۰۰ هزار یورو قانع شدند.

 

در این فاصله آدم رباها که سه مرد جوان نقاب پوش بودند فرد ربوده شده را با جریان برق بشدت شکنجه داده وکارت‌های عابرش را سرقت کردند.

 

این سه آدم ربا که به دستور یک مرد با هویت نامعلوم دست به آدم ربایی زده بودند خیلی زود با تلاش کارآگاهان اداره پلیس شناسایی ودستگیر شدند.

 

صبح دیروز سه متهم به نام امیر، حسین واصغر در شعبه دهم پای میز محاکمه ایستادند. متهم اصلی این پرونده همچنان متواری است و تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

 

در ابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند سپس شاکی پرونده به طرح شکایت پرداخت واضافه کرد اگر این سه متهم کاری کنند که متهم اصلی پرونده که تحت تعقیب است دستگیر شود رضایت خواهد داد و زمینه آزادی آنها را فراهم می‌کند. تاکنون هر کسی که فکر می‌کردم با من اختلاف دارد و عامل اصلی این آدم ربایی بوده را به پلیس معرفی کرده‌ام اما هیچ کدام از آنها در این سناریو دخالت نداشتند.

 

آنگاه متهم ردیف اول به نام امیر پشت میز محاکمه ایستاد. او که خانه اجاره‌ای‌اش را برای اجرای این سناریوی مرموز در اختیار آدم ربایان قرار داده بود ادعا کرد رئیس باند را نمی‌شناسد. او گفت این مرد تلفنی به ما گفته بود که از این برج ساز که او را دزدیدم چک دارد و برای همین از ما خواست او را به خانه‌ای که من اجاره کرده بودم ببریم و او را شکنجه بدهیم تا او به پولش برسد.

 

متهم ردیف دوم هم ادعا کرد من تازه بیکار شده بودم که همکار سابقم گفت مردی با نفوذ یک چک چند میلیاردی از یک برج‌ساز دارد و نیاز به کسی دارد که آن را برایش خرد کند من اصلاً از نقشه آدم ربایی بی‌خبر بودم. متهم ردیف سوم هم که به قید ضمانت آزاد بود در جلسه دادگاه حضور داشت و درباره اتهامش به قضات گفت: من پیک موتوری بودم واصلاً از نیت این متهمان خبری نداشتم. آنها به من زنگ زدند تا بسته‌ای را از یک مقصد معلوم به جایی دیگر ببرم اصلاً نمی‌دانستم آنها دست به آدم ربایی زدند.

 

دیگر متهمان هم با تأیید اظهارات اصغر ادعا کردند او اطلاعی از نقشه ما نداشت و بی‌گناه است.

 

متهم ردیف دوم حسین در ادامه اظهاراتش گفت: همان موقع که دستگیر شدم رئیس باند گفت برایم وکیل می‌گیرد تا زودتر آزاد شوم. حتی تا چند ماه هم خرج زن وبچه هایم را می‌داد اما دیگر خبری از او نیست حالا می‌خواهم با پلیس همکاری کنم تا او دستگیر شود.

 

من هرگز چهره او را ندیدم. چون همیشه ماسک روی دهانش و یک عینک آفتابی بر چشمانش بود اما در ظاهر مرد شیک پوش وپولداری بود. او حتی وقتی به زن وبچه‌ام پول می‌داد پول را به طرز خاصی که کسی نفهمد از روی در به داخل حیاط خانه مان پرت می‌کرد وبعد زنگ می‌زد تا زنم پول را بردارد و هیچ ردی از خودش به جا نمی‌گذاشت. همیشه لباس‌های شیک به تن داشت وعطرهای خاصی استفاده می‌کرد. من برای آزادی‌ام تمام تلاشم را می‌کنم تا این مرد مرموز شناسایی ودستگیر شود.

 

پس از پایان اظهارات متهم پرونده قضات ختم جلسه را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------