مزاحم 9 ساله ‌سایبری دستگیر شد ‌



رئیس پلیس فتا استان فضای مجازی را عامل رفتارهای هنجارشکن کودکان دانسته و از دستگیری متهم 9ساله سایبری در استان خبر داد. 

سرهنگ علی‌اصغر افتخاری در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ و تلگرام برای وی ایجاد مزاحمت کرده، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد متهم با ارسال مطالب ضد اخلاقی و درخواست تصاویر خصوصی از شاکی، سعی در ایجاد یک رابطه نامناسب با وی داشته است.

 

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه متهم از هویت پدرش در فضای مجازی استفاده کرده، اظهار کرد: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکی، با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم که پسربچه‌ای 9 ساله بود در بندرعباس شناسایی شد.

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضدونقیض خود را بی‌گناه جلوه دهد ولی در مواجهه با مستندات و مدارک موجود نهایتاً به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

 

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه رفتار نامناسب خانواده‌ها باعث بروز برخی مشکلات برای فرزندان می‌شود، گفت: والدین بایستی فرزندان خود را در فضای مجازی همراهی کرده و برای استفاده از آن در خانه قوانینی تنظیم کنند.

 

کارشناس ارشد فضای مجازی پلیس هرمزگان اظهار کرد: تکلیف همه والدین این است که با آگاهی و کنترل اجازه حضور فرزندانشان را در فضای مجازی اعم از استفاده از موبایل، تبلت، کامپیوتر، بازی‌های رایانه‌ای، تماشای تلویزیون و .. بدهند و همیشه این موضوع را برای خود تکرار کنند که کودکان در فضای مجازی هزاران کیلومتر با پدر و مادرشان فاصله دارند.

 

این مسئول انتظامی استان در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا است، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا و بخش فوریت‌های سایبری و یا شماره تلفن 07621821961 اطلاع‌رسانی کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------