جزییات برداشت ۴۰۰ میلیون تومانی از حساب‌های بانکی در پوشش دست فروشی



رییس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی گروهی از مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای خبر داد که در مناطق جنوب شرق تهران اقدام به برداشت غیرمجاز پول از حساب بانکی ده‌ها تن از شهروندان کرده بودند. 

به گزارش عصر ایران سرهنگ تورج کاظمی در توضیح این خبر گفت: در پي طرح شکايت احدی از شهروندان با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ایشان، کارآگاهان پلیس فتا در بررسی حساب بانکی متعلق به مالباخته موفق به شناسایی یک مغازه طلافروشی در منطقه افسریه شدند که طی آن خانمي جوان به همراه فرزندِ خردسالش به مغازه طلافروشي مراجعه و اقدام به خرید يک رشته دستبندِ طلا به ارزش تقریبی4 میلیون تومان کرده و این برداشت پول از حساب مالباخته در شرایطی صورت گرفته بود که کارت عابربانک عملا در اختیار خود مالباخته قرار داشت.

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

در ادامه ی رسیدگی به پرونده و طرح شکایت های مشابه از سوی تعداد دیگری از مالباختگان بویژه در مناطق جنوب شرق تهران که همگی آنها نیز به شیوه ای مشابه مورد برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شان قرار گرفته بودند ، کارآگاهان پلیس فتا اطمینان پیدا کردند که گروهی از مجرمین با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به سرقت اطلاعات حساب های بانکی مالباختگان کرده و در ادامه با مراجعه به مراکز مختلف تجاری بویژه طلافروشی های اقدام به برداشت پول از حساب های آنها نمودند .

 

در تحقیقات تکمیلی از مالباختگان ، همگی در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی پس از زمانی صورت گرفته است که تمامی آنها اقدام به خرید لباس و موادغذایی از یک دست فروش کرده و جهت پرداخت پول ، عابربانک خود را به همره رمز عابربانک در اختیار این شخص قرار دادند .

 

با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، سرانجام متهم پرونده به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در پرونده های موسوم به "اسکیمر" شناسایی و پس از شناسایی مخفیگاهش در منطقه مسعویه تهران و پیش از متواری شدن از این محل دستگير و در بازرسی از مخفيگاه متهم چندین عدد شناسنامه خام ، تعدادي کارت شناسايي اعم از کارت ملي و کارت ملي هوشمند ، گواهينامه های هوشمندِ متعلق به افراد غير به همراه تعداد 100 عدد کارتِ خام سفيد رنگ جهتِ جعل کارت هاي هوشمند به همراه چند عدد کارتِ هوشمندِ کپي شده ، ، تعداد 25 عدد کارت بانکي کپي شده متعلق شهروندان و يک دستگاه اسکیمر و ... کشف شد.

 

سرهنگ تورج کاظمی با اشاره به ارزش 400 میلیون تومانی پرونده تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده عنوان داشت : همزمان با دستگیری متهم پرونده ، تاکنون 37 پرونده برداشت از حساب بانکی شهروندان مرتبط با حوزه جغرافيايي جنوب شرق تهران جهت رسيدگي به دادسرا 31 رايانه اي ارسال گردیده و اقدامات جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در دستور کار این پلیس قرار دارد .

 

سرهنگ کاظمی در پایان این خبر با بیان برخی هشدارهای پلیسی عنوان داشت : از کلیه شهروندان عزیز تقاضامندیم به هیچ عنوان اصل و کپی مدارک شناسایی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند چراکه مجرمان حرفه‌ای سایبری از این مدارک سوء استفاده مجرمانه خواهند کرد و تبعات آن دامن‌گیر شما خواهد شد.

 

سرهنگ کاظمی در پایان به شهروندان هشدار داد: استفاده از کارت های بانکی بجای پول نقد برای اغلب ما نهادینه شده و حالا دیگر بجای پول در کیف های ما انواع کارت های بانکی جایگزین شده است لذا توصیه های پلیس را جدی گرفته و هیچگاه کارت خود را بهمراه رمز آن در اختیار فروشندگان و حتی دوستان و آشنایان جهت پرداخت قبوض و ... قرار ندهید و شهروندانی که برای پرداخت بها کالای خریداری شده خود از کارت های بانکی استفاده می نمایند ،رمز کارت بانکی را شخصاً وارد کرده و درصورت مشاهده دستگاه اسکیمر و سخت افزارهای مشکوک سریعا رمز کارت خود را تغییر دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------