مرگ کودک ۶ ساله حین عبور قاچاقی از مرز بازرگان



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
قاچاقچی انسان برای فرار از دست ماموران و با رها کردن کودک ۶ ساله در ارتفاعات برف گیر و صعب العبور مرز بازرگان عامل مرگ این کودک شد. 

به گزارش تسنیم،صبح امروز خبر متحدالشکلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از کشته شدن یک کودک ۶ ساله به هنگام خروج از محل‌های غیرقانونی در مرز بازرگان داشت.

 

به دنبال انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که عمدتاً شامل اظهار تأسف و بعضاً در پی شبهه آفرینی در نحوه وقوع این اتفاق بودند.

 

مرز بازرگان به عنوان بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور روزانه محل تردد هزاران ایرانی و خارجی و صدها کامیون و خودرو است که بدون مشکل خاصی پس از طی مراحل قانونی به این سو یا آن سوی مرز ایران و ترکیه قدمی گذارند.

 

همه روزه قاچاقچیان انسان در نقاط مختلف کشور اقدام به قاچاق اتباع ایرانی و خارجی می‌کنند که دستگیری این متخلفین کار روزمره نیروهای نظامی و انتظامی است که در قالب وظیفه‌شان انجام می‌شود.

 

در این میان برخی قاچاقچیان انسان در مرزهای شمال غرب کشور با انواع ترفندهای غیر انسانی اقدام به فریب خانواده‌ها و جوانان کرده و کار گذر از مرز را بسیار آسان جلوه می‌دهند در حالیکه هم اینک در فصل زمستان برف و کولاک و سرمای کشنده‌ای در کوه‌ها و ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی حکم فرماست بنابراین اساساً گذر از کوه‌های سر به فلک کشیده این چنینی برای بزرگ‌سالان نیز خطرناک و پر مخاطره است چه رسد به این کود ۳ یا ۶ ساله‌ای بخواهد از چنین مهلکه‌ای گذر کند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر ماکو با تشریح جزئیات این واقعه اظهار داشت: شب گذشته یک خانم با فرزند ۶ ساله‌اش به دنبال خروج از مرز بازرگان بود که در حین فرار فرزندش را به فرد قاچاقچی می‌سپارد ولی به سبب سهل‌انگاری و رها کردن این کودک توسط قاچاقچی به بهانه مراجعت مادرش به طرف کودک از دست مأموران فرار می‌کند.

 

سجاد اسماعیل زاده گفت: در واقعه مورد اشاره متاسفانه کودک شش ساله ساعاتی در میان برف و سرما گرفتار شده و در نهایت به دلیل سرما از دنیا می‌رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------