جزئیات دیگری از پرونده ۷ كشته‌ براي ۶۲ متر زمين




 اخبار حوادث - جزئیات دیگری از پرونده ۷ كشته‌ براي ۶۲ متر زمين

آن طوري كه ضاربين پنج نفر را به قتل رساندند و با توجه به تير خلاصي كه زدند كار افراد مبتدي نبود.

فاجعه خونبار رامهرمز بر سر 62 متر زمين اين روزها رعب و وحشت عجيبي را در دل مردم اين شهرستان به راه انداخته و خانواده‌هاي مقتولان را تا ابد داغدار کرده است. دوشنبه پنجم خردادماه سال جاري حدود ساعت 12 و 25 دقيقه صداي تيراندازي‌هاي متعدد در برخي از كوچه و خيابان‌هاي شهر رامهرمز طنين انداز شد.

به گزارش فارس مردم وحشت‌زده و سرگردان به اطراف مي‌نگريستند كه چه حادثه‌اي رخ داده است، طولي نكشيد كه آژيرهاي مستمر آمبولانس‌هاي اورژانس 115 رامهرمز و آژير خودروهاي پليس، مردم شهر را بيشتر نگران از وقوع حادثه‌اي ناگوار كرد كه به‌وقوع پيوسته بود اما كجا، چه و چگونه، هنوز براي مردم شهر پرسش‌انگيز بود و خانواده‌ها كه نمي‌دانستند به درستي چه اتفاقي افتاده كودكان و نوجوانان خود را به خانه‌ها فراخواندند تا مشكلي دامنگيرشان نشود.

  شرح حادثه
پنجم خردادماه سال جاري ضاربين با دو قبضه كلاشينكف و يك قبضه كلت و بيش از 600 فشنگ جنگي با موتورسيكلت به محل ساختمان نيمه تمام مورد مناقشه مي‌آيند و طبق گفته برخي شاهدان، اسلحه‌ها را از درون كيسه‌هاي پلاستيكي سياه رنگ بيرون آورده و بلافاصله به سمت افرادي كه براي واسطه‌گري و حل و فصل مشكلي آمده بودند از جمله علي طلاوري، حميد طلاوري، فرهاد طلاوري، قاسم احمدي و عبدالحسين آلبوغبيش شليك مي‌كنند و نفر سوم از ضاربين با كلت كمري تير خلاص به آنها مي‌زند،

 

سپس با موتورسيكلت گريخته و به سمت دادگستري شهرستان رفته و در دادگستري را به رگبار مي‌بندند، پس از آن به سمت شركت سايپا محل كار برادران طلاوري‌ها رفته و آنجا را هم مورد هدف قرار مي‌دهند و خساراتي را به بار مي‌آورند، پس از آن پليس وارد معركه كارزار شده و با بستن راه‌هاي عبوري با آنها درگير مي‌شود كه در اين درگيري دو نفر از ضاربين كشته مي‌شوند و نفر سوم پس از چند روز دستگير و برادر چهارم كه مدعي عدم دخالت در اين فاجعه خونبار است نيز متواري مي‌گردد.

  شرح پرونده از سوي خانواده مقتولان
هفدهم اسفندماه سال 62 مطابق يك فقره مبايعه نامه، ابوالقاسم كردزنگنه (از ضاربين) متراژ 62 متر از منزل مسكوني (حياط) خود را در حضور شاهدان و در بنگاه املاك جمشيد كريمي به مبلغ 24 هزار تومان به فردي به‌نام عبدالعلي محمديان مي‌فروشد تا راه ورودي منزل محمديان اتومبيل‌رو شود و محمديان منزل مسكوني خود را به اضافه قولنامه بعد از 10 سال به فردي به نام خسرو اميرزاده مي‌فروشد كه خانواده زنگنه از اين موضوع اطلاع كامل داشته‌اند.

 

فارس نوشت؛ وي در سال 1367 طبق پروانه ساختمان 12086 – 25/10/67 مقدار 62 متراز منزل خود را كسر مي‌كند و بعدا خسروي همين منزل مسكوني و قولنامه را با سند شش دانگ عرصه و اعيان به خانم نورا افروز انتقال مي‌دهد و نورا افروز مجددا منزل مسكوني و قولنامه 62 متر را در سال 85 به علي طلاوري فرزند نورمحمد با سند شش دانگ عرصه و اعيان انتقال مي‌دهد.

 

علي طلاوري بعد از پنج سال زندگي در منزل، در سال 1390 قصد ساخت و‌سازجديد و تخريب ساختمان خود را می‌کند و با دريافت پروانه ساختمان آغاز به خاك‌برداري مي‌كند حتي در روزهاي اول دو نفر ضارب به نام‌هاي (اميد و كيامرث زنگنه) به صورت روزمزد نزد علي طلاوري در ساختمان كار مي‌كردند، كه خانواده زنگنه بعد از حدود 30 سال مدعي عدم فروش 62 متر و جعل قولنامه در دادسرا شدند.

 

به هر حال عليه خريدار اول 62 متر زمين به نام عبدالعلي محمديان به اتهام جعل و كلاهبرداري شاكي مي‌شوند كه طي حكم شماره 910229 – 17/3/91 محمديان با شهادت مادر ضاربين (معصومه الهي) تبرئه و حكم قطعي مي‌شود و مجددا خانواده زنگنه طي دادخواست حقوقي با وكالت سعيد اكرمي به طرفيت علي طلاوري فرزند نورمحمد دادخواست خلع يد و رفع تصرف طرح دعوي مي‌كند كه نهايتا طي دادنامه شماره 910757 – 12/10/91 با نظر هيات كارشناسان رسمي، راي به بي‌حقي و رد دعوي خانواده زنگنه صادر و قطعي مي‌كند؛ (شعبه 13 تجديد نظر) و باز مجددا به اتهام تخريب و تصرف عدواني در دادسرا در پرونده 920244 – 19/2/92 اقدام و در شعبه 102 جزايي رامهرمز، علي طلاوري فرزند نورمحمد تبرئه و همين حكم در شعبه 13 تجديد نظر اهواز طي حكم 920507 – 24/11/92 قطعي مي‌شود،

 

ضمنا محمديان در سال 62 بعد از خريداري ملك از ابوالقاسم كردزنگنه ورودي منزل خود را به صورت ماشين رو درآورده و بعد از آن به خسرو اميرزاده مي‌فروشد. لذا با وجود احكام قطعي به نفع علي طلاوري فرزند نورمحمد خانواده زنگنه به صورت غيرقانوني در دي‌ماه 92 اقدام به مسدود كردن راه عبور كوچه منتهي به منزل علي طلاوري مي‌كند كه علي طلاوري به شهرداري مراجعه و موضوع را اطلاع مي‌دهد و شهرداري رامهرمز طبق نظريه كميسيون ماده 100 شهرداري، اقدام خانواده زنگنه را غيرقانوني تشخيص مي‌دهد و در ارديبهشت‌ماه 93 با عوامل خود (شهرداري رامهرمز) اقدام به اجراي حكم و تخريب ديوار مزاحم كه توسط خانواده زنگنه احداث شده بود و باعث مسدود كردن كوچه عبوري مي‌شد مي‌كند. نكته مهم اين است كه مطابق با نظريه 2182 – 22/2/93 كارشناس رسمي دادگستري در رشته خط، ادعاي جعلي بودن قولنامه ابوالقاسم زنگنه رد مي‌شود و حكم بر درست بودن قولنامه اعلام می‌شود،

 

بنابراين با وجود اينكه تمام احكام حقوقي و قانوني به نفع علي طلاوري فرزند نور محمد صادر شده بود وي براي نشان دادن حسن‌نيت طبق اصول شرعي و عرفي رامهرمز، مجددا حاضر به خريدن دوباره متراژ 62 متر زمين پدر ضاربين، را با واسطه چند نفر مي‌كند كه متاسفانه به جاي جواب حسن نيت به آقاي طلاوري، در پنجم خردادماه سال جاري در اقدامي فجيع پنج نفر بي‌دفاع و مظلوم را كه هيچ گونه نقشي در پرونده قانوني مطروحه نداشتند، به نام‌هاي، علي و حميد طلاوري فرزند عبدالكريم و مرحوم فرهاد طلاوري فرزند كريم و قاسم احمدي كارشناس ساختمان و عبدالحسين آلبوغبيش همسايه منزل مسكوني خانواده زنگنه، به قتل رساندند.

  فرزندان من هيچ نقشي نداشتند
عبدالكريم طلاوري پدر دو تن از مقتولان (مهندس حميد طلاوري و مهندس علي طلاوري) در اين ارتباط اظهار كرد: با زجر و بدبختي و كارگري در صنايع فولاد و زير بمباران در زمان جنگ توانستم بچه‌هايم را به درستي بزرگ كرده و تربيت كنم تا براي جامعه مفيد باشند. بچه‌هاي من (حميد و علي) هيچگونه دخالتي در اين پرونده ملكي نداشتند و مدارك موجود دليل بر اين مساله است. وي خواهان رسيدگي فوري مسئولان قضايي و امنيتي به اين فاجعه شد و گفت: با توجه به اينكه عامل اصلي فاجعه خونبار رامهرمز فراري است و در تهران به سر مي‌برد، خواهان دستگيري وي هستيم تا همه عوامل دخيل در اين فاجعه شناسايي و به‌سزاي عملشان برسند. عبدالكريم طلاوري همچنين از طايفه طلاوري كه خويشتن‌داري كرده و به همراه مسئولان شهرستان ابراز همدردي كردند تشكر كرد.

  فرزندانم سرشان به كار خودشان بود
مادر مقتولان، حميد و علي طلاوري و خواهر فرهاد طلاوري نيز در ادامه اظهار كرد: بچه‌هاي من اهل دعوا و زد و خورد نبودند و سرشان به كارشان بود لذا انتظار دارم كه دولت حق فرزندان مرا كه بي‌گناه كشته شدند بگيرد زيرا كه ريخته شدن خون افراد بي‌گناه خود گناهي بزرگ و نابخشودني از نظر خداوند است.

  بي‌پناه شديم
همسر مقتول، حميد طلاوري، مدير داخلي شركت سايپا رامهرمز نيز بيان كرد: يك بچه كوچك دارم و باردار هم هستم، همسرم ساعت 9 صبح از منزل بيرون رفت و ساعت حدود يك ظهر بود كه يكي از دوستانم زنگ زد كه چه اتفاقي افتاده است و من هم از چيزي خبر نداشتم كه بعد از تماس با بستگان متوجه شدم كه تيراندازي شده و پس از آمدن به اورژانس متوجه شديم چه فاجعه‌اي برايمان رخ داده است و اصلا تصور نمي‌كردیم كه روزگار اين سرنوشت را برايمان رقم زده باشد.

  فقط مي‌خواستند ميانجيگري كنند
همسر مقتول، علي طلاوري، مديرعامل شركت سايپا رامهرمز‌ نيز چنين گفت: شوهرم تهران بود ساعت 11 به او زنگ زدم گفتم كجايي، گفت تازه رسيدم رامهرمز، چند روزي بود براي انجام كارهاي شركت به تهران رفته بود و او را نديده بودم و دختر پنج ساله‌ام از صبح آن روز منتظر ديدن پدرش بود. وي ادامه داد: آن روز بود كه پس از تيراندازي و وقوع حادثه به من گفتند پایش تير خورده است و بعد فهميدم در جا به قتل رسيده است. وي اضافه كرد: شوهرم، برادرش و دايي همسرم بي‌گناه كشته شدند زيرا كه اين پرونده اصلا ربطي به آنها نداشت و فقط مي‌خواستند واسطه حل مشكل شوند.

  قانون حق ما را بستاند
همسر مقتول، فرهاد طلاوري 57 ساله، مدير اجرايي كارگاه شركت سايپا رامهرمز نيز عنوان كرد: همسرم آن روز پس از صرف صبحانه به سر كارش رفت، پس از با خبر شدن از واقعه تا به حال اصلا برايم باور پذير نيست كه چطور اين اتفاق ناگوار به وقوع پيوست زيرا كه شوهرم مرد بسيار خوب و مهرباني بود و اصلا هيچگاه با كسي بحث و جدلي نداشت و از قانون انتظار داريم هر چه سريع‌تر رسيدگي كنند و ما هم تابع قانون هستيم.

  مسئولان جلوي اينگونه حوادث را بگيرند
مهدي طلاوري فرزند مقتول، فرهاد طلاوري نيز تصريح كرد: پدر و پسر عمه‌هايم تا زماني كه در قيد حيات بودند نه دلي را شكستند و نه پا روي حق كسي گذاشتند و آن طوري كه ضاربين پنج نفر را به قتل رساندند و با توجه به تير خلاصي كه زدند كار افراد مبتدي نبود. وي اظهار كرد: هميشه گفته‌اند كه پيشگيري بهتر از درمان است، لذا از مسئولان و مراكز انتظار داريم نگذارند فرد ديگري مثل ما داغ عزيزش را بدوش بكشد و هر چه زودتر به اين پرونده رسيدگي شود. هركس كه در هر مسئوليتي قرار مي‌گيرد وظيفه‌اي سنگين بر دوش دارد و بايد وظيفه خود را در هر جايگاهي كه قرار دارد به درستي و خداپسندانه انجام دهد.

چه بسا شايد، پرونده‌هاي ديگري در رابطه با مشكلات متعدد مردم، در مراجع قضايي يا ساير ادارات وجود داشته باشد كه يا به طول انجاميده‌اند يا هنوز به نتيجه‌اي نرسيده باشند لذا هوشياري و هوشمندي مسئولان را مي‌طلبد تا ديگر شاهد چنين حوادث ناگواري در اين شهر، كه باعث صدمه روحي و رواني بر پيكر مردم مي‌شود نباشيم و با انجام كار درست و خداپسندانه و قانونمند، استرس‌ها را از جامعه دور‌سازيم و شادي را به مردم هديه كنيم. زيرا كه رابطه بين افراد و جامعه متقابل بوده و يك سويه نيست و بر همين اساس است كه سود و زيان بين آنها نيز متقابل و متاثر از يكديگر است.
اخبار حوادث - فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------