سناریوی عجیب مرد تبهکار برای سرقت خودرو




 اخبار حوادث - سناریوی عجیب مرد تبهکار برای سرقت خودرو

مرد تبهکار که در پوشش نمایندگی خودرو اقدام به سرقت خودروهای صفر کیلومتر و فروش آنها می کرد، در جریان آخرین سرقت خود دستگیر شد.

به گزارش مهر، پس از وقوع چند فقره سرقت خودرو به شیوه و شگرد مشابه از مقابل برخی نمایندگی های شرکت های خودروسازی که طی آن فردی تحت عنوان "کارمند نمایندگی شرکت های خودروسازی" و به بهانه انجام خدمات پس از فروش اقدام به جلب اعتماد مالباختگان و سرقت خودروهای آنها کرده بود ، پرونده ای مقدماتی در این خصوص تشکیل شد. در ادامه به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 18 تهران ، پرونده برای انجام تحقیقات و شناسایی و دستگیری متهم در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه هشتم آگاهی و حضور تعدادی از مالباختگان ، آنها در اظهارات خود عنوان کردند که در زمان مراجعه آنها به نمایندگی های شرکت های خودروسازی ، فردی میانسال با معرفی خود تحت عنوان "کارمند نمایندگی شرکت خودروسازی" ابتدا اقدام به طرح دوستی با آنها کرده و پس از گرفتن شماره تماس و به بهانه پیگیری و انجام سریع درخواست مالباختگان مبنی بر انجام خدمات پس از فروش از قبیل گارانتی ، تعمیرات و ... ، در خارج از ساعت اداری و صرفا با تحویل گرفتن برگه رسید تحویل خودرو اقدام به گرفتن خودرو به همراه کلیه مدارک شناسایی از آنها (مالباختگان) و در حقیقت سرقت خودروها  کرده است. مالباختگان نیز پس از مراجعه به نمایندگی های خودروسازی برای تحویل گرفتن خودروهای خود ، از جعلی بودن رسید تحویل خودرو اطلاع پیدا کرده بودند .

یکی از شکات در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : اسفندماه سال گذشته فردی به نام آقای تیموری که خودش را کارمند نمایندگی شرکت خودروسازی .. معرفی کرده بود با بنده تماس گرفت و عنوان کرد که در زمان مراجعه بنده به نمایندگی خودروسازی برخی از اقدامات تعمیراتی بر روی خودرو انجام نشده و نیاز است تا این خدمات بر روی ماشین انجام شود. به این بهانه ، این آقا از من درخواست کرد تا ماشین را ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به نمایندگی چهارراه لشگر برده و به وی تحویل دهم .

 

در حالیکه در آن ساعت ابتدایی روز ، این شخص در مقابل درب نمایندگی منتظر ایستاده بود به او مراجعه کردم که بلافاصله وی یک برگه رسید تحویل خودرو را تحویل داد و خودرو را به همراه تمامی مدارک مالکیت از من تحویل گرفت . قرار شد تا فردای آن روز و برای تحویل گرفتن خودرو به همان نمایندگی چهارراه لشگر مراجعه کنم که در داخل نمایندگی متوجه شدم اصلا شخصی به نام تیموری در این نمایندگی مشغول به کار نیست و رسید تحویل خودرو نیز جعلی است .

کشف خودروهای سرقتی
با توجه به شیوه و شگرد سرقت ها ، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی در اولین مرحله از رسیدگی به پرونده اقدام به ثبت دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس کرده و همین اقدام منجر به کشف تعدادی از خودروهای مسروقه شد که سارق با استفاده از مدارک مالکیت خودروها اقدام به فروش آنها کرده بود .

با شناسایی تعدادی از خریداران خودروهای مسروقه و انجام تحقیقات مشخص شد که متهم با مراجعه به مراکز فروش خودرو به ویژه بنگاه های خرید و فروش خودرو و معرفی خود به عنوان مالک ، اقدام به فروش و دریافت مبلغی در حدود هشتاد درصد ارزش خودروها به صورت نقدی کرده و پس از تحویل دادن مدارک و خودرو به خریدار ، زمان تحویل مابقی پول را به زمان انتقال اسناد مالکیت موکول و با همان مبلغ دریافتی اولیه ( نزدیک به 80 درصد ارزش خودرو ) متواری شده است. خریداران خودروها نیز پس از غیبت فروشنده خودرو ، در تماس با مرکز فوریت های پلیسی اطلاع پیدا می کردند که خودرو دارای سابقه سرقت است .

دستگیری متهم
سرانجام مأموران گشت آشکار آگاهی به یک دستگاه خودرو تیبا در خیابان آزادی مشکوک شدند که با بررسی ارکان هویتی خودرو مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت در اسفندماه سال گذشته بوده و دستور توقیف خودرو به همراه بازداشت سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده است. بلافاصله خودرو تیبا توقیف و راننده آن به هویت "محمدباقر . الف" 50 ساله  دستگیر و جهت ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با انتقال متهم به پایگاه هشتم آگاهی و اطلاع کارآگاهان از نحوه ی سرقت خودرو ( سرقت خودرو در پوشش کارمند نمایندگی های خودروسازی ) و شناسایی متهم از سوی مالباخته ، دعوت از سایر مالباختگان و شکات پرونده انجام شد. سایر مالباختگان نیز با حضور در پایگاه هشتم آگاهی ، بلافاصله متهم را مورد شناسایی قرار دادند . از سوی دیگر ، تعدادی از خریداران خودروهای مسروقه نیز پس از حضور در پایگاه هشتم آگاهی ، متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

متهم محمدباقر . الف که پس از شناسایی از سوی مالباختگان چاره ای جز اعتراف نداشت به تعدادی زیادی سرقت خودرو در پوشش کارمند نمایندگی های خودروسازی در مناطق مختلف شهر تهران واقع در مناطق میدان امام حسین ، میدان بهاران ، ابوسعید و فروش آنها در سایر شهرها و شهرستان ها از جمله همدان ، شهریار ، رباط کریم اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه میرزکی ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری و استفاده از اسناد مجعول و همچنین تعدد شکات پرونده و گستردگی اقدامات متهم در شهرهای مختلف و احتمال افزایش جرایم ارتکابی از سوی متهم ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان در اختیار پایگاه هشتم آگاهی قرار گرفته است.به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو و کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.
اخبار حوادث - مهر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------