سناریوی دختر شیشه‌ای برای تصاحب میراث مادربزرگ



اخبار,اخبارحوادث,سناریوی دختر شیشه‌ای برای تصاحب میراث مادربزرگ


 اخبار  حوادث - سناریوی دختر شیشه‌ای برای تصاحب میراث مادربزرگ

دختر شیشه ای كه برای تصاحب ارث میلیاردی مادربزرگش با همدستی دوست خود اقدام به سرقت و ضرب و شتم پیرزن 85 ساله كرده بود در عملیات كارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ دو هفته گذشته در پی اعلام مركز فوریت های پلیسی 110 كارآگاهان پلیس آگاهی استان از مجروح شدن یك پیرزن 85 ساله توسط دو مهاجم مطلع شده و بلافاصله جهت انجام تحقیقات بیشتر به بیمارستان رفته و با این زن كه در پی تلاش پزشكان بهبودی خود را به دست آورده به گفت و گو پرداختند.

پیرزن كه آثار جراحت بر صورتش نمایان بود در خصوص حادثه ای كه برایش رخ داده عنوان داشت: عصر روز حادثه در منزلم نشسته بودم و مشغول تماشای تلویزیون بودم كه زنگ در به صدا در آمد از آیفون تصویر دختر جوانی كه به صورتش ماسك بهداشتی زده بود و در دستش یك كاسه آش بود را دیدم گوشی را برداشتم و گفتم چه كار داری كه دختر جوان گفت، برایتان آش نذری آورده ام من هم گفتم همانجا بمان تا بیایم كاسه را از تو بگیرم.

وقتی در را باز كردم و كاسه را گرفتم و داخل منزل برگشتم كه آش را به آشپزخانه ببرم ناگهان دیدم دخترك از پشت سر به من حمله كرد و دوست دیگرش هم كه ماسك بر صورتش داشت شروع به كتك زدن من كرده و با مشت و لگد به من حمله كردند آن قدر كه به زمین افتادم و دیگر چیزی نفهمیدم چند ساعتی بیهوش بودم تا اینكه یكی از آشنایانم كه به باز بودن در حیاط مشكوك شده بود وارد منزل می شود و مرا در این وضعیت می بیند و مرا به بیمارستان می آورد.

ظن پلیس به نوه مادربزرگ
سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: ماموران با اظهارات این زن كهنسال بلافاصله پرونده را تشكیل و تحقیقات وسیعی برای شناسایی و دستگیری مهاجمان آغاز كردند.

وی افزود: كارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند كه مهاجمان پس از مجروح كردن پیرزن طلاهای وی را به همراه ظروف نقره ای گرانقیمتی كه در منزلش بوده به سرقت برده اند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: با توجه به ثروت زیاد این پیرزن كه به صورت تنها زندگی می كرد، در ابتدا ظن كارآگاهان به آشنایان و اطرافیان وی متوجه شد و در این رابطه تحقیقات وسیعی را انجام دادند و با استفاده از تصاویر به دست آمده از روز حادثه سرانجام دریافتند كه این سرقت توسط دختر 32 ساله ای كه نوه پسری پیرزن بوده صورت گرفته است.

سرهنگ خسروی عنوان داشت: با اطمینان از اطلاعات به دست آمده ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یك عملیات ویژه متهم را دستگیر و جهت بازجویی به پلیس آگاهی استان منتقل كردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم كه با مدارك و مستندات غیر قابل انكار پلیس روبرو شد در نهایت به عمل بزهكارانه خود اعتراف و انگیزه اش از این كار را مرگ مادربزرگ و رسیدن به میراث میلیاردی وی عنوان كرد.

اعترافات متهم
دخترجوان كه به اتهام ضرب و شتم و سرقت از منزل مادربزرگش توسط كارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شده است خود را معتاد به شیشه معرفی كرد و گفت: مادربزرگم دارای ثروت زیادی است و چون پدرم چند سالی است كه فوت كرده می دانستم كه در صورت مرگ مادربزرگم ارث میلیاردی او به من می رسد و چون هزینه مواد مصرفی من زیاد است و چند بار كه به مادربزرگم موضوع را گفته ام او از دادن پول به من طفره می رفت به همین خاطر این نقشه شیطانی از چند روز قبل از حادثه به ذهنم خطور كرد.

متهم ادامه داد: برای اینكه بتوانم نقشه ام را عملی كنم نیاز به همكاری یك نفر دیگر داشتم به همین جهت موضوع را با یكی از دوستان شیشه ای خود مطرح كردم، ابتدا وی قبول نمی كرد اما وقتی به او گفتم كه هرچقدر ارث به من برسد با او تقسیم خواهم كرد راضی شد و پس از تهیه ماسك بهداشتی و زدن آن به صورت خود به منزل مادربزرگم رفتیم.

وی افزود: من سر كوچه مراقب اوضاع بودم تا كسی مطلع نشود و وقتی دوستم وارد منزل شد من هم پشت سرش رفتم و بعد هر دو پیرزن بیچاره را به باد كتك گرفتیم وقتی او بیهوش به زمین افتاد فكر كردیم دیگر كارش تمام شده به همین خاطر برای اینكه همه فكر كنند كه به منزل مادربزرگم دزد زده با صحنه سازی اقدام به سرقت طلاهایش كرده و چند تا از ظروف نقره ای درون منزل را هم با خود بردیم.

متهم كه از تحصیلات عالیه برخوردار و به چند زبان خارجی مسلط است در خصوص نحوه شیشه ای شدنش گفت: چند سال پیش برای تدریس خصوصی زبان به منزلی در یكی از محله های شهر رفتم كه در آنجا با دختر جوانی دوست شدم و پس از چند جلسه دوستی ما بیشتر و رابطه ما بیشتر شد و در یكی از این جلسات او كه خودش شیشه مصرف می كرد از ویژگی ها و مزایای این ماده برایم گفت و مرا تحریك و تشویق كرد به كشیدن تا اینكه بالاخره من هم به دام اعتیاد شیشه گرفتار شدم.

دستگیری همدست متهم
با اعترافات متهم همدست وی نیز كه دختری 25 ساله و معتاد به شیشه است نیز در عملیاتی ویژه و ضربتی در منزلش هنگامی كه در حال مصرف ماده مخدر شیشه بود توسط ماموران پلیس دستگیر كه او نیز در تحقیقات صورت گرفته اعترافات دوست خود را تایید و به بزه انتسابی خود اقرار كرد.

سوابق كیفری متعدد متهمان
سرهنگ خسروی گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد كه متهم اصلی این پرونده دارای دو مورد سابقه كیفری در زمینه كلاهبرداری و جعل عنوان و همدست وی نیز دارای چهار فقره سابقه كیفری در زمینه كلاهبرداری و یك بار هم به خاطر حمل 40 كیلو حشیش دستیگر و به زندان افتاده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان كرد: در این رابطه هر دو متهم با تكمیل شدن تحقیقات همراه پرونده و شكایت شاكی پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.


  اخبارحوادث - باشگاه خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------