آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

درآمد 100 ميليوني جيب‌بران پايتخت(+عکس)




 اخبار حوادث -  درآمد 100 ميليوني جيب‌بران پايتخت

سارقان جيب‌بر پس از آزادي از زندان دوباره سرقت‌هاي خود را آغاز مي‌كردند. آنها با عنوان مامور خودروها را سرقت كرده و سپس در پوشش مسافربر جيب‌بري مي‌كردند. دو مرد تبهكار از اين روش توانستند درآمد 100ميليوني به دست بياورند.

به گزارش اعتماد، ظهر 26 مرداد امسال گشت آشكار پليس آگاهي تهران بزرگ در محدوده ميدان آرژانتين به سرنشينان يك دستگاه خودروي پرشياي سفيد رنگ با دو سرنشين مشكوك شد.

بررسي‌هاي اوليه ماموران گشت نشان داد خودرو پرشيا 25 تير و به شيوه زورگيري از راننده مورد سرقت قرار گرفته و دستور توقيف خودرو همراه دستگيري سرنشينان آن در سيستم سراسري پليس ثبت شده است.

بلافاصله دستور ايست از سوي مامور به راننده خودروي پرشيا صادر شد اما راننده اقدام به فرار كرد كه پس از آن تعقيب و گريز ميان گشت آگاهي و خودروي پرشيا آغاز شد. سرانجام با شليك سه گلوله از سوي ماموران، خودروي پرشيا متوقف و دو سرنشين آن دستگير شدند.

 

اخبار,اخبارحوادث,درآمد 100 ميليوني جيب‌بران پايتخت


 مالك خودروي پرشيا پس از حضور در اداره پنجم آگاهي بلافاصله يكي از متهمان به نام افشين را مورد شناسايي قرار داد و در اظهاراتش گفت: 25 تير در حال رفتن به محل كار خود در محدوده جاده مخصوص بودم كه ناگهان در خروجي اتوبان آزادگان، يك دستگاه خودروي پژو 405 خاكستري رنگ درحالي كه روي سقف آن نيز يك عدد چراغ گردان قرار داشت اقدام به متوقف كردن خودرويم كرد. در حالي كه تصور مي‌كردم آنها پليس هستند، ناگهان سرنشين پژو 405 به سمت ماشين من آمد و پس از زدن دستبند به دستانم مرا به صندلي عقب برد و خودش نيز در كنار من نشست.

 

در حالي كه اين شخص در كنار من نشسته و سر مرا به زير صندلي فشار مي‌داد، فرد ديگري پشت فرمان ماشين نشست و به سرعت شروع به حركت كرد. پس از مدت كوتاهي، ماشين متوقف شد و سرنشين صندلي عقب با زدن اسپري به چشمانم مرا از ماشين به بيرون پرتاب كرد و از محل فرار كردند. با آغاز تحقيقات، هر دو متهم به زورگيري خودروي پرشيا اعتراف و در اظهارات خود عنوان كردند كه با استفاده از خودروهاي سرقتي اقدام به جيب‌بري در قالب مسافركشي مي‌كردند. بررسي سوابق هر دو متهم نيز نشان داد كه هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه‌دار در زمينه ارتكاب جرايم مختلف به ويژه در زمينه سرقت به شيوه جيب‌بري هستند.

افشين 32 ساله داراي 13‌سابقه دستگيري به اتهام ارتكاب جرايم مختلف جيب‌بري، جعل عنوان، موادمخدر، خريد و فروش سلاح، مشاركت در سرقت مسلحانه و محسن 35‌ساله نيز داراي چهار فقره سابقه دستگيري به ارتكاب انواع سرقت به ويژه به شيوه جيب‌بري است. تحقيقات صورت گرفته از متهمان نشان داد كه آنها نخستين بار در زندان با يكديگر آشنا شده و هر بار پس از آزادي از زندان، با تشكيل گروه سرقت اقدام به از سرگيري سرقت‌هاي خود كرده‌اند.

 با توجه به سوابق متهمان در ارتكاب سرقت به شيوه جيب‌بري و اعترافات آنها در‌خصوص ارتكاب ده‌ها فقره سرقت در قالب مسافركشي، پرونده به همراه متهمان در اختيار اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با بررسي پرونده‌هاي مشابه جيب‌بري در قالب مسافركشي، كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي موفق به شناسايي تعدادي از مالباختگاني شدند كه در مناطق مختلف ميدان آرژانتين، ميدان سپاه، خيابان شهيد بهشتي، سيدخندان، ميدان آزادي و ترمينال غرب توسط متهمان مورد جيب‌بري قرار گرفته بودند. اظهارات مشابه تمامي مالباختگان نشان داد كه متهمان در زمان سرقت با قرار دادن يك جعبه يا چيزي مشابه آن روي صندلي شاگرد راننده، مانع از سوار شدن مسافران در صندلي جلو مي‌شدند. در حالي كه يك نفر از سارقان در كنار آنها و در صندلي عقب قرار داشته، راننده به بهانه باز بودن در از آنها درخواست بستن در خودرو را مي‌كرد. نهايتا سرنشين صندلي عقب (افشين) در حالي كه در تمامي سرقت‌ها از يك كيف سامسونت استفاده كرده تا مانع ديد مالباخته در زمان سرقت شود، به بهانه بستن در عقب خود را به مالباختگان نزديك و در يك لحظه اقدام به سرقت محتويات داخل كيف آنها از قبيل گوشي تلفن همراه، وجه نقد و... مي‌كرد.

 

پس از سرقت نيز، راننده با تغيير ناگهاني در مسير مدعي مي‌شد كه به سمت آدرس و نشاني مورد درخواست مسافر نرفته و به اين شيوه و شگرد آنها را مجبور به پياده شدن از ماشين مي‌كرد. در مواردي نيز اگر مسافر به تغيير مسير اعتراض كرده و از ماشين پياده نمي‌شد، سرنشين صندلي عقب با پاشيدن افشانه به صورت مالباختگان كه اغلب زن بودند اقدام به پياده كردن آنها از ماشين و متواري شدن از محل مي‌كرد.

سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به ارزش چند صد ميليون توماني پرونده گفت: با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتكاب جرايم مختلف به ويژه جيب‌بري، شناسايي ده‌ها مالباخته و اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به اين شيوه و شگرد در مناطق مختلف شهر تهران و براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي و به ويژه مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر دوي آنها از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همين خاطر از تمام شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي‌شود براي پيگيري شكايات خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.


اخبار حوادث - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------