رسیدگی به پرونده قتل پس از مرگ قاتل



  اخبار حوادث - رسیدگی به پرونده قتل پس از مرگ قاتل

جلسه رسیدگی به پرونده مردی که دوستش را در نزاع به قتل رسانده ‌بود در حالی برگزار شد که متهم اصلی در زندان به قتل رسیده و فقط همدستانش در دادگاه حاضر بودند.

به گزارش شرق، ماموران پلیس اسلامشهر سال 89 باخبر شدند مردی به نام فرهاد در نزاع دسته‌‌جمعی زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده‌ است. تحقیقات پلیس در پی اعلام این خبر آغاز شد و ماموران متوجه شدند ضارب مردی به نام کیهان است که از مدتی قبل با فرهاد اختلاف داشت. شاهدانی که در محل نزاع حضور داشتند به پلیس گفتند: «فرهاد و کیهان از مدتی قبل با هم دعوا داشتند. فرهاد با کیهان کار می‌کرد و پولی از او طلب داشت اما کیهان حاضر نبود آن پول را پرداخت کند.

 روز حادثه ابتدا فرهاد به سمت کیهان رفت و با او دعوا کرد. کیهان و دوستانش هم با قمه به مقتول حمله کردند و او را به قتل رساندند.»  ماموران، کیهان را بازداشت کردند. او قتل را قبول کرد و گفت: «ادعای فرهاد در مورد پول درست نبود، او اصرار داشت من چند میلیون تومان به او بدهکار هستم درحالی‌که اشتباه می‌کرد و اختلاف ما هم سر همین موضوع بود. روز حادثه وقتی فرهاد و دوستانش به من حمله کردند برای دفاع از خودم مجبور شدم قمه را بیرون بکشم و او را به قتل رساندم.»  کیفرخواست با توجه به اعترافات متهم و شناسایی افرادی که در نزاع شرکت داشتند، صادر ‌شد.

در حالی‌که متهمان در زندان منتظر برگزاری جلسه دادگاه بودند، وقت رسیدگی تعیین شد اما هنگامی‌که احضاریه برای زندان فرستاده‌ شد، مسوولان اعلام کردند کیهان در درگیری‌ای که در زندان اتفاق افتاده به دست یکی از هم‌بندانش به قتل رسیده‌ است. با توجه به اطلاعاتی که به دادگاه کیفری‌ استان تهران ارسال شد متهم بعد از اینکه وارد زندان شد درگیری‌هایی را به وجود آورد و در یکی از این نزاع‌ها با جسمی نوک‌تیز به دست یکی از زندانیان به قتل رسید. با توجه به اینکه متهم ردیف اول این پرونده فوت شده ‌بود قرار موقوفی تعقیب برای او صادر شد اما دیگر متهمان که به شرکت در نزاع دسته‌جمعی متهم شده ‌بودند روز گذشته پای میز محاکمه رفتند.  دو متهم دیگر پرونده یک‌به‌یک در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند.

یکی از آنها گفت: «ما در خیابان ایستاده ‌بودیم که فرهاد و کیهان با هم دعوا کردند. کیهان و برادرش در ماشین بودند. در این درگیری کیهان بلافاصله به سمت ماشینش رفت و برای اینکه فرهاد را بزند قمه‌ای را برداشت. بلافاصله هم ضربه را وارد کرد، به‌یکباره خون زیادی از بدن مقتول جاری شد و جان خود را از دست داد. من قصد دخالت در درگیری را نداشتم و فقط می‌خواستم جدایشان کنم اما من را هم به اتهام شرکت در نزاع بازداشت کردند.»هیات قضات بعد از دفاعیات متهمان برای تصمیم‌گیری در مورد آنها وارد شور شدند.

 

 اخبار حوادث -  شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------