سایه مرگ با تزریق سرم فاسد به جوان بیمار




 اخبارحوادث - سایه مرگ با تزریق سرم فاسد به جوان بیمار

پسر جوان که برای درمان درد گلو به بیمارستان رفته بود با تزریق سرم فاسد تا یک‌قدمی مرگ پیش رفت.

به گزارش ایران، این در حالی بود که روی دیوار بیمارستان بخشنامه‌ای دیده می‌شد که پرستاران در زمان تزریق سرم باید تاریخ انقضا و سلامت آن را می‌دیدند.

این پسر 25 ساله که «محمد» نام دارد از گلودرد شکایت داشت و به اورژانس یکی از بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کرد. پس از معاینه پزشک اورژانس، سرم و داروهای تجویز شده را از داروخانه تهیه کرد و تحویل پرستار داد. دقایقی پس‌از تزریق سرم بود که وی دچار تب و لرز شدید و افزایش فشار خون شد به‌طوری که با تشنج وی، پزشکان برای نجات او را به سی‌سی‌یو منتقل کردند.

مادر محمد به شوک گفت: یکشنبه دوم شهریورماه پسرم برای درمان گلودرد به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد، چند ساعت بعد از آنجا با من تماس گرفتند و اطلاع دادند حال پسرم خوب نیست و دچار تشنج شده است بسرعت خودم را به بیمارستان رساندم. پزشک معالج وی گفت پزشک اورژانس برای وی سرم تجویز کرده که متأسفانه سرم تهیه شده با توجه به بخشنامه وزارت بهداشت، باعث بروز عوارض ناخواسته دارویی می‌شود و پرستار بدون بررسی سرم، اقدام به تزریق این سرم فاسد کرده است.

محمد پس از دریافت 600 سی‌سی از سرم دچار تب و لرز، افزایش فشار خون و سرانجام تشنج شده است و پزشکان برای نجات وی و اقدام‌های بیشتر پزشکی او را به سی‌سی یو منتقل کردند.

مادر بیمار در ادامه گفت: هیچ یک از پرسنل بیمارستان مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرند و می‌گویند ما وظیفه نداریم سری ساخت سرم را بررسی کنیم و تنها به تاریخ انقضای آن توجه می‌کنیم و داروخانه نباید این سرم را در اختیار بیمار قرار می‌داد.

این اظهارات در حالی است که بخشنامه معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی با دستور « زمان تزریق سرم 3/1 و 3/2 به تاریخ و سری ساخت سرم توجه شود» که روی تابلوی اعلانات بیمارستان نصب شده است و با رنگ قرمز روی آن نوشته شده «قابل توجه پرستاران».

«تهرانی متین» افزود: وقتی به داروخانه مراجعه کردم پرسنل داروخانه از وجود چنین بخشنامه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کردند و بررسی سلامت پسرم را با توجه به اطلاع‌رسانی معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌ها برعهده مسئولان بیمارستان دانستند و از خود سلب مسئولیت کردند. من نیز برای اینکه مقصر ماجرا مشخص شود و حداقل  افراد دیگری مانند پسرم دچار عوارض ناشی از اشتباه داروخانه یا پرستاران بیمارستان نشوند راهی دادسرای جرایم پزشکی و ناحیه 19 تهران شــــــدم.

 بنابر این گزارش، پرونده این شکایت از سوی شعبه اول دادسرای ناحیه 19 تهران در حال بررسی و رسیدگی است.


 اخبار حوادث - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------