جنایت اشتباهی یا اعتراف اشتباهی




اخبار حوادث -جنایت اشتباهی یا اعتراف اشتباهی

مرد جوان که به اتهام قتل دوستش در زندان است، دیروز شلیک گلوله را اشتباهی دانست و از قضات دادگاه جنایی تهران درخواست بخشش کرد.

به گزارش ایران، 16 آذرماه سال گذشته پلیس رباط‌کریم در جریان سناریوی تیراندازی مرگبار قرار گرفت و تیم ویژه‌ای برای ردیابی عامل جنایت وارد عمل شد.

مأموران ابتدا به سراغ «هادی» که قربانی جنایت را به بیمارستان رسانده بود رفتند و وی را تحت بازجویی قرار دادند.

هادی به مأموران گفت: عامل این جنایت «محمد» 34 ساله است که با شلیک گلوله «داوود» را به قتل رسانده است.

وی افزود: از «محمد» 500 هزار تومان طلبکار بودم و وی از پرداخت بدهی‌اش طفره می‌رفت تا اینکه روز حادثه به محل کار «داوود» رفته و از وی خواستم تا برای رفتن به خانه «محمد» همراهم باشد.

در مسیر با موبایل «محمد» تماس گرفتم و از رفتن به درخانه‌اش خبر دادم  وی  ادعا کرد که در صورت رفتن در خانه‌شان با سلاح مرا خواهد کشت.

هادی ادامه داد: وقتی به در خانه محمد رسیدیم با سر و صدا و قمه‌ای که در دست داشتم خواستم تا وی بدهی‌اش را بپردازد و «داوود» کمی جلوتر از من ایستاده بود و منتظر بود تا محمد بیاید.

محمد زمانی‌که از در خانه‌اش خارج شد یک کلاشنیکف به دست داشت و اقدام به تیراندازی دو تیر هوایی کرد و سپس داوود از محمد خواست تا آرام باشد که ناگهان وی هدف گلوله محمد قرار گرفت و روی زمین افتاد.

در این شاخه از تحقیقات ردیابی‌ها برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه مأموران 13 بهمن ماه سال 92 محمد را سوار بر خودروی سرقتی دستگیر کردند.

محمد که راهی جز اعتراف نداشت، گفت: قصد شلیک تیرهوایی داشتم که داوود سر سلاح را گرفت و خواست به‌سمت پایین بگیرد که گلوله شلیک شد و از هادی خواستم تا او را به بیمارستان برساند.

این ادعا را متخصصان پزشک قانونی مردود دانستند چون گلوله از سمت پهلوی راست بدن وارد و از ناحیه بالاتنه سمت چپ خارج شده بود.

بدین ترتیب بازپرس پرونده محمد را با اتهامات قتل، نگهداری اسلحه کلاشنیکف و دو خشاب جنگی و سرقت خودرو روانه زندان کرد و پرونده به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

در دادگاه
جلسه رسیدگی به پرونده تیراندازی مرگبار دیروز 25 شهریورماه سال جاری- در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه خانواده مقتول خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند.

سپس محمد برای دفاع در جایگاه قرار گرفت و خطاب به رئیس دادگاه –قاضی باقری- گفت: من قصد کشتن داوود را نداشتم.

وی افزود: روز حادثه شیشه کشیده بودم و در حالت عادی نبودم و حتی وقتی هادی به من  زنگ زد گفتم که در خانه‌مان نیاید چون حال خوبی نداشتم اما وی گوش به حرفم نداد. قاتل جوان ادامه داد، هادی جلوی در خانه قمه به‌دست شروع به فحاشی کرد و من نیز تفنگ به دست از خانه خارج شدم و بعد از سلام کردن با داوود خواستم تیرهوایی شلیک کنم که وی سر سلاح را گرفت و به پایین کشید و همان لحظه گلوله شلیک شد.

محمد درباره تهیه سلاحش گفت: تفنگ برای یکی از دوستانم بود و روز قبل از جنایت آن را به خانه ام آورد و خواست تا چند روز آن را در خانه نگه‌دارم که این حادثه رخ داد.

وی ادامه داد: خودروی سرقتی را نیز یکی دیگر از دوستانم به سرقت برده بود و من بدون اطلاع پشت فرمان آن نشسته بودم.

بنابر این گزارش، رئیس دادگاه و چهار قاضی مستشار پس از شنیدن اظهارات متهم به قتل داوود برای صدور حکم نهایی وارد شور شده‌اند.

 

 اخبار حوادث - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------