قصاص ۲ جاني در مشهد



 اخبار حوادث - قصاص ۲ جاني در مشهد

 مردي که پس از آزادي از زندان، دست به جنايت مسلحانه زده بود و جواني که در يک جنايت ديگر راننده پژو آردي را در محور مشهد - فريمان کشته بود صبح روز يکشنبه گذشته در زندان مرکزي مشهد به دار مجازات آويخته شدند.

به گزارش خراسان، دهم آذر سال ۸۸ با پيدا شدن جسد راننده يک دستگاه پژو آردي يشمي رنگ در محور مشهد - فريمان تحقيقات پليس براي شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت آغاز شد و مدتي بعد ۲ جوان به اتهام قتل راننده دستگير شدند. دو متهم اين پرونده پس از اعتراف به قتل در شعبه سوم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي مورد محاکمه قرار گرفتند. متهم اين پرونده جنايي در حالي به وارد آوردن ضربات چاقو به راننده اقرار کرد که مدعي بود همدستش نيز از پشت سر راننده را گرفته بود.

 

قضات باتجربه دادگاه پس از برگزاري چند جلسه محاکمه که با حضور وکيل مدافع متهمان برگزار شد، قاتل ۱۸ ساله را به قصاص نفس و همدست او را نيز به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم کردند که رأي صادره به تأييد ديوان عالي کشور رسيد و پرونده براي اجراي حکم به اجراي احکام دادسراي مشهد ارسال شد.

گزارش خراسان حاکي است: پس از اين ماجرا، مشخص شد که آن ها راننده ديگري را نيز به قتل رسانده اند، بنابراين متهمان در اين پرونده نيز به قصاص نفس و حبس ابد محکوم شدند، اما قضات ديوان عالي کشور پس از بررسي دقيق، اين پرونده را براي رفع نقص موجود به دادگاه کيفري بازگرداندند. در همين حال و با توجه به درخواست اولياي دم راننده پژو آردي و قطعيت حکم صادره، جوان ۱۸ ساله سپيده دم روز يکشنبه با حضور قاضي اجراي احکام و ديگر مسئولان ذي ربط در زندان مرکزي مشهد به دار مجازات آويخته شد.

قصاص جاني مسلح
بنابراين گزارش، سپيده دم يکشنبه همچنين مرد ۲۷ ساله اي که پس از آزادي از زندان دست به جنايت مسلحانه زده بود نيز در زندان مرکزي مشهد قصاص شد. اين مرد که به جرم حمل ۲۸ کيلوگرم مواد مخدر تحمل کيفر کرده و با برخورداري از عفو آزاد شده بود در تاريخ 89.8.15 به سراغ فردي رفت که احتمال مي داد او در اعترافات خود نام وي را به پليس گزارش کرده باشد. مرد ۲۷ ساله خشمگين با شليک چند گلوله از سلاح کلاشينکف مرد ۳۰ ساله را به قتل رساند و پس از دستگيري در شعبه سوم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي محاکمه و به قصاص نفس محکوم شد. اين رأي پس از تأييد شعبه ۲۸ ديوان عالي کشور در مشهد به اجرا درآمد.

 

 اخبار حوادث - خراسان

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------