کلاهبرداری با وعده ثبت‌نام در دانشگاه‌های معتبر




 اخبار حوادث - کلاهبرداری با وعده ثبت‌نام در دانشگاه‌های معتبر

 مردی که به بهانه ثبت‌نام افراد در دانشگاه‌های معتبر از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، بعد از بازداشت به جرایمش اعتراف کرد.

به‌گزارش شرق پرونده‌ای با موضوع مدارک دانشگاهی هفته پیش از شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، برای انجام تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد بررسی‌های اولیه نشان داد زنی همراه دختر خود برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی به یکی از دانشگاه‌های تهران رفته اما در آنجا مشخص شده همه مدارک و فرم‌های مربوط به قبولی دختر جوان در دانشگاه، مجعول است به همین دلیل موضوع توسط حراست دانشگاه به کلانتری ولنجک اطلاع داده و این مادر و دختر به کلانتری منتقل شدند.

 

زن جوان پس از اطلاع از مجعول بودن اوراق ثبت‌نام در دانشگاه از فردی به نام احسان شکایت کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش با فردی به‌نام دکتر «احسان» آشنا شدم، این شخص خود را عضو هیات علمی دانشگاه معرفی کرد و مدعی شد امکان تحصیل فرزندانم را در دانشگاه‌های برتر کشور فراهم می‌کند. او به این بهانه 50میلیون‌تومان از من گرفت و پس از مدتی مدارکی را دال بر ثبت‌نام فرزندانم در دو دانشگاه شهر تهران تحویل ‌داد اما پس از مراجعه به دانشگاه، عوامل حراست آن دانشگاه متوجه جعلی‌بودن مدارک شدند و موضوع را به کلانتری اطلاع دادند.»


کارآگاهان بعد از انجام تحقیقات موفق شدند خودرو سواری متهم را شناسایی و از این طریق محل سکونت وی را در منطقه کوی نصر پیدا کنند. به این ترتیب متهم 32ساله دستگیر و در بازرسی از خانه او ده‌ها نامه و اسناد منتسب به وزارتخانه‌های مختلف و همچنین بانک‌های خصوصی و دولتی کشف و ضبط و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد تمامی آنها مدارک مجعول هستند.

 

متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به چندین فقره کلاهبرداری با استفاده از اسناد مجعول اقرار کرد و علاوه بر اعتراف صریح به «فروش اسناد و مدارک مجعول مربوط به پذیرش افراد در دانشگاه‌های مختلف کشور»، گفت تحت‌عنوان نماینده وزارتخانه‌های مختلف دولتی نیز اقدام به کلاهبرداری کرده است. احسان در یکی از جرایمش مدیر یکی از هتل‌های شمال کشور را فریب داده و در چند مرحله مبلغی کلان را از او گرفته بود.


سرهنگ رحیم فرزام، رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اوراق و مدارک به‌دست‌آمده از مخفیگاه و همچنین اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری با استفاده از جعل عناوین دولتی و همچنین اوراق و مدارک دولتی مجعول، قرار قانونی توسط مقام قضایی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
 
 اخبار حوادث - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------