مهر تایید بر حکم قصاص قاتلان زن تنها




 اخبار  حوادث  -  مهر تایید بر حکم قصاص قاتلان زن تنها

حکم قصاص مرد جوان که با همدستی چهار نفر از دوستانش به خانه پیرزن تنها دستبرد زده و او را کشته بود، دیروز از سوی قضات دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و همدستان این مرد نیز به زندان و شلاق محکوم شدند.

به گزارش فرهیختگان، رسیدگی به این پرونده از بیست‌وششم شهریور 91 به دنبال کشته شدن زن 60 ساله‌ای به نام معصومه در خانه‌اش در دستور کار افسران کلانتری 119 مهرآباد قرار گرفت. دختر قربانی با مراجعه به کلانتری گفت: «مادرم به تنهایی در خانه ویلایی در خیابان شمشیری زندگی می‌کرد. دیروز وقتی به خانه او رفتم و با کلید یدک در را باز کردم، با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدم. دست و پا و دهان مادرم با چسب بسته شده و او به قتل رسیده بود.»

به دنبال اظهارات این زن، بازپرس به همراه افسران پلیس آگاهی به قربانگاه رفتند و تحقیقات را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد به خانه زن تنها دستبرد زده شده و پول و طلاهایش دزدیده شده است.

 

در حالی که فرضیه جنایت با ‌انگیزه دستبرد قوت گرفته بود پلیس پی برد مردی در همسایگی این زن زندگی می‌کرد که همزمان با کشته شدن وی، ناپدید شده است.ردیابی مرد همسایه به نام شهرام آغاز شد، اما پلیس ردی از او به دست نیاورد.یک ماه از این جنایت گذشته بود که پلیس دریافت یک نفر با کارت عابربانک قربانی از دستگاه خودپرداز پول دریافت کرده است. به این ترتیب تصویر به دست آمده از دوربین مداربسته بانک تحت بررسی قرار گرفت و مهدی 20 ساله شناسایی و بازداشت شد. او پس از بازداشت به سرقت اعتراف کرد و چهار همدستش را لو داد.

متهمان در بازجویی‌ها به کشتن پیرزن تنها با ‌انگیزه دستبرد اعتراف کردند و در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. در جلسه رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی اصغرزاده و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.

او اظهار کرد: با توجه به مدارک موجود در پرونده برای حسین به اتهام قتل و برای مهدی به اتهام معاونت در جنایت، اشدمجازات می‌خواهم.برای متهمان ردیف‌های سوم تا پنجم نیز به جرم مشارکت در سرقت تقاضای تعیین کیفر دارم. سپس وکیل اولیای دم در جایگاه ویژه ایستاد و برای عاملان جنایت حکم قصاص خواست.

وقتی متهم ردیف نخست پشت تریبون دفاع ایستاد به کشتن پیرزن اعتراف کرد. حسین 28 ساله گفت: «کار درست و حسابی نداشتم به همین خاطر دوستم شهرام که در همسایگی پیرزن زندگی می‌کرد پیشنهاد سرقت از خانه زن تنها را مطرح کرد. من هم موضوع را با دوستانم در میان گذاشتم.

نیمه‌شب بیست‌وپنجم شهریور طبق نقشه از پیش طراحی شده همگی به خانه شهرام رفتیم، اما چون همسایه‌ها شهرام را می‌شناختند او در خانه‌اش ماند و من و دوستانم از پشت‌بام وارد خانه پیرزن شدیم. او خواب بود که به محض ورود ما بیدار شد به همین خاطر مهدی دست و پایش را نگه داشت و من دست و پا و دهانش را با چسب بستم.

در آن بین دوستانم کمدهای خانه را گشتند و شش میلیون تومان پول و یک انگشتر و کارت عابربانک به دست آوردند. ما از خانه خارج شدیم و پول‌ها را میان خودمان تقسیم کردیم تا اینکه مهدی هنگام استفاده از کارت عابربانک پیرزن ردیابی و بازداشت شد.چهار متهم دیگر نیز یک به یک به دفاع پرداختند و به سرقت از خانه پیرزن اعتراف کردند.»

 در پایان آن جلسه هیات قضایی به اتفاق آرا حسین را به قصاص، پنج سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کرد. مهدی نیز به اتهام معاونت در قتل به 10سال زندان و 74ضربه شلاق محکوم شد. هیات قضایی برای متهمان ردیف‌های سوم تا پنجم نیز دو سال زندان و 74ضربه شلاق در نظر گرفت. دیروز این رای در شعبه 24 دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

 اخبار حوادث - فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------