دستگیری اعضای باند جعل بیمه نامه خودرو




 اخبار حواد ث - دستگیری اعضای باند جعل بیمه نامه خودرو

۱۳عضو یک باند جعل بیمه نامه‌های شخص ثالث که با ارائه مدارک جعلی اقدام به انتشار بیمه‌نامه‌های مخدوش می‌کردند با تلاش مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شدند.

به گزارش فارس، در اواخر سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 128 تهران نو به مأموران اعلام کرد: چندی پیش به علت تصادف منجر به جسارت به دفتر بیمه مراجعه کرده اما در کمال تعجب متوجه شدم که اطلاعات درج شده در داخل بیمه نامه ی خودرو غیر واقعی است و به همین علت نمایندگی بیمه هیچگونه خدماتی در خصوص جبران خسارت ناشی از تصادف را ارائه نکرد.

با بررسی اسناد و مدارک بیمه نامه ی خودرو متعلق به شاکی پرونده و مشخص شدن انجام جعل در داخل بیمه نامه، پرونده مقدماتی با موضوع "جعل" تشکیل و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با مراجعه به دفتر بیمه محل صدور بیمه نامه واقع در خیابان دماوند اطلاع پیدا کردند که دفتر بیمه فوق اقدام به طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری کرده است.

در بررسی های تکمیلی مشخص شد آقا و خانم جوانی با بهمراه داشتن اسناد و مدارک شناسایی متعلق به چندین دستگاه خودرو ، به نمایندگی بیمه مراجعه و با وجود ارائه اسناد و مدارک شناسایی واقعی و دارای اصالت خودروها ، اقدام به ارائه سوابق کذب در خصوص مدت زمان تخفیف خودروها کرده و به شیوه ای متقلبانه اقدام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای چندین دستگاه خودرو نموده اند.

با شناسایی تعدادی از صاحبین خودروها و بررسی بیمه نامه صادر شده برای خودروهای آنها مشخص شد که با وجود اصالت داشتن خود بیمه نامه، اطلاعات غیر واقع و کذب در آنها درج شده و همگی این افراد ( مالکین خودرو ) به شیوه‌ای مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

آنها در اظهارات مشابه عنوان کردند که افرادی به آنها مراجعه و مدعی شده اند که با وجود داشتن جریمه ناشی از عدم و یا دیرکرد در زمان تمدید بیمه نامه خودرو و یا "نداشتن سابقه تخفیف در سابقه بیمه خودرو، آنها قادر هستند که بیمه نامه های شخص ثالث جدیدی برای صاحبان خودروها تهیه نمایند که دیگر مجبور به پرداخت جریمه نشده و حتی سابقه تخفیف چند ساله عدم استفاده از بیمه نیز در سابقه بیمه آنها ثبت شده باشد و به این بهانه اقدام به گرفتن پول از آنها کرده و بیمه نامه های فوق را برای آنها تهیه کرده اند.

با توجه به شیوه و شگرد پیچیده استفاده شده در جعل بیمه نامه ها که نشان از آگاهی دقیق و کامل متهمین به روند ارسال بیمه نامه خودروها داشته و همچنین تعداد قابل توجه بیمه نامه های صادره و شناسایی تعداد دیگری از دفاتر شرکت های مختلف بیمه، تحقیقات ویژه جهت شناسایی و دستگیری متهمین این پرونده در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه ششم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی تعداد 10 متهم مرد و سه متهم زن در این پرونده و طی چندین ماه عملیات گسترده پلیسی شناسایی و در مناطق مختلف تهران دستگیر شدند.

با دستگیری متهمین و انجام تحقیقات مشخص شد که اعضای این گروه با مراجعه به دفاتر بیمه و انجام مانورهای متقلبانه و نهایتا جلب اطمینان نمایندگی های دفاتر بیمه، اقدام به ارائه اطلاعات کذب در خصوص سوابق بیمه خودروها نموده و بدین شیوه و شگرد اقدام به گرفتن بیمه نامه های جدید نموده اند که نمایندگی بیمه ها پس از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی این افراد متوجه کذب بودن اطلاعات شده و به همین علت در زمان وقوع حادثه و مراجعه دارندگان بیمه جهت دریافت خدمات ، هیچگونه خدماتی را ارائه نکرده اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به تعدد جرایم ارتکابی از سوی متهمین پرونده و به منظور پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل در روند ارائه خدمات از سوی سازمان های بیمه برای دارندگان این بیمه نامه ها، به دارندگان بیمه نامه های شخص ثالث و ... که بدین شیوه و شگرد اقدام به دریافت بیمه نامه های جدید کرده اند هشدار داده می شود تا هرچه سریع تر با مراجعه به دفاتر بیمه نسبت به دریافت بیمه نامه ای دارای اعتبار اقدام نمایند.

همچنین پیشنهاد می شود تا سایر صاحبان خودروها نیز با مراجعه به دفاتر رسمی بیمه از اصالت سوابق درج شده در بیمه نامه های خود اطمینان حاصل نمایند.


 اخبار حوادث - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------