محاکمه خواستگار قلابی به اتهام قتل زن فریب‌خورده



 اخبار حوادث - محاکمه خواستگار قلابی به اتهام قتل زن فریب‌خورده

مرد جوان که در پوشش خواستگار از زن‌های بیوه و مطلقه کلاهبرداری می‌کرد به جرم کشتن یکی از طعمه‌هایش محاکمه می‌شود.

به گزارش فرهیختگان، ظهر هجدهم مهر 90 زن 44 ساله‌ای به نام سیمین که به تنهایی در خانه‌اش در خیابان شریعتی، خیابان دوست زندگی می‌کرد، به طرز مرموزی جان سپرد. سپس افسرنگهبان کلانتری 124 قلهک در جریان مرگ مرموز این زن قرار گرفت و رهسپار محل حادثه شد.

تحقیقات پلیس برای رازگشایی آغاز شده بود که فرزندان «سیمین» از مرد 33 ساله‌ای به نام «داوود» شکایت کردند و گفتند این مرد ساعتی پیش از مرگ مادرشان به خانه وی رفته بود.

با این ادعا، داوود تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «دو ماه پیش با سیمین آشنا و به او علاقه‌مند شدم. با آنکه 10 سال از سیمین کوچک‌تر بودم، به او پیشنهاد ازدواج دادم و جواب مثبت گرفتم. صبح امروز به خانه سیمین رفتم تا در اثاث‌کشی به او کمک کنم. اما حال او هنگام خوردن صبحانه بد شد. می‌گفت صبح زود قرص‌هایش را خورده، اما هنوز سرگیجه دارد. زن موردعلاقه‌ام می‌خواست به اتاقش برود و استراحت کند که ناگهان بیهوش شد و روی زمین افتاد. من هم بلافاصله به طبقه بالا رفتم و با اورژانس تماس گرفتم اما کار از کار گذشته بود.»

پلیس در شاخه دیگری از تحقیق میدانی دریافت که داوود با وکالتنامه‌ای که از سیمین در دست داشت، تمام دارایی‌های او را به نام خودش کرده است. همین موضوع شک کارآگاهان را بیشتر کرده بود که پزشکی قانونی گفت سیمین بر اثر نارسایی حاد تنفسی ناشی از اصابت جسم سخت به جمجمه‌اش جان سپرده است. بر همین اساس فرضیه قتل سیمین به دست داوود قوت بیشتری گرفت و وی به اداره آگاهی فراخوانده شد.  این مرد اما به اداره آگاهی نرفت و مشخص شد از محل سکونتش در خیابان شیراز جنوبی گریخته و زندگی پنهانی در پیش گرفته است.

بنابراین بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، حکم دستگیری داوود را صادر کرد و تجسس پلیس برای بازداشت او آغاز شد.  هشت ماه از جنایت گذشته بود که کارآگاهان مطلع شدند داوود در اطراف میدان سپاه تهران تردد می‌کند. پلیس پس از شناسایی تازه‌ترین مخفیگاه این مجرم، آنجا را به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفت و شامگاه بیست و سوم خرداد 91 داوود را بازداشت کرد. این مرد می‌خواست با دروغگویی کارآگاهان را گمراه کند که به ناچار لب به اعتراف گشود.

 او گفت: «صبح هجدهم مهر برای کمک به سیمین به خانه‌اش رفتم. سرگرم گفت‌وگو بودیم که او موضوعی را مطرح و من ‌را عصبانی کرد. می‌خواستم از خانه‌اش خارج شوم که به زور آرنجم را گرفت. من هم با تمام توان، دستم را کشیدم که ناخواسته سر سیمین به در خروجی خورد و دچار سرگیجه شدید شد. همان موقع سیمین روی زمین نشست و گفت احساس خفگی دارد. در شرایطی که ترسیده بودم با اورژانس تماس گرفتم اما کار از کار گذشته بود. باور کنید اصلا قصد کشتن آن زن را نداشتم. مرگ سیمین، یک اتفاق ناخواسته بود.»

پلیس در گام دیگری از تحقیقات دریافت این مرد پیش از دستگیری، با جعل عناوین دولتی و قضایی و در پوشش خواستگار با چند زن بیوه و مطلقه طرح دوستی ریخته و با دریافت وکالتنامه، از آنها کلاهبرداری کرده بود. در حالی که چند نفر از مالباختگان شناسایی شده بودند، داوود به بازسازی صحنه جرم پرداخت و کیفرخواست صادر شد.

قرار بود این مرد دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود اما این جلسه به خاطر مرگ نابهنگام یکی از اولیای دم به روزهای آینده موکول شد. این در حالی است که سایر اولیای دم برای داوود حکم قصاص خواسته‌اند.

 

 اخبار حوادث -  فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------