اسیدپاشی به پسر جوان با انگیزه ای نامشخص(+ عکس)



اخبار,اخبارحوادث,اسیدپاشی


 اخبارحوادث - اسیدپاشی به پسر جوان با انگیزه ای نامشخص

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "اسیدپاشی" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مرد اسیدپاش زمانی که برای درمان خود به بیمارستان می رفت، تصور نمی کرد که راز جنایت او از سوی پلیس فاش شود.

به گزارش مهر، ساعت دو بامداد 12 اردیبهشت امسال وقوع یک فقره اسیدپاشی به کلانتری 158 کیانشهر اعلام شد . با حضور مأموران در محل و در تحقیقات اولیه مشخص شد جوانی 23 ساله به نام "صادق" از ناحیه سر و صورت مورد اسیدپاشی قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "اسیدپاشی" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با انجام اقدامات درمانی ، تحقیقات از مصدوم اسیدپاشی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . صادق در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شامگاه 11 اردیهشت در حال ورود به منزل بودم که شخصي از پشت سر مرا صدا زد . وقتي برگشتم یک موتور سوار نقابدار را مشاهده کردم که به من گفت "بگير" و ناگهان مرا از ناحيه سر و صورت و دست ، مورد اسيدپاشي قرار داد .

صادق در پاسخ به سؤال کارآگاهان مبنی بر اینکه با شخصی اختلاف و مشکلی داشته و یا مورد تهدید قرار گرفته است ؟ عنوان کرد : "به هیچ کس مشکوک نیستم" .

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اظهارات صادق مبنی بر اینکه اسیدپاشی از سوی سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت صورت گرفته ، کارآگاهان بررسی احتمال "پاشیده شدن اسید بر روی فرد اسیدپاش" را در دستور کار خود قرار دادند .

با بررسی سوابق موجود در بیمارستان های تهران به ویژه بیمارستان های سوانح و سوختگی ، مشخص شد جوانی 25 ساله به نام "حمیدرضا . ج" بامداد 12 اردیبهشت و به دلیل پاشیده شدن اسید بر روی دست و صورتش به بیمارستان مراجعه و در آن زمان مدعی شده که در حین کار مجروح شده است . در  تحقیقات از صادق ، او "حمیدرضا" را به عنوان یکی از ساکنین منطقه کیانشهر مورد شناسایی قرار داد اما عنوان کرد که تاکنون با وی هیچگونه درگیری نداشته است .

با توجه به دلایل به دست آمده در خصوص احتمال ارتکاب اسیدپاشی از سوی حمیدرضا ، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل سکونت وی در منطقه کیانشهر رفته و 20 مهر اقدام به دستگیری حمیدرضا کردند .

حمیدرضا در اظهارات اولیه منکر هرگونه اسیدپاشی بر روی صادق بوده و مدعی می شود که در حین تلاش برای بازکردن انسداد لوله دچار جراحت توسط اسید شده اما در ادامه تحقیقات و با توجه به دلایل پلیسی ارائه شده از سوی کارآگاهان لب به اعتراف گشود و به اسیدپاشی بر روی صادق اعتراف کرد .

حمیدرضا در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : اسید را از مغازه ای واقع در خیابان شهرزاد خریداری کردم . شب حادثه منتظر ماندم تا صادق از مغازه اش - مغازه تعمیرات و فروش گوشی تلفن همراه - خارج شود . او را تعقیب کردم تا در مقابل آپارتمان های انتهای خیابان شهید ابراهیمی اقدام به اسیدپاشی کردم . پس از اسیدپاشی به مغازه پدرم رفتم و در آنجا با وجود استفاده از نقاب متوجه عمق سوختگی بر روی صورت خود شدم . بسیار ترسیده بودم و بلافاصله با آژانس به بیمارستان مراجعه کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در تحقیقات انجام شده در خصوص علت و انگیزه واقعی جنایت ، متهم تا به این لحظه از تحقیقات اظهارات متفاوت و متناقضی را بیان کرده است که در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته و متهم پرونده نیز با قرار قانونی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

 

  اخبار حوادث - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------