محاکمه دوباره متهم به جنایت هولناک در تهرانپارس




 اخبار حوادث -  محاکمه دوباره متهم به جنایت هولناک در تهرانپارس

حکم قصاص مرد جوانی که متهم است به طمع دزدیدن مجسمه طلا، پسرعمه‌اش را به طرز هولناکی کشته، در دیوان عالی کشور تایید نشد.

به گزارش فرهیختگان، این مرد قرار است به‌زودی در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برای دومین بار از خود دفاع کند.

عصر بیست‌و ششم اردیبهشت 91 مردی به کلانتری 123 نیاوران رفت و از ناپدید شدن پسر 25 ساله‌اش به نام آرش خبر داد. این مرد گفت: «پسرم بیست و یکم اردیبهشت سوار خودرو GEN2 شد و از خانه بیرون رفت، اما دیگر بازنگشت. همه جا را دنبال پسرم گشتیم، اما خبری از او به دست نیاوردیم. گمان می‌کردم پسرم به مسافرت رفته، اما صبح امروز یک مرد ناشناس با تلفن خانه‌مان تماس گرفت و گفت پسرم را گروگان گرفته و برای آزادی‌اش پول می‌خواهد.» 

به دنبال اظهارات این مرد پلیس وارد عمل شد و منتظر تماس دوباره مرد گروگانگیر ماند. پلیس در گام بعدی از بررسی‌ها به ردیابی شماره تلفن مرد گروگانگیر پرداخت و این مرد 29 ساله به نام جمشید را که پسردایی آرش بود ردیابی و بازداشت کرد.

جمشید در همان بازجویی مقدماتی به کشتن پسرعمه‌اش اعتراف کرد و گفت: «آرش را به طمع دزدیدن مجسمه عتیقه‌ای که داشت به خانه‌ام در تهرانپارس کشاندم، اما در خانه با هم درگیر شدیم.

 

ما هر دو اسلحه داشتیم که درگیری بالا گرفت و ناگهان یک تیر از اسلحه‌ام شلیک شد.  وقتی متوجه شدم آرش کشته شده، جنازه‌اش را به حمام خانه‌ام بردم و با اره‌برقی مثله‌اش کردم و به رودخانه‌ای در حوالی جاده آبعلی انداختم. چند روز بعد با خانواده‌اش تماس گرفتم تا از آنها پول بگیرم اما دستگیر شدم.»  این پسر اردیبهشت امسال در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن نشست پدر و مادر مقتول در جایگاه ویژه ایستادند و برای جمشید حکم قصاص خواستند.

وقتی جمشید پشت تریبون دفاع ایستاد ادعای تازه‌ای مطرح کرد و گفت: «پسرعمه‌ام بیستم اردیبهشت 91 همراه یک دختر غریبه به خانه‌ام آمد و گفت یک مجسمه طلا دارد که می‌خواهد آن را به شمش تبدیل کند. من آن شب ماشین آرش را به مبلغ 9 میلیون و 800 هزار تومان خریدم و او همراه دختر غریبه به سفر رفت. از آن شب به بعد هیچ خبری از آرش نداشتم تا اینکه بازداشت شدم. باور کنید من بی‌گناهم و تحت فشار در اداره آگاهی قتل را گردن گرفتم. هنوز هیچ اثری از بقایای جنازه به دست نیامده و هنوز مشخص نیست آرش زنده است یا مرده. ممکن است او همراه دختر غریبه زندگی تازه‌ای را در یک شهر آغاز کرده باشد.»

در پایان آن جلسه هیات قضایی وارد شور شدند و جمشید را به قصاص محکوم کردند.

این حکم اما از سوی قضات شعبه 16 دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض فرستاده شد. قرار است جمشید به‌زودی در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و با حضور چهار قاضی مستشار محاکمه شود.


 اخبار حوادث - فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------