رویای ​50 میلیونی گروگانگیران بر باد رفت




 اخبار حوادث - رویای ​50 میلیونی گروگانگیران بر باد رفت

مرد نمایشگاه‌دار وقتی نتوانست بدهی خود را پرداخت کند، سناریوی گروگانگیری مرد ساختمان‌ساز را طراحی و اجرا کرد.

به گزارش جام جم، نهم مهر امسال مرد پزشکی با حضور درکلانتری 46 دهقان ویلای کرج با طرح شکایتی گفت: برادر میانسالم به نام یوسف از بعدازظهر روز گذشته خانه را به مقصد بازدید از پروژه ساختمانی در حال احداث خود ترک کرده و دیگر بازنگشته است و در این مدت نیز پاسخگوی تلفنش نبود تا این که امروز مرد ناشناسی با خانه ما تماس گرفت و مدعی شد برادرم را ربوده و برای آزادی او باید 50 میلیون تومان بدهیم.

پس از تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه آدم ربایان و نجات گروگان میانسال آغاز شد. مرد ناشناس در تماس بعدی با برادر گروگان، تهدید کرد اگر پای پلیس به ماجرا کشیده شود، برادرش را به قتل می رساند.

به دلیل این که جان گروگان در خطر بود، تحقیقات گسترده شد و پنــــج گروه عملیاتی به سرپرستی سروان محمدزاده جستجو برای یافتن ردی از آدم ربایان را آغاز کردند.

در مرحله بعدی ماموران افرادی را که با مرد ربوده شده روابط مالی یا ملاقات داشتند، زیرنظر گرفتند تا این که متوجه شدند او روز حادثه همراه مرد جوانی که از ناحیه دست مصدوم بود، در محل ساختمان در حال احداث خود حاضر شده و ساعاتی بعد همراه او آنجا را ترک کرده است. با مشخص شدن موضوع مرد جوان به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که معلوم شد نام وی مهدی است و چند بار دیگر نیز با مرد ربوده شده قرار ملاقات داشته است.

تحقیقات ادامه داشت تا سرانجام دو روز بعد کارآگاهان متوجه شدند خودروی یوسف مقابل خانه ای در غرب کرج دیده شده است.

ماموران با ورود به آن خانه که خالی از سکنه بود، مرد ربوده شده را در حالی که زخمی بود، با دست و پای بسته پیدا کردند. ماموران گروگان را تحویل خانواده اش دادند و به عملیات پلیسی برای دستگیری متهمان ادامه دادند.

در ادامه تحقیقات از یوسف مشخص شد، گروگانگیران عابربانک و رمز آن را از او گرفته اند.

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی، رییس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: پاتوق های احتمالی متهمان فراری زیرنظر گرفته شد تا این که ردپای آنها پس از فرار به چند شهر و بازگشت به خانه ای در شهر قدس (قلعه حسن خان) در غرب استان تهران شناسایی شد.

کارآگاهان سرانجام بیست و دوم مهر، مهدی را همراه برادرش کیوان در خانه ای دستگیر کردند و با انتقال آنها به پلیس آگاهی متهمان به ربودن مرد میانسال و انگیزه اخاذی اعتراف کردند و گفتند برادرزاده شان نیز با آنها همراه بوده که این متهم نیز دستگیر شد.

به خاطر برادرم گروگان را رها کردم
در پلیس آگاهی فرصتی پیش آمد تا گفت وگویی با سرکرده باند گروگانگیر داشته باشیم:

چه شد که در نخستین جرم خود دست به گروگانگیری زدی؟
همه چیز از بدهی مالی شروع شد. من ابتدا صاحب یک نمایشگاه خودرو بودم، اما از مدتی پیش ورشکسته شدم و هر آنچه داشتم، فروختم و بدهی ها را پرداختم، اما هنوز 35 میلیون تومان مانده بود. از هر کسی کمک خواستم بی نتیجه بود و نتوانستم این مبلغ را فراهم کنم. به همین دلیل تصمیم به گروگانگیری گرفتم تا از این طریق بدهی خود را بدهم.

چگونه با گروگان آشنا شدی؟
برای یافتن گروگان موردنظرم چند هفته ای را در خیابان های کرج می گشتم. سرانجام تبلیغاتی را در سطح شهر مشاهده کردم که در آن نوشته شده بود فردی در زمینه احداث مجتمع مسکونی فعالیت دارد و به دنبال شریک است. پس از مشاهده این تبلیغات تصمیم به ربودن همین فرد گرفتم. با شماره وی تماس گرفتم و با این ادعا که خودم نیز در این زمینه فعالیت دارم فریبش دادم. با او چند مرتبه ملاقات کردم و یک بار هم به محل ساختمانش رفتم. بعد ادعا کردم آپارتمانی در محله دیگری دارم و می خواهم آن را به وی نشان دهم که به این شیوه او را به مخفیگاهم کشاندم.

یوسف به رفتارت شک نکرد؟
چند روز پیش از ماجرا خانه خالی از سکنه را با مدارک جعلی و به این بهانه که می خواهیم جشن خانگی در آنجا برگزار کنیم، اجاره کردم. روز حادثه قبل از حضور ما به آن آپارتمان برادرزاده ام به آنجا رفت و در کمد دیواری مخفی شد. بعدازظهر وارد ساختمان شدیم و به محض این که او وارد شد در را قفل کردم.

ترسید و خواست فرار کند که با فریاد من برادرزاده ام از درون کمد بیرون آمد و با چاقویی که همراه داشت وی را زخمی کرد و دو نفری با چسب دست و پای او را بستیم. سپس گوشی و کارت بانکی اش را همراه رمز گرفتیم و تماس با خانواده اش را شروع کردیم. روز بعد به طلافروشی های متعددی رفتم و با کارت بانکی گروگان طلا و سکه خریدم که ارزش آنها 17 میلیون تومان شد. می خواستیم از خانواده اش 50 میلیون تومان نیز اخاذی کنیم که نشد.

برادرت چه نقشی در این گروگانگیری داشت؟
او وقتی برای دیدن من و برادرزاده ام به این خانه آمد متوجه شد من دست به گروگانگیری زده ام. از من خواست گروگان را رها کنم که خیلی دیر شده بود. او خودش 14 سال پیش به قصد میانجیگری در دعوای یکی از اقوام ناخواسته مرتکب جنایت شده بود و همراه دامادمان دستگیر و هر دو به زندان افتاده و به قصاص محکوم شده بودند.

چرا می خواست گروگان را رها کنی؟
او 14 سال از بهترین روزهای زندگی اش را در زندان سپری کرد و آینده اش تباه شد. اما دو ماه پیش توانست رضایت بگیرد و از زندان بیرون بیاید. نمی خواست من هم مانند او روزهای تلخی داشته باشم. با حرف های او گروگان را رها کرده و گریختیم.


 اخبار حوادث  - جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------