رازگشايي قتل ازيک «پيامک»




 اخبار  حوادث  - رازگشايي قتل ازيک «پيامک»

نور چراغ گردان خودروهاي پليس آگاهي و آتش نشاني، آسمان تاريک جاده روستايي آخنگان مشهد را مي شکافت که با اشاره زوج متهم به قتل، خودروها مقابل يک گاوداري متوقف شدند.

به گزارش خراسان، ساعتي قبل زوج جواني که با صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي سيدجواد حسيني (قاضي ويژه قتل عمد مشهد) پس از حدود ۴ماه فعاليت اطلاعاتي توسط کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي در استان قم دستگير شده بودند در حضور مقام قضايي و کارآگاه محمدي (رئيس اداره قتل) راز يک جنايت را فاش کردند. «ر» و همسرش اعتراف کردند که خرداد گذشته جوان ۲۵ساله اي به نام «م» را با ضربات چاقو کشته و جسد او را داخل چاه فاضلاب گاوداري انداخته اند.

زوج جوان، در حالي که صحنه قتل را در ذهن مرور مي کردند کنار دهانه سيماني چاه ايستادند ولي زن ۲۶ساله که لرزش دستانش کاملا مشهود بود، با اجازه قاضي ويژه قتل عمد در گوشه اي نشست و گريه کنان سر در گريبان فرو برد تا صحنه بيرون آوردن جسد همشهري اش را نبيند. لحظاتي بعد مأموران آتش نشاني با تجهيزات کامل دست به کار شدند و با کندن دهانه چاه، ناگهان کيسه حاوي جسد که ۲ سنگ بزرگ نيز داخل آن قرار داشت نمايان شد. «ر» که با ديدن جسد همه چيز را افشا شده مي ديد با هدايت کارآگاه سلطانيان (افسر پرونده) در کنار قاضي حسيني قرار گرفت تا ريشه هاي پنهان جنايت هولناک خود را تشريح کند.

او گفت: پس از آن که همسرم با ضربات چاقو آن جوان مجرد را کشت، جسد او را داخل ۲ کيسه بزرگ قرار داديم و براي آن که جسد روي فاضلاب ها قرار نگيرد، ۲ سنگ بزرگ را درون آن گذاشتيم تا به عمق چاه فرو رود. عقربه هاي ساعت ۲۳شب را نشان مي داد که جسد جوان مذکور به پزشکي قانوني حمل شد و زوج جوان نيز با صدور دستوري از سوي مقام قضايي، براي انجام بازجويي هاي بيشتر در اختيار کارآگاهان زبده اداره جنايي قرار گرفتند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در تشريح چگونگي کشف اين جنايت هولناک در گفت وگوي اختصاصي به خراسان گفت: بيست و هفتم خرداد پرونده گم شدن جوان ۲۵ساله اي به نام «م» در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. خانواده «م» مدعي بودند او از حدود ۸ ماه قبل از انديمشک به مشهد آمد و در يک گاوداري مشغول به کار بود، اما از حدود ۱۰ روز قبل ديگر به تلفن هايش پاسخي نداد. وقتي براي پيگيري موضوع به مشهد آمديم صاحبکارش عنوان کرد که او نيز از «م» اطلاعي ندارد.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: با صدور دستورات ويژه اي از سوي قاضي حسيني (بازپرس شعبه ۸۱۱ مجتمع قضايي شهيدقدوسي مشهد) کارآگاهان تحقيقات پليسي خود را در اين باره آغاز کردند که با جمع آوري مستندات و مدارک، احتمال وقوع جنايت قوت گرفت.

 بنابراين با توجه به اهميت موضوع و راهنمايي هاي قضايي اين پرونده به اداره جنايي ارجاع شد تا بررسي هاي پليس با شگردهاي جنايي ادامه يابد. به همين دليل گروهي از کارآگاهان به فرماندهي سرهنگ محمدرضا غلامي ثاني، تحقيقات خود را در اطراف محل کار جوان ۲۵ساله متمرکز کردند.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: با به دست آمدن سرنخ هايي از رفت و آمد «م» به منزل زوجي که آن ها نيز در يک گاوداري در همان نزديکي کار مي کردند عمليات اطلاعاتي کارآگاهان وارد مرحله جديدي شد.

وي گفت: بررسي ها نشان مي داد که زوج جوان براي بردن اموال «م» به صاحبکار او مراجعه کرده اند، اما وي از دادن اموال به آن ها خودداري کرده است. در همين حال نيز مشخص شد که «پيامکي» با گوشي تلفن همراه جوان گمشده با اين عنوان که اموال مرا به زوج همشهري ام بدهيد!! براي صاحبکار وي ارسال شده است، اما زوج مذکور نه تنها براي گرفتن اموال او مراجعه نکرده اند بلکه شبانه از محل کارشان به مکان نامعلومي گريخته اند.

 سرهنگ بيدمشکي تصريح کرد: اين موضوع، ظن کارآگاهان را قوي تر کرد تا اين که آنان به ردزني متهمان پرداختند و مخفيگاه زوج جوان را در استان قم شناسايي کردند سپس با صدور دستور نيابتي از سوي مقام قضايي، گروهي از کارآگاهان عازم بخش جعفرآباد از توابع قم شدند و اين زوج را که ازدواجشان نيز شرعي نبود به همراه ۲فرزند خردسالشان به مشهد منتقل کردند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي ادامه داد: وقتي متهمان در حضور قاضي ويژه قتل عمد به تناقض گويي پرداختند، مقام قضايي با توجه به دلايل و مدارک مستند آن ها را دراختيار پليس گذاشت تا بازجويي از آنان به شيوه فني ادامه يابد.

وي اضافه کرد: چند ساعت بعد «ر» (متهم) لب به اعتراف گشود و گفت: از مدتي قبل به «م» سوءظن پيدا کرده بودم و احتمال مي دادم که با همسرم رابطه دارد. در همين روزها به خاطر ارتکاب سرقت کابل هاي برق و به مدت ۲ ماه روانه زندان شدم، اما وقتي پس از تحمل کيفر از زندان آزاد شدم همسرم حقيقت ماجرا را برايم بازگو کرد. روز حادثه نيز مشغول آبياري بودم که از داخل منزلم در گاوداري سر و صدايي را شنيدم، بلافاصله خودم را به خانه رساندم که ديدم همسرم با چاقو ضربه اي به «م» زده است. من چاقو را از همسرم گرفتم ولي «م» به قتل رسيده بود بنابراين جسد را داخل کيسه گذاشتيم و درون چاه فاضلاب انداختيم، پس از آن هم دهانه چاه را با گذاشتن بتن سيمان کردم تا کسي متوجه ماجرا نشود.

گزارش خراسان حاکي است: اظهارات اين مرد در حالي است که معاينات جسد نشان مي دهد جوان ۲۵ساله با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. قاضي سيدجواد حسيني نيز با تفهيم اتهام مشارکت در قتل عمدي به هر دو متهم و صدور قرار بازداشت موقت، آنان را در اختيار کارآگاهان قرار داد تا تحقيقات بيشتري در اين باره انجام شود. 

 

 اخبار حوادث  - خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------