پایان 52 سال کف‌ زنی زن تبهکار(+عکس)





 اخبار حوادث - پایان 52 سال کف‌ زنی زن تبهکار

زن تبهکار که از 52 سال قبل سرقت‌های خود را در ایران و کشورهای عربی آغاز کرده بود، در جریان سرقت‌های سریالی در پایتخت شناسایی و همراه همدستانش دستگیر شد.

به گزارش جام جم، پس از وقوع سرقت های مشابه کف زنی و کش روی در مراکز تجاری سطح شهر تهران بویژه صرافی، طلافروشی و شعبات مختلف بانکی، موضوع برای رسیدگی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با بررسی تصاویر به دست آمده از محل های سرقت مشخص شد زنی حدود شصت ساله با مراجعه به محل های سرقت اقدام به کش روی طلا و جواهرات از این مراکز کرده و همزمان با وی، زن جوانی با ظاهری آراسته شروع به صحبت با صاحبان مغازه کرده و با این ترفند زمینه را برای انجام سرقت فراهم می کرد.

اخبار,اخبارحوادث ,سارق,کف زنی

 

درخصوص کف زنی نیز این دو سارق با مراجعه به صرافی ها و مراجعه کنندگان به شعبات مختلف بانکی، به بهانه های مختلف اقدام به گرفتن بسته های پول از مالباختگان کرده و زن میانسال به شیوه ای حرفه ای اقدام به کف زنی و سرقت قسمتی از پول های داخل بسته های اسکناس کرده است.

با توجه به شیوه و شگرد انجام سرقت ها، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که زن میانسال یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جیب بری، کف زنی و کش روی است.

به همین خاطر چهره نگاری و تطبیق تصاویر این متهم با تصاویر مجرمان سابقه دار انجام و کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از قدیمی ترین مجرمان زن طایفه فیوج به نام جمیله شدند.

با شناسایی جمیله به عنوان متهم اصلی پرونده و با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از سوابق وی، آخرین مخفیگاه او در خانه ای ویلایی در گوهردشت شناسایی و بیست و پنجم آبان دستگیر شد.

جمیله پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی به ده ها فقره سرقت در طول یک سال گذشته در شهرهای مختلف کشور بویژه در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد و گفت: سرقت ها را همراه زن جوانی به نام غزال انجام داده و علاوه بر غزال، در تمام سرقت ها فرد دیگری به نام مهدی نیز حضور داشته که در صورت نیاز و شناسایی شدن از سوی مردم، آنها را به سرعت از محل فراری می داد.

مخفیگاه غزال و مهدی در دو آپارتمان در منطقه خرم دشت شناسایی و آنها نیز بیست و ششم آبان دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره سرقت به شیوه کش روی و کف زنی در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین سایر شهرهای کشور، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی قاضی ملاتبار، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران، صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگان بویژه صنف طلافروشی و صرافی های سطح شهر تهران که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

گفت وگو با سرکرده باند


خودت را معرفی کن؟
جمیله شصت و پنج ساله.

چند سال است سرقت می کنی؟
از سیزده سالگی سرقت را شروع کردم. در خانواده ای بزرگ شدم که همه سارق بودند. من هم نزد پدرم روش های کف زنی را یاد گرفتم و همراه آنها سرقت می کردم.

اولین بار چند ساله بودی که دستگیر شدی؟
فکر کنم شانزده ساله بودم که یکی از مالباخته ها متوجه شد و دستگیرم کرد.

فقط در تهران سرقت می کردی؟
نه طی این مدت در شهرهای مختلف سرقت می کردم. برخی از سرقت ها را خارج از کشور انجام دادم. در کشور های لبنان و عراق دستگیر و روانه زندان شدم.

اعتیاد داری؟
شیشه می کشم. از تریاک شروع کردم، به هروئین رسیدم و حالا به شیشه اعتیاد دارم. برای تامین هزینه موادمخدر سرقت می کنم.

با همدستانت چطور آشنا شدی؟
غزاله و مهدی هم اعتیاد به شیشه دارند. تنها نقطه ای که ما را به هم وصل کرد، اعتیاد و نیاز به پول بود. بعد از هر سرقت با پولی که به دست می آوردیم مواد می خریدیم.

در مورد شگرد سرقت هایت بگو.
روش های مختلفی داشتیم. اما اغلب خود را خارجی معرفی کرده و مقابل بانک از مشتریان می خواستیم پول ایرانی نشان ما بدهند. غزاله حواس مالباخته را پرت می کرد و من به بهانه شمارش پول کف زنی می کردم.

 اخبار حوادث -  جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------