دختران جوان، طعمه‌ای برای زورگیری‌های باند خشن




 اخبار حوادث  - دختران جوان، طعمه‌ای برای زورگیری‌های باند خشن

2دختر جوان همدستان ۳زورگیر خشن در سرقت‌های سریالی بودند. سارقان پس از سرقت خودروهای سواری با استفاده از آنها دست به زورگیری از مسافران می‌زدند.

به گزارش همشهری، اعضاي اين باند سرقت‌هاي خشن خود را از چند‌ماه پيش شروع كردند. آنها نقشه‌هايشان را در 2مرحله اجرا مي‌كردند؛ در مرحله نخست، 2دختر جوان كه از اعضاي اين باند بودند به‌عنوان طعمه در خيابان‌ها بر سر راه خودروهاي سواري قرار مي‌گرفتند. زماني كه راننده‌ها مقابل آنها توقف مي‌كردند تا دختران جوان سوار شوند، بقيه اعضاي باند كه 3مرد جوان بودند با قمه و چاقو به راننده‌ها حمله مي‌كردند.

آنها با ادعاي اينكه راننده براي ناموسشان مزاحمت ايجاد كرده، او را از داخل ماشين بيرون مي‌كشيدند و به باد كتك مي‌گرفتند. در همين هنگام يكي از اعضاي باند خودش را به پشت فرمان مي‌رساند و با سرقت ماشين متواري مي‌شد.اعضاي اين باند پس از اجراي مرحله اول نقشه‌شان به سراغ مرحله اصلي مي‌رفتند. آنها با خودرويي كه سرقت كرده بودند در شهر دور مي‌زدند و نقش مسافركش را بازي مي‌كردند. پس از سوار‌كردن مسافر نيز با تهديد چاقو اموالش را سرقت مي‌كردند و متواري مي‌شدند.

يكي از طعمه‌هاي اين باند جوان دانشجويي است كه زورگيران با استفاده از يك خودروي 206نقره‌اي دست به سرقت از او زدند. او مي‌گويد: در پارك‌سوار ميدان آزادي به مقصد ميدان تجريش سوار يك پژو 206نقره‌اي شدم كه 3سرنشين داشت. من تصور مي‌كردم كه خودرو مسافركش شخصي است اما پس از حركت و ورود به داخل بزرگراه، ناگهان 2‌سرنشين صندلي عقب با چاقو و اسپري اشك‌آور به سمت من حمله‌ور شده و با تهديد اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه، كارت عابر بانك، كيف پول و لپ‌تاپم كردند.

دقايقي بعد نيز وقتي به خيابان ستارخان رسيديم، راننده لحظه‌اي از ماشين پياده شد و با مراجعه به شعبه بانك اقدام به برداشت پول از كارت عابر بانكم كه در اختيار آنها بود، كرد. پس از آن آنها مرا رها كردند و متواري شدند. به‌دنبال ثبت شكايت‌هاي متعدد از اعضاي اين باند خشن، تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري اين باند شروع شد.

با كمك مالباخته‌ها و به‌دست آمدن تصاويري در دوربين مداربسته بانك، نخستين سرنخ‌ها به‌دست آمد و مشخص شد كه يكي از اعضاي باند محمد 23ساله است. او پيش از اين هم تحت تعقيب اداره پنجم پليس آگاهي تهران بود و يكي از اعضاي اصلي باند به‌شمار مي‌رفت.

درحالي‌كه تحقيقات براي دستگيري وي ادامه داشت، مأموران گشت پليس آگاهي تهران هنگام گشتزني در غرب تهران به 3 سرنشين يك خودرو 206 مشكوك شدند و وقتي معلوم شد كه خودرو مسروقه است، به راننده دستور ايست دادند.

با فرار آنها، عمليات تعقيب و گريز شروع شد و در نهايت خودروي مورد نظر با شليك چند گلوله متوقف شد و هر 3 سرنشين آن دستگير شدند. پس از انتقال متهمان به اداره آگاهي مشخص شد كه آنها اعضاي همان باند تحت تعقيب هستند. متهمان در بازجويي‌ها به ده‌ها زورگيري اعتراف و عده زيادي از مالباختگان آنها را شناسايي كردند.

سرهنگ محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: 2دختري كه عضو اين باند بودند نيز دستگير شدند و تحقيقات تكميلي از متهمان ادامه دارد.


 اخبار حوادث - همشهری

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------