ماجرای پیچیده مرگ زن جوان با ردپای یک مهمان 50ساله رنگ جنایت گرفت



 اخبار حوادث  - ماجرای پیچیده مرگ زن جوان با ردپای یک مهمان 50ساله رنگ جنایت گرفت

بعدازظهر بيست و هشتم مرداد بود که ماجراي مرگ مشکوک زن جوان به پليس گزارش شد.

 دقايقي بعد قاضي سيدجواد حسيني به همراه کارآگاهان پليس آگاهي و دکتر ناصر غروبي (پزشک قانوني) به تحقيق در محل وقوع حادثه پرداخت. تلويزيون روشن بود و به هم ريختگي در لوازم منزل وجود نداشت، اما در حالي که شواهدي کمرنگ از وجود يک مهمان در منزل زن جوان حکايت داشت،

دکتر غروبي با معاينه جسد اعلام کرد هيچ گونه علايم ظاهري ناشي از جنايت روي جسد وجود ندارد و حدود ۱۲ ساعت از مرگ او مي گذرد. در همين حال همسر زن جوان که در يکي از استان هاي همجوار مشغول کار بود به مقام قضايي گفت: وقتي وارد منزل شدم شير گاز نيمه باز بود.

برخي اظهارات او و به ويژه زمان ورودش به مشهد که با زمان قتل مطابقت داشت ظن کارآگاهان را برانگيخت. به همين خاطر او با دستور قاضي ويژه قتل عمد بازداشت شد، اما چند ساعت بعد وقتي دليل يک روز تأخير او در مراجعه به منزل همسرش براي قاضي محرز شد، نامه آزادي خود را دريافت کرد.

 

گزارش خراسان حاکي است: با پيچيده تر شدن ماجراي مرگ مشکوک اين زن در حالي که هيچ گونه شواهدي از جنايت نيز وجود نداشت و پزشکان قانوني علت مرگ وي را «نارسايي تنفسي» اعلام و نتيجه قطعي را منوط به انجام تحقيقات بيشتر قضايي کرده بودند، «دکتر غروبي» در تماس هاي قاضي ويژه قتل عمد و به طور شفاهي علت مرگ اين زن را به «خفگي» مرتبط دانست و به قاضي حسيني گفت: بر اساس شواهد موجود اين احتمال وجود دارد که زن جوان به قتل رسيده باشد.

اين نظر شفاهي با آنچه در ذهن قاضي مي گذشت مطابقت داشت. بنابراين قاضي ويژه قتل عمد با صدور دستورات ويژه اي از کارآگاه سلطانيان (افسر پرونده) خواست تا تحقيقات خود را با بررسي شماره تلفن هاي متوفي روي بستگان نزديک و يا دوستان وي که مي توانستند به راحتي به منزل او تردد کنند، متمرکز کند. با اين دستور ۲ مظنون از بستگان زن جوان مورد بازجويي هاي پليسي قرار گرفتند که بي گناهي يکي از آنان به اثبات رسيد، اما اظهارات متناقض مرد ۵۰ ساله ديگري که در يکي از شهرهاي استان گلستان سکونت داشت، ظن کارآگاه را برانگيخت به همين دليل او گزارشي از اظهارات وي را براي مقام قضايي ارسال کرد.

اين در حالي بود که قاضي شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد با استفاده از نظرات «قاضي موحدي راد» (معاون دادستان) که سابقه چند سال رسيدگي به پرونده هاي جنايي را در کارنامه خود دارد، براي مظنون ۵۰ ساله قرار بازداشت موقت صادر کرد و بدين ترتيب پرونده مرگ مشکوک وارد مرحله جديدي شد.

 

اين مرد که در بازجويي ها درباره عزيمت خود به مشهد دچار تناقض گويي شده بود، روز گذشته به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: ۳ روز قبل از کشف جسد به مشهد آمدم و به زن جوان پيامک دادم که من به مشهد رسيده ام او هم که منزل پدرش بود به خانه بازگشت. من ۲ روز در آن جا مهمان بودم تا اين که به خاطر برخي اختلافات که از قبل با او داشتم، او را خفه کردم و بلافاصله به شهرم بازگشتم.

 

گزارش خراسان حاکي است: در حالي که هيچ گونه آثار جنايي در اين پرونده وجود نداشت اما در نهايت با هوشياري مقام قضايي و تلاش کارآگاهان و همچنين تجربه پزشک قانوني راز اين جنايت برملا شد و تحقيقات بيشتر با صدور دستورات ويژه از سوي قاضي ويژه قتل عمد براي مشخص شدن انگيزه متهم به قتل ادامه يافت.


اخبار حوادث  - خراسان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------