آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

انهدام سه شرکت هرمی و دستگیری 29 نفر




اخبار حوادث  -  انهدام سه شرکت هرمی و دستگیری 29 نفر

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از انهدام سه شرکت هرمی و کاهش 8 درصدی سرقت در غرب استان تهران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار ناصر اصلانی امروز در نشست خبری تشریح عملیات جدید و عملکرد 9 ماهه گذشته سال جاری در جمع خبرنگاران گفت: در 9 ماهه امسال جاری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 که با عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم است در مجموع 203 هزار و 818 فقره تماس گرفته شده که از این تعداد تماس که بیش از 112 هزار تماس توسط پلیس پیگیری شده است که اولویت این تماس‌ها در بحث تصادفات اولویت دوم نزاع و درگیری خیابانی بوده که این نزاع‌ها نشات گرفته از تصادفات بوده است،‌اولویت سوم سرقت، اولویت چهارم مواد مخدر و اولویت پنجم و ششم مربوط به سایر جرائم می‌باشد.

وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری نسبت به 9 ماهه سال 92 با توجه به راه‌اندازی قرار گاه مبارزه با سرقت و دستور جدی از سوی فرمانده ناجا و مشارکت‌ دستگاه‌های دولتی مجموع سرقت‌ها(منزل، طلافروشی،بانک‌ها، مغازه، کیف‌قاپی 8 درصد کاهش یافته است) و همچنین در بحث سرقت مسلحانه کاهش 100 درصدی و سرقت به عنف نیز کاهش 20 درصدی را شاهد بودیم.

سردار اصلانی ادامه داد: جرم قتل نسبت به سال گذشته در غرب استان تهران 10 درصد افزایش یافته و گفتنی است تمام قاتلان نیز دستگیر شدند و در مقوله مواد مخدر نیز در 9 ماهه امسال 7 تن و288 کیلوگرم کشفیات داشتیم که نسبت به 9 ماهه سال گذشته 46 درصد افزایش کشفیات انواع مواد مخدر داشتیم.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، عنوان کرد: در توقیف اموال قاچاقچیان در 9 ماهه امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و همچنین در دستگیری عناصر اصلی قاچاق نیز 21 درصد افزایش دستگیری داشتیم.

وی افزود: در تصادفات در9 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته مجموعا 26 درصد کاهش مرگ و میر اعلام شده که در سال گذشته 284 نفر در تصادفات کشته شدند که امسال این تعداد به 210 نفر رسیده است که امیدواریم با ارتقای فرهنگ رانندگی این تعداد به حداقل برسد.

وی یادآور شد: ما در شورای هماهنگی ترافیک 29 نقطه حادثه خیز شهرستان‌های غرب استان تهران را شناسایی کردیم و با کمک اداره راه و شهرداری کار مهندسی ترافیکی انجام شد که این امر در کاهش تصادفات حائز اهمیت است.

سردار اصلانی در خصوص کشفیات کالاهای قاچاق نیز گفت: در 9 ماهه سال جاری 76 درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را داشتیم و در بحث دستگیری نیز 49 درصد و توقیف وسایل نقلیه قاچاقچیان 23 درصد افزایش داشتیم.

همچنین در دستگیری افراد مزاحم به نوامیس امسال نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش داشتیم و این کاهش به علت ارتقای ایمنی شهر می‌باشد و در بحث کشفیات مشروبات الکلی نیز نسبت سال گذشته افزایش داشتیم و در بحث ورود مشروبات الکلی خارجی به غرب استان تهران کارهای خوبی صورت گرفته.

وی درباره انهدام سه شرکت هرمی نیز خاطر نشان کرد: در شهرستان شهریار و شهر قدس سه شرکت هرمی در ماه جاری شناسایی و منهدم شد در این سه شرکت که هیچگونه مجوزی نداشتند با اجاره خانه و دستگاه‌های کامپیوتری به صورت 15 روزه افرادی را آموزش می‌دادند و در این آموزشها زیر شاخه‌های خود را شستشوی مغزی داده و آماده می‌کردند که مجددا از افراد زیر گروه خود که بیشتر از خانواده‌ها و بستگان خود (خواهر، برادر)، زیر گروه جذب کنند .

سردار اصلانی با تاکید بر اینکه این شرکت‌های هرمی به هیچ عنوان قانونی نیستند افزود: در مجموع از این سه شرکت هرمی 29 نفر دستگیر شده‌اند و هر کدام از این اعضا مبلغ 8 میلیون و 900 هزار تومان دریافت شده بود که پس از بررسیهای صورت گرفته تحویل عوامل قضایی شدند.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------