فرار دختران خردسال از خانه برای گدایی نکردن



دو کودک خردسال که مدعی هستند از سوی والدینشان مجبور به گدایی شده بودند، پس از فرار از خانه در یکی از بوستان‌های دزفول شناسایی و تحویل بهزیستی شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول در این باره به جام جم گفت: پنجشنبه گذشته فرد ناشناسی پیامکی به اورژانس اجتماعی ارسال کرد مبنی بر این که دو دختر خردسال را دیده که در بوستان دولت این شهر پرسه می زنند و وضع ظاهری مناسبی ندارند.

با دریافت این پیامک تحقیقات برای بررسی صحت موضوع آغاز شد. امدادگران واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی به محل مورد نظر اعزام شدند و به جستجو در اطراف آنجا پرداختند، اما موفق به یافتن دو دختر خردسال نشدند.

سعید ایثاری افزود: در حالی که جستجو ها ادامه داشت، امدادگران از طریق مردی که صاحب رستورانی در آن بوستان است متوجه شدند دو دختر خردسال در پارک زندگی می کنند.

وی یادآور شد: روز بعد، دوباره امدادگران واحد اورژانس اجتماعی و ماموران انتظامی در بوستان دولت حاضر شده و آنجا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و پس از ساعاتی دو دختر خردسال را در حال پرسه زدن در حوالی بوستان، شناسایی و به بهزیستی منتقل کردند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول خاطرنشان کرد: این دو کودک که پنج و 10 ساله هستند، در تحقیقات اولیه گفتند ساکن شهر دیگری هستند و والدینشان آنها را در شرایط بد نگهداری می کردند. حتی برای این که پولی به خانه ببرند مجبور به گدایی بودند. همین موضوع باعث شده آنها از خانه فرار و به این شهر سفر کنند و از روز بیست و سوم دی امسال وارد شهر دزفول شده اند.

ایثاری گفت: تحقیقات برای شناسایی والدین آنها و این که چرا این دو کودک از خانه خارج شده اند، آغاز شده است. اگر مشخص شود گفته های این دو کودک صحت دارد و خانواده هایشان صلاحیت لازم برای نگهداری از آنها را ندارند در بهزیستی از این دو کودک نگهداری می شود.

 

 اخبار حوادث  -  جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------