دستور پزشکی قانونی برای انجام سریع نتیجه‌ آزمایش کودک 11 ساله



اخبار,اخبار حوادث, آزمایش دی.ان.ای

 

همزمان با چاپ گزارش «لطفا جواب آزمایش دی.ان.ای را زودتر بدهید» در صفحه حوادث روزنامه جام‌جم، رییس پزشکی قانونی کل کشور دستور داد، نتیجه آزمایش دی.ان.ای در کمترین زمان ممکن به زوج اصفهانی و پسر نوجوان اعلام شود.

به گزارش جام جم، روزهای پایانی مرداد 82 زمانی که علی فقط دو سال داشت، همراه خانواده اش از اصفهان به مشهد سفر کردند، اما کودک خردسال به طرز مرموزی ناپدید شد. این در حـــــالی بود که تحقیقات محلی نشان می داد، پسر خردسال از سوی دو زن غریبه ربوده شده است.

با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای مشهد، تحقیقات پلیس آگاهی این شهر آغاز شد، اما با گذشت 11 سال، تلاش ها نتیجه ای نداشت تا این که اوایل دی امسال ماموران اداره آگاهی شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان با گزارش مردمی مطلع شدند زن میانسالی از پسر نوجوانی نگهداری می کند که فرزند خودش نیست. با دستگیری زن و تحقیق از وی و کودک، مشخص شد آنها هیچ گونه رابطه خانواگی با هم ندارند و زن میانسال او را از فردی در شهرستان مشهد تحویل گرفته است.

همین سرنخ کافی بود که پلیس پرونده کودکان گمشده از 11 سال پیش را بررسی کند و معلوم شد تصویر وی با کودکی که در مشهد ناپدید شده، یکی است.

بنابراین با دعوت خانواده کودک به پلیس آگاهی چابهار معلوم شد، کودک به آن خانواده شباهت بسیاری دارد. در این مرحله پرونده به دادسرای مشهد منتقل شد و با صدور قرار قانونی برای زنی که غیرقانونی از این کودک نگهداری کرده بود، پسر نوجوان تا مشخص شدن هویت واقعی اش به یکی از مراکز بهزیستی منتقل شد.

در ادامه با بررسی رابطه خونی پدر و پسر و انجام آزمایش دی.ان.ای آنها به پزشکی قانونی منتقل شدند که پزشکان اعلام کردند جواب این آزمایش بیش از سه ماه دیگر آماده می شود.

مادر کودک سپس در مصاحبه ای با روزنامه جام جم، از رئیس پزشکی قانونی کل کشور خواست تا در صورت امکان زمان اعلام این نتیجه را کاهش دهند تا شاید به این بلاتکلیفی یازده ساله آنها پایان دهد. پس از چاپ گزارش «لطفا جواب آزمایش دی.ان.ای را زودتر بدهید»، دکتر احمد شجاعی، رییس پزشکی قانونی کل کشور دستور داد برای کاهش زمان اعلام جواب آزمایش، تمام اقدامات لازم را انجام دهند تا سرنوشت این پرونده زودتر مشخص شود.پس از این دستور، پزشکی قانونی شهرستان مشهد اعلام کرد، بزودی پاسخ آزمایش های دی.ان.ای به اطلاع این زوج و پسر نوجوان اعلام می شود.

در همین رابطه مادر کودک به جام جم گفت: خوشبختانه تلاش خبرنگاران روزنامه جام جم به نتیجه رسید و بزودی از این بلاتکلیفی رها می شویم. اگر یک درصد هم پاسخ آزمایش ها ما را به هم پیوند نزد، باز هم راضی ام به رضای خداوند، اما هنوز تا گرفتن جواب آزمایش دی.ان.ای امید دارم این پسر نوجوان،علی من است. احساسم این را می گوید و به این احساس همچنان امیدوارم.


  اخبارحوادث  -  جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------