آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

ردپای شیشه در قتل اتفاقی



 

مرد تحصیلکرده هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد روزی شیشه‌ای شود و در بزم شبانگاهی دوستش را ناخواسته به قتل برساند. مسعود سی ساله است، با هیکلی درشت و صورتی گرد. مدام دستانش را به هم می‌مالد، انگار صحنه‌های درگیری را دوباره مرور می‌کند. او چند‌ماه زندگی زیرزمینی داشت، ولی کابوس‌های شبانه و عذاب وجدان یک‌لحظه هم، رهایش نمی‌کرد تا این‌که پیش پلیس رفت و خودش را تسلیم کرد.

چرا دست به قتل زدی؟
داستانش طولانی است. همسرم برای شرکت در مراسم سالگرد پدرش به سمنان رفته بود. من تنها بودم و به دوستانم زنگ زدم. حسن، حامد و محسن به خانه ام آمدند و حشیش و شیشه کشیدیم. حامد خودرو داشت و نیمه شب خواست به خانه اش برود. محسن هم با او رفت. من و حسن تنها ماندیم و مشغول تماشای فیلم جنگی شدیم. وقتی فیلم به پایان رسید به حسن گفتم بیا با هم بجنگیم مثل همین قهرمان فیلم! حسن هیکل ریزتری نسبت به من داشت.

 

او می گفت که هیکلت به این حرف ها نمی خورد! ایستاده بودیم و به شوخی یکدیگر را هل می دادیم و در خیال مان می جنگیدیم، ناگهان سرش به کابینت آشپزخانه خورد و به زمین افتاد! به دلیل مصرف شیشه همه ماجرا یادم نیست. وقتی به خودم آمدم دیدم حسن نفس نمی کشد. خیلی ترسیده بودم و نمی دانستم چه کار کنم. فکر و خیال یک لحظه راحتم نمی گذاشت و می ترسیدم پلیس دستگیرم کند و آبرویم برود. چاره ای نداشتم، جنازه را داخل خودروی حسن گذاشتم و به کرج بردم و پس از این که جسد را در بیابان رها کردم چند کیلومتر جلوتر توقف کردم و تا صبح کنار خیابان خوابیدم، بعد خودرو را نزدیکی خانه مادرم رها کردم.

وقتی به خانه آمدم همسرم برگشته بود. پدر و برادر حسن همراه دوستم محسن به خانه ما آمدند. دنبال حسن می گشتند. من هم گفتم تا ساعت 6 با من بود و بعد یک پیامک برایش آمد و سریع از اینجا رفت. آنها که رفتند به سوی خودروی حسن رفتم، وقتی به آنجا رسیدم پلیس کنار خودرو بود. فهمیدم جنازه پیدا شده است. از خانه مادرم به عمویم زنگ زدم و ماجرا را برایش تعریف کردم، او به حرفم خندید، فکر کرد سربه سرش گذاشته ام! چون من حتی یک بار هم پایم به کلانتری باز نشده بود. عمویم که به خانه آمد همه چیز را مو به مو برایش تعریف کردم. بنده خدا مادرم زار زار گریه می کرد و مدام می گفت باور نمی کند که من مواد کشیده و دست به این کار زده ام. به هر حال با اصرارهای مادر و عمویم ساعت 12ظهر تا جلوی پاسگاه رفتیم، ولی من ترسیدم خودم را معرفی کنم.

چطور دستگیر شدی؟
دستگیر نشدم. یک ماهی را در خانه یکی از همکلاسی های دوران دانشگاهم ماندم و برای این که به من شک نکند از آنجا هم به خانه یکی دیگر از دوستانم که تنها زندگی می کرد، رفتم و چهار ماه هم در خانه او ماندم. در این مدت از تلفن همگانی به مادرم زنگ می زدم و از اخبار آگاه می شدم. او از من می خواست خودم را معرفی کنم، ولی می ترسیدم تا این که فهمیدم حامد آخرین کسی بوده که پیام را برای حسن فرستاده و به عنوان تنها مظنون قتل حسن بازداشت است. عذاب وجدان داشتم و شب ها کابوس می دیدم. نمی توانستم آزاد باشم و دوست بی گناهم در زندان باشد، بنابراین رفتم و خودم را به پلیس معرفی کردم.

همسرت کجاست؟
طلاق گرفته، اما هنوز با مادرم زندگی می کند. خودش طلاق نمی خواست، برادرانش مجبورش کردند. چهار تا برادر گردن کلفت دارد که طلاقش را گرفتند، اما او دلش نمی خواهد با آنان زندگی کند.

بچه هم داری؟
بله، یک پسر پنج ساله دارم که خیلی هم دلم برایش تنگ شده و از زمانی که زندان افتادم، او را ندیده ام.

چه حکمی برایت صادر شده است؟
حسن بیست وهشت ساله و مجرد بود. پدر و مادرش اولیای دم هستند و حکم قصاص برایم صادر شده است.


از پدرت حرفی نزدی؟
او را از هفت سالگی ندیدم. نمی دانم کجا رفت و چرا؟ با مادرم اختلافی نداشت. مادرم در این سال ها برای من و خواهرم هم مادر بود و هم پدر. دوست نداشت در این مورد حرفی بزند. به همین دلیل هیچ وقت از مادرم چیزی نپرسیدم.

فکر می کردی یک روز زندانی شوی؟
نه، مدتی در مغازه ای به عنوان فروشنده کار می کردم و هر بار از جلوی زندان رد می شدم با خودم می گفتم نکند یک روز من زندانی شوم و پسرم بی پدر بماند! هرگز فکر نمی کردم مرا به اتهام قتل به زندان بیاورند.

چه مدت از اعتیادت می گذشت که حسن را به قتل رساندی؟
چند ماه بیشتر نبود، البته من شیشه می کشیدم و حسن حشیش!

مادر و خواهرت به ملاقاتت می آیند؟
خواهرم ازدواج کرده و در کشور سوئد زندگی می کند. مادرم هم گاهی می آید و همه تلاشش را می کند تا از خانواده حسن رضایت بگیرد.

در زندان به چه چیزی فکر می کنی؟
به اشتباهاتم. من لیسانس حسابداری دارم. فکر می کنم که چطور به سوی شیشه رفتم و چه چیز باعث شد زندگیم را از دست بدهم. همسر و فرزندم را دوستم دارم و هر شب خواب شان را می بینم و از خدا می خواهم نجات پیدا کنم تا به زندگی برگردم و اشتباهات گذشته ام را جبران کنم.

حرف آخر؟
از خانواده حسن تقاضا می کنم مرا ببخشند، من قصد به قتل رساندن پسرشان را نداشتم و این اتفاق ناخواسته بود.

شیشه با آدم ها چه می کند؟
 آمفتامین که در ایران به عنوان «شیشه» شناخته شده، یکی از انواع مواد مخدر صنعتی است که اثرات مخرب فراوانی بر سیستم عصبی، عروقی و تنفسی دارد و با موادی ارزان قیمت و بسادگی در لابراتوار های غیرقانونی تولید می شود. ابتدای دوران مصرف، شیشه سبب توانایی های کاذب فکری و جسمی می شود و مصرف کننده برای تداوم این حال خوش، مجبور به افزایش مقدار و دفعات مصرف می شود و در نتیجه در زمانی کوتاه، آثار مخرب اعتیاد به شیشه به صورت زودرنجی و بهانه گیری، خشم، بدبینی، توهمات دیداری و شنیداری و حالت تهاجم آشکار می شود که اغلب به ارتکاب جرائم گوناگون از جمله قتل منجر می شود.

 

شیشه ارتکاب هر عمل جنون آمیزی را در خیال مصرف کنندگانش براحتی توجیه می کند. فرد شیشه ای براحتی تصمیم و نظر مثبت خود را در مورد یک موضوع پس از چند ساعت به نظری منفی تبدیل می کند و این تغییر مواضع ناگهانی، اطرافیان وی را به ستوه می آورد. در این پرونده مصرف شیشه و حشیش در مهمانی شبانه و جمعی مجردی جنایتی تلخ را رقم زد. از این نوع پرونده ها بسیار دیده ایم که فرد پس از دستگیری مدعی می شود به دلیل مصرف شیشه متوجه نشده چطور دست به قتل زده است.

 

خانواده ها باید نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان و همسر خود داشته باشند و هر گونه تغییر رفتار مانند بی خوابی و عصبی شدن را جدی بگیرند. افراد شیشه ای مجرمان خاموش هستند و در یک لحظه شخصیت آرام آنها به شخصیتی جنایی تغییر می کند و در زمان ارتکاب جرم هیچ کنترلی بر رفتار خود ندارند.


 اخبار حوادث  - جام  جم
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------