شگرد جدید مامور قلابی برای سرکیسه کردن پزشکان



فردی که با عقد قرار دادهای میلیونی با پزشکان جهت ویزیت کارکنان ارگانهای دولتی و یا خصوصی اقدام به کلاهبرداریهای میلیونی از حساب آن‌ها می‌کرد از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ایوب احمدی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس مبنی بر شکایت پزشکی در ارتباط با برداشت اینترنتی مبلغ ۶۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پس از دعوت به پلیس فتا در تشریح جزئیات این برداشت اینترنتی گفت که چندی پیش فرد نا‌شناسی طی تماس تلفنی با تلفن همراهم با معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی تقاضای عقد قرار داد با وی را به منظور معاینه و ویزیت ۵۰۰ نفر از کارکنان وظیفه را داشت و از بنده درخواست کرد به جهت واریز مبلغ پیش قرار داد نزد دستگاه کارت خوان رفته تا انتقال حساب صورت گیرد.

سرهنگ احمدی ادامه داد: شاکی پس از انجام عملیات بانکی متوجه می‌شود که مبلغ 60 میلیون ریال از حسابش به حساب فرد مورد نظر منتقل شده است و ظواهر امر نشان می‌دهد که در دام یک کلاهبردار اینترنتی گرفتار شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس تصریح کرد:با توجه به حساسیت موضوع و احتمال سرقت‌های اینترنتی دیگر با این شیوه بلافاصله پرینت حساب شاکی مورد بررسی قرار گرفت که معلوم شد وجه برداشتی به حساب فردی به نام "م" انتقال یافته و از این حساب مبالغی نیز اینترنتی به حساب فرد دیگری منتقل شده است.

وی افزود: در مراحل بعدی هر دو حساب مذکور مسدود شد که یکی از حساب‌ها خالی بود و مبلغ ۳۰میلیون ریال از وجوه سرقتی از حساب بانکی دوم به صاحبش برگردانده شد.

سرهنگ احمدی اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بکارگیری شیوه‌های کشف نوین جرم، آدرس مالک حساب را در یکی از شهرستان‌های استان تهران شناسایی و به همراه نیابت قضایی به آدرس مورد نظر اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس خاطر نشان کرد:متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا ضمن اعتراف به سرقت از حساب مالباخته در خصوص شیوه و شگرد سرقت از حساب بانکی گفت، پس از چندین بار مراجعه به مطب پزشکان و آشنایی با مراحل کار آن‌ها و اطمینان از تمایل آن‌ها به عقد قرار داد با مراکز و ارگانهای دولتی و خصوصی جهت ویزیت کارکنان با مبالغی کمتر، طی تماس تلفنی با پزشک مورد نظر و معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی نسبت به عقد قرارداد با آن‌ها برای ویزیت کارکنان وظیفه به توافق رسیده و از آن‌ها می‌خواستم تا جهت پیش پرداخت مبلغ ویزیت به پای دستگاه عابر بانک بروند و با انجام یک عملیات بانکی اقدام به خالی کردن حساب بانکی آن‌ها می‌کردم.

گفتنی است: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------