دستگیری اتباع بیگانه ای که با هویت جعلی یارانه می گرفتند



رضایی اظهار داشت: والدین این خانواده برای فرزندان خود شناسنامه و کارت ملی ایرانی تهیه کرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد درحال تحصیل هستند.

دستگیری اتباع بیگانه ای که با هویت جعلی یارانه می گرفتندرییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد، از دستگیری اعضای یک خانواده شش نفره از اتباع بیگانه که به مدت 16 سال با مدارک هویتی جعلی در یزد زندگی کرده و یارانه می گرفته اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'رضا رضایی' گفت: با دریافت خبری در خصوص اینکه یک خانواده غیریرانی با اسناد و مدارک هویتی جعلی در یکی از محلات شهر یزد زندگی می کند، بررسی این موضوع به ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه سپرده شد.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقامات قضایی پس از انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات لازم، از درستی موضوع اطمینان کسب کردند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد با اشاره به دستگیری اعضای این خانواده ، تصریح کرد: ماموران در بازجویی متوجه شدند پدر و مادر این خانواده که از اتباع بیگانه هستند در سال 1377 با شناسنامه جعلی ایرانی با هم ازدواج کرده و موفق به گرفتن سند رسمی ازدواج نیز شده اند.

رضایی اظهار داشت: والدین این خانواده برای فرزندان خود شناسنامه و کارت ملی ایرانی تهیه کرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد درحال تحصیل هستند.

وی افزود: اعضای این خانواده ماهانه 273 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کرده و با استفاده از طرح بیمه سلامت، برای خود دفترچه خدمات درمانی گرفته اند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد اظهار داشت: همسر این فرد با استفاده از اسناد و مدارک هویتی ایرانی ضمن دریافت دسته چک بانکی و گواهینامه رانندگی، یک دستگاه خودرو سواری را به نام خودش خریداری کرده است.

رضایی یادآور شد: متهمان به همراه پرونده مربوطه تحویل دادسرا شدند.

نخستین مرحله یارانه ها آذرماه 1389 به حساب مردم ایران واریز شد و این خانواده غیرایرانی تاکنون 47 مرحله یارانه 45هزار و 500تومانی و ماهانه 273هزار تومان با هویت جعلی دریافت کرده است.


  اخبار حوادث  - پایگاه خبری پلیس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------