کلاهبرداری عتیقه های تقلبی تحت عنوان"چاه کن" و "چوپان" + تصاویر



 

متهمانی که با معرفی خود به نام "چاه کن" و "چوپان" اقدام به کلاهبرداری می کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ دوم خردادماه خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۰۸ نواب به مأموران اعلام کرد که توسط دو نفر که  مدعی پیدا کردن چند قطعه طلا و جواهرات عتیقه شده بودند، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش فرد نا‌شناسی به تلفن همراه بنده تماس گرفت و مدعی شد که چند ماه پیش به عنوان چاه کن در منزل بنده مشغول به کار بوده که طی آن چند قطعه طلا و مجسمه عتیقه پیدا نموده و حاضر است این طلا و جواهرات را در ازای گرفتن مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی آن‌ها به من بازپس دهد. این شخص در اظهاراتش مدعی شده بود که تنها و تنها به خاطر آنکه وجدانش اجازه نمی‌دهد تا عتیقه‌ها را به شخص دیگری بفروشد حاضر شده تا آن‌ها را به من بفروشد وگرنه افرادی را به عنوان خریدار عتیقه می‌شناسد و با طرح این موضوع مرا مجاب کرد تا با او ملاقات کنم».

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «زمانیکه با این افراد قرار ملاقات گذاشتم، آن‌ها مجسمه‌ای به من نشان داده و مدعی عتیقه بودن آن شدند؛ حتی قطعه‌ای از مجسمه را کنده و اصرار کردند که از طلا بودن آن اطمینان پیدا کنم. من نیز این قطعهٔ مجسمه را به طلافروشی برده و زمانیکه طلافروش اعلام کرد که این قطعه طلای خالص است، تصمیم گرفتم تا طلا و جواهرات عتیقه را از آن‌ها و به قیمت پنجاه میلیون تومان خریداری کنم».

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از تقلبی بودن طلا و جواهرات به کارآگاهان گفت: «زمانیکه این طلا و جواهرات را جهت فروش به عتیقه فروشی بردم، از سوی عتیقه فروش به من اعلام شد که تمامی طلا و جواهراتی که به مبلغ پنجاه میلیون تومان خریده بودم، بیش از چند ده هزار تومان ارزش ندارد!!! برای اطمینان، عتیقه‌ها را به چندین مغازه طلا و عتیقه فروشی نشان دادم و تمامی آن‌ها صحبت‌های مشترکی در خصوص عتیقه نبودن آن‌ها اعلام کردند؛ آنزمان متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام».

تحقیقات پلیسی
با آغاز رسیدگی به پرونده و اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. یکی از شکات پس از حضور در پایگاه، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «دو نفر تحت عنوان چوپان به من پیامک زده و مدعی شدند که مقداری طلا و جواهرات عتیقه پیدا کرده اما کسی را برای فروش آن‌ها ندارند؛ آن‌ها با طرح این ادعا که حاضر هستند عتیقه‌ها را در ازای مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی به من بفروشند و....».

همزمان با شناسایی تعدادی از شکات، اقدامات پلیسی جهت شناسایی متهمان آغاز شد؛ کارآگاهان با انجام چهره نگاری و استفاده از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار بنام‌های مسعود (متولد ۱۳۶۵) و قاسم (متولد ۱۳۶۰) شدند که بار‌ها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده بودند؛ بررسی سوابق آن‌ها نشان داد که این دو متهم دارای سوابق متعدد سرقت، کلاهبرداری، مشارکت در آدم ربایی، عرضه اموال تاریخی تقلبی و اخلال در نظم عمومی هستند.

با شناسایی تصویر هر دو متهم از سوی شکات و مالباختگان، دستگیری آن‌ها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مخفیگاه هر دو متهم در منطقه «قلعه حسن خان» و «شهر اندیشه» شناسایی، دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه رامین خدایاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – خیابان ۱۲ فروردین مراجعه نمایند».

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری

 

اخبار,اخبارحوادث, کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - باشگاه خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------