سرقت طلا و جواهر از خانه‌های ویلایی رشت



 

دو زن و سه مرد كه با تشكیل یك باند دست به سرقت از منازل می زدند، از سوی پلیس بازداشت شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حدود دو ماه قبل ماموران پلیس استان گیلان در جریان وقوع سرقت های سریالی از منازل قرار گرفتند. اولین شاكی در شكایت خود به ماموران گفت: چند روز قبل همراه خانواده ام به سفر رفته بودم كه وقتی برگشتم با بهم ریختگی خانه ام روبه رو شدم. همان لحظه متوجه شدم كه سارقان از طریق تراس وارد خانه ام شدند و دست به سرقت زده اند. دزدان جعبه جواهرات همسرم كه در حدود 30 میلیون تومان ارزش داشت به همراه لب تاپ ، تبلت فرزندانم و مجسمه های كوچك نقره را به سرقت برده بودند.
 
با اعلام این شكایت موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و تلاش درخصوص شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. در ادامه ماموران اداره آگاهی استان گیلان با چند شكایت مشابه در این زمینه رو به رو شدند كه نشان می داد كه دزدان به صورت سریالی به خانه های ویلایی در رشت و شهرهای دیگر استان گیلان دستبرد زده و دست به سرقت طلا ،‌جواهرات و اموال ارزشمند می زدند. شگرد دزدان این گونه بود كه معمولا از تراس وارد خانه ها می شدند و در نبود صاحبخانه ، نقشه خود را اجرا می كردند.
 
در حالیكه تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، یكی از مالباختگان به پلیس مراجعه كرد و به ماموران گفت: از سرویس طلایی كه از خانه من دزدیده شده بود عكس گرفته بودم. برای همین به بازارهای طلا در رشت رفتم و آن را به تمام مغازه داران نشان دادم و سرانجام موفق شدم مغازه داری كه طلای دزدیده شده همسرم را خریده بود شناسایی كنم. مرد مغازه دار هم ادعا كرد كه چند روز قبل 2 زن به مغازه رفته و طلا را به وی فروخته بودند.
 
با این اظهارات ماموران پلیس با ررسی دوربین مداربسته مغازه موفق به شناسایی و دستگیری این دو زن شدند. متهمان پس از دستگیری اعتراف كردند كه با همدستی 3 مرد ، باند سرقت تشكیل دادند و این 2 زن نقش فروش طلاهای مسروقه را به عهده داشتند. 3 مرد نیز مسئول شناسایی خانه ها بودند. با اطلاعاتی كه این دو زن در اختیار ماموران قرار دادند 3 سارق دستگیر شدند و در بازجویی ها به دزدی های سریالی از خانه ها اعتراف كردند. در حال حاضر تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.


  اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------