آدم‌ربایان ٢٠٠هزاردلاری در بن‌بست



 

 مستاجر سابق بعد از تحویل‌دادن آپارتمان استیجاری نقشه ربودن پسر صاحبخانه را طراحی کرد تا با این کار ٢٠٠هزاردلار از پدر او اخاذی کند.

به گزارش شرق فردی روز چهارشنبه دوهفته پیش با مراجعه به کلانتری شهرک ولی‌عصر اعلام کرد پسر ١٣ساله‌اش به نام «سینا» توسط سرنشنیان خودرو پرشیای نقره‌ای‌رنگ ربوده شده است. با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران که به صورت تخصصی وظیفه مبارزه با آدم‌ربایی را برعهده دارد در جریان واقعه قرار گرفت و کارآگاهان پس از هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه‌ششم بازپرسی دادسرای ناحیه٢٧ به تحقیق در این رابطه پرداختند. پدر سینا پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «پسرم ساعت ١٩:٣٠ روز حادثه همراه دوستانش در حال بازگشت از باشگاه ورزشی به سمت منزل بود که بنا بر اظهارات دوستانش، سه‌سرنشین پرشیای نقره‌ای‌رنگ او را به‌زور سوار ماشین کردند و به‌سرعت از محل متواری شدند.»


 پس از گذشت ١٢ساعت از آغاز رسیدگی به پرونده، فردی ناشناس با پدر سینا تماس گرفت و عنوان کرد فقط در ازای دریافت ٢٠٠هزاردلار حاضر است سینا را آزاد کند. او تهدید کرد اگر موضوع به پلیس اطلاع داده شود اتفاق تلخی برای پسر نوجوان رخ خواهد داد. در همان تحقیقات اولیه و با انجام اقدامات پلیسی ویژه و همکاری خوب خانواده سینا با کارآگاهان، هویت یکی از ربایندگان به نام «صمد» (٢٩ساله) فاش و مشخص شد «صمد» به‌مدت چندسال در طبقه دوم خانه شاکی به‌عنوان مستأجر زندگی می‌کرد اما چندی قبل خانه را تحویل داد. او اطلاعاتی کامل از اعضای خانواده و همچنین وضعیت مالی شاکی داشت. به‌این‌ترتیب اقدامات برای شناسایی محل سکونت صمد آغاز و در کمترین زمان، خانه وی در همان شهرک ولی‌عصر شناسایی اما در تحقیقات بعدی مشخص شد خانواده صمد روز اول ماه جاری با مراجعه به کلانتری١٥٣ شهرک ولی‌عصر خبر داده‌اند او ناپدید شده و پرونده‌ای جداگانه در این خصوص در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در جریان است.

 

کارآگاهان در گام بعدی محل تردد صمد را در محدوده سه‌راه‌آذری شناسایی کردند اما چون قصد داشتند پیش از هر اقدامی از هویت دیگر اعضای گروه آدم‌ربایی و محل نگهداری نوجوان ربوده شده، مطلع شوند ترجیح دادند صمد را قبل از دستگیری برای مدتی به‌صورت نامحسوس کنترل کنند. این اقدامات پلیسی نتیجه داد و سرانجام محل نگهداری سینا در یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران شناسایی و تیمی ویژه از کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به این شهر اعزام شدند.

 

آنها خانه‌ای را که سینا در آن زندانی بود پیدا کردند و مطمئن شدند این نوجوان در سلامت است و مشکل خاصی ندارد. همچنین در این مرحله از تحقیقات هویت یکی از اعضای گروه آدم‌ربایان به نام «سعید» که جوانی ٢٢ساله و افغان است، شناسایی شد. گروهی دیگر از ماموران در تهران هویت سومین عضو گروه آدم‌ربایان را که جوانی ١٨ساله و افغان به نام «وحید» است شناسایی کردند.

 

پس از افشای هویت تمامی اعضای گروه و اطمینان از سلامت سینا، ساعت٢١ سه‌شنبه هفته پیش در دو عملیات همزمان در تهران و شمال کشور، «صمد» و «وحید» در جاده دماوند سوار بر پژو پرشیای نقره‌ای‌رنگ متعلق به متهم اصلی پرونده و «سعید» نیز در محل نگهداری سینا که ویلای استیجاری بود دستگیر شدند و سینا نیز به سلامت آزاد شد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «متهم اصلی پرونده به طراحی آدم‌ربایی اعتراف و انگیزه خود را صرفا مالی عنوان کرده است.»رییس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: «با توجه به اعتراف صریح هرسه متهم پرونده به مشارکت در آدم‌ربایی، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی صادر شده و هرسه متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.»


سرهنگ محمدیان همچنین با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی تهران بزرگ در مبارزه با آدم‌ربایی توضیح داد: «با پیش‌بینی امکانات ویژه پلیسی و همچنین آموزش تیم‌های ویژه مبارزه با آدم‌ربایی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، در طول پنج‌سال گذشته تمامی پرونده‌های مرتبط با موضوع آدم‌ربایی در سطح شهر تهران بدون پرداخت حتی یک‌ریال به ربایندگان، کشف‌شده، افراد ربوده‌شده آزاد و متهمان دستگیر شده‌اند.»


  اخبار حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------